Additionally, paste this code immediately after the opening tag: POI laden in Garmin GPS - Forum Wereldfietser

POI laden in Garmin GPS

Ik heb een aantal POI's van campings die in een Exel CVS bestand staan. Weet iemand hoe ik dat in mijn Garmin GPS 62 kan laden. Met POI loader van Garmin lukt het niet

Bij voorbaat dank.

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef:Ik heb een aantal POI's van campings die in een Exel CVS bestand staan. Weet iemand hoe ik dat in mijn Garmin GPS 62 kan laden. Met POI loader van Garmin lukt het niet

Bij voorbaat dank.

Ronald van der Perk
mbv deze misschien?
http://www.gps-data-team.com/convert.php

succes,
Poi Loader van Garmin moet in principe ook csv-bestanden aankunnen en als poi op je gps zetten. Wellicht iets verkeerds met de indeling in je bestand. Kijk eens hier of hier.
JaVaWa heeft ook een tool om Poi's via csv of Excel-bestanden te mkaen, zie POIMaker
Krijg je een foutmelding als je het probeert?

De coördinaten moeten op de juiste manier aangeboden worden, anders gaat het fout.

Bijvoorbeeld op deze manier:
"04.79806","51.63722","de Bergvlietse Bossen"
"04.83639","51.50222","t Beekdal"
"04.86333","52.17611","Amstelkade"
Ik ben iets verder nu. De POI lader van Garmin zet wel de gegevens in mijn GPS maar de POI's worden gegroepeerd ergens in de Indische Oceaan.
Het gaat om een bestandje met goedkope campings in Nederland van de ACSI, het bestand heeft hetzelfde format zoals Frank beschrijft. Er staan echter geen aanhalingstekens tussen. Wel de komma's en punten.
Het lijkt erop dat de POI lader de coördinaten niet goed verwerkt

Ronald van der Perk
Ik ben eruit. Met de communicator plugin van Garmin is het uiteindelijk wel gelukt, maar het lukte alleen maar met mijn oude computer waar Explorer 7.0 op staat. Al die beveiligingen van de nieuwste software werken ook wel eens tegen je. Ik heb dat een paar weken geleden ook ontdekt met het programmeren van een universele afstandsbediening van Logitech. Dat ging ook alleen maar met mijn oude computertje.

Ronald van der Perk