Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kook toestel of primus? - Forum Wereldfietser

kook toestel of primus?

Voor mijn oude brander verdwijnen de zgn. prik gas flesjes ik ben nu opzoek naar een nieuwer model moet klein en licht zijn en op gas flesjes branden dus geen benzine brander.
wat voor type gasflesje raden jullie aan?
Ik heb de Primus Expressstove duo http://www.primusshop.nl/primus-expressstove-duo-piezo/

Klein en lekker licht van gewicht en past zowel op campinggaz (ventiel) of andere schroefdraadblikjes. Het heeft ook nog eens behoorlijk wat power. Kan goed tegen wind ook zonder windscherm!
De standaard priktankjes zijn nog altijd beschikbaar en zeer voordelig geprijsd bij De Wit in Schijndel. Handig als je op fietsafstand daar vandaan woont.
Prikblikjes butaan liggen ook voor 89 cent bij de Action.
saagstree schreef:Voor mijn oude brander verdwijnen de zgn. prik gas flesjes ik ben nu opzoek naar een nieuwer model moet klein en licht zijn en op gas flesjes branden dus geen benzine brander.
wat voor type gasflesje raden jullie aan?
Ik ben wel benieuwd welke "prik gas flesjes" je bedoeld. Toch niet de cartouches van Campinggaz?

groet, Joop
De prikblikjes van de Action zijn prima zolang het niet te koud is want ze bevatten alleen butaan, geen propaan.
Ook op de Campinggaz-site staan nog steeds prikblikjes.

Gerd
De enige tankjes waarvan ik weet dat ze aan het verdwijnen zijn, zijn de originele campinggaz navulbare tanks. Die loodzware stalen dingen dus.
Het werd mij verteld door de verkoper van een outdoor winkel zelf heb ik nog een aantal busjes in voorraad wat ik gebruik ze ook voor de verf en soldeer brander.
Wat ik wel gemerkt heb is dat mijn flesje leegloopt als je hem niet gebruikt.
Dat zal wel aan de aansluiting die rubber ring liggen, mijn brander is al twintig jaar oud schat ik.
Als ik toch een andere aanschaf kan ik toch beter één kopen die op een afneembaar gasflesje past lijkt we wel makkelijker.
En die flessen zijn toch ook overal te koop.
Klaas
saagstree schreef:Het werd mij verteld door de verkoper van een outdoor winkel
En die had wel een leuke brander die hij/zij best aan je wilde verkopen? :wink:
Wat ik wel gemerkt heb is dat mijn flesje leegloopt als je hem niet gebruikt.
Dat zal wel aan de aansluiting die rubber ring liggen,
Dat zou kunnen, achterstallig onderhoud (invetten rubbertje) of gewoon de leeftijd. Kijken of je in dat laatste geval een nieuw ringetje kan kopen lijkt me goedkoper dan een nieuwe brander. Verder past mijn eigen brander, ook een oudje, alleen echt goed op C206-tankjes. Op de net iets anders gevormde C190's lekt hij ook.

Groeten,

Carl