Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsbroeken bij de lidle - Forum Wereldfietser

fietsbroeken bij de lidle

vanaf maandag verkopen ze bij de lidl fietsbroeken en fietsonderbroeken , respectievelijk voor 10 en 7 euro.....geen geld dus maar...
heeft iemand daar al eens zulke broeken gekocht?
Is het wat?
uiteraard zijn de duurdere merken waarschijnlijk wel beter maar zijn deze hun geld waard?
Ik wil graag daar enkele van die fietsonderbroeken kopen....dus.....graag jullie mening.....
goedkoop of duurkoop?
Deze zijn hun geld waard. De zeem is niet zo goed en na verloop van tijd lubbert de stof uit. Maar bij duurdere broeken weet je nooit of ze hun geld waard zijn.
Ik heb wel eens een fietsboek bij de Lidl gekocht, maar vond ze echt niet goed - naden op de verkeerde plaats, slecht zeem...dacht ook baat het niet dan schaadt het niet, maar ze liggen bij mij in de kast. Maar een fietsbroek is persoonlijk, en misschien bevalt ze jou wel....
Waar ik wel tevreden van ben is een loopbroek met windstopper op de dijbenen die ik als bovenbroek gebruik in de winter. Ooit 8 euro voor betaald, intussen wel tot op de draad versleten, maar ik kan er geen afscheid van nemen.
Ik ben niet kapot van de Lidl-broeken. Bij warm weer krijg ik er rode uitslag van op mijn benen.

Groet, Tim
Bert van Sprang schreef:Deze zijn hun geld waard. De zeem is niet zo goed en na verloop van tijd lubbert de stof uit. Maar bij duurdere broeken weet je nooit of ze hun geld waard zijn.
M.a.w., het is een 'wegwerpbroek'. (Om nog maar te zwijgen over milieu, arbeidsomstandigheden, ...)

Renaat
@johnny-vs : ik neem aan dat je een beginnende of gewoon zeer occasionele fietser bent. Dan kan je er misschien eens ééntje kopen om te zien wat het geeft.
Maar koop er aub géén twee of méér... Van zodra je meer gaat fietsen, ga je merken dat goedkoop inderdaad rijmt op duurkoop.
Bij een goedkope broek van 10€ heb je meestal een flutzeem, geen meerdere panelen stof zodat de broek moeilijker aansluit, en minder zorgvuldig gestikte naden, en laat dat laatste nu net een echte comfortkiller zijn : gegarandeerde irritatie bij langere tochten of bij warm zweterig weer.

Als je een goeie prijs/kwaliteit verhouding zoekt, kijk dan eens op webwinkels (Duitsland, UK), waar ze broeken van rond de 90-100€ dikwijls aan 40-50% korting verkopen.
Er zijn drie dingen (naast een goede fietshouding en een goede fiets) waar je beter niet op de goedkoop-tour kan gaan. De punten waar jij je fiets raakt; schoenen-sokken, broek en handschoenen. Ik heb zo'n broek liggen voor de sportschool, maar gebruik m niet echt graag omdat deze vrij snel begint te irriteren.

Gr Hans
Ik heb ook van die goedkope fietsbroeken gehad. Niet van de LIDL maar van de Decathlon. In een woord waardeloos. Een keer gedragen en daarna in de prullenbak gemikt. Mijn edelen delen voelden na een half uur al zeer geirriteerd. Een zeer branderig gevoel in je kruis is echt niet leuk :cry:
johnny-vs schreef:vanaf maandag verkopen ze bij de lidl fietsbroeken en fietsonderbroeken , respectievelijk voor 10 en 7 euro.....geen geld dus maar...
heeft iemand daar al eens zulke broeken gekocht?
Is het wat?
Ik heb er ooit een paar gekocht bij de Aldi, maar zoals al door andere wordt gezegd, zonde van je geld ook al is het spotgoedkoop.
Na een paar keer dragen en wassen zitten ze niet lekker meer en blijven ze ongebruikt in de kast liggen 8)
Maar het kopen van een dure broek is geen garantie voor hoge kwaliteit en goed zitcomfort. Dus voor iemand voor wie het allemaal nieuw is, vind ik een B-merk broek prima. Daarna weet hij waar hij op moet letten.
maar als ik dat hier allemaal lees hmmm....toch maar laten liggen dan en gelijk voor een goed merk gaan , want een fietsbroek heb ik wel nodig heb ik al gemerkt :D (fietsonderbroek dan toch)
Ik weet niet of ze inmiddels uitverkocht zijn, maar ik ben best tevreden met mijn Lidl-fietsbroek zowel wat betreft pasvorm als kwaliteit. Ik heb een damesmodel, ik kan me voorstellen dat bij de heren de pasvorm gecompliceerder is, maar ik fiets er al drie jaar prima mee. Alleen bij heel warm weer is het goedkope zeem wat zweterig.

En het is ook een kwestie van uitproberen welk merk je bevalt. Eén van mijn eerste fietsbroeken was van een goed merk en leek een goede pasvorm te hebben maar na dertig kilometer zat hij echt voor geen meter. En voor (toen nog) 90 gulden was het moeilijk om toe te geven dat het een miskoop was, dus ik heb er nog een tijdje gepijnigd mee rondgereden.
Bert van Sprang schreef:Maar het kopen van een dure broek is geen garantie voor hoge kwaliteit en goed zitcomfort. Dus voor iemand voor wie het allemaal nieuw is, vind ik een B-merk broek prima. Daarna weet hij waar hij op moet letten.
Lidl is goed met heel veel dingen. Maar niet met fietsbroeken. Als ik het zo lees raad je aan om het maar te proberen en zelf te laten ervaren dat het niets is. Dan behoed ik liever iemand voor een slechte aankoop. Want het is feitelijk niet eens B-kwaliteit... eerder E of F, of nog verderop in het alfabet zo je wilt.
Wat mij betreft prima fietsbroeken, mits ze goed passen maar dat geldt voor alle kleding. Als je je een beetje interesseert in waar en hoe kleding gemaakt wordt dan kom je erachter dat het gros van alle kleding uit dezelfde fabrieken/sweatshops komt in Bangladesh, Ethiopië of waar dan ook, ongeacht of het een "duur"merk is of een "goedkoop" merk. De prijs zegt dan niet zoveel over de kwaliteit. Heb nu zelf 4 fietsbroeken van de Lidl, waaronder 1 lange damesbroek die ik tijdens een tocht door Duitsland bij de lokale Lidl heb gekocht vanwege teleurstellende temperaturen :( . De damesbroek zit beduidend beter dan de herenversie die erg kort is op de rug. En de damesversie heeft een kleinere zeem. Geen idee waarom dat is maar het fietst er niet minder om. Met de lange fietsbroeken van Lidl kun je ook je regenbroek thuislaten. Tijdens langdurige regen worden ze niet echt nat (althans ze gaan niet nat aanvoelen), ze zijn dus zeer goed waterafstotend en ze zijn in een mum van tijd weer droog als het ophoudt met regenen.
oeps....das een heel ander verhaal...
word er niet makkelijker op.... :?
Kleding van Lidl is veelal afgestemd op de gemiddelde duister: (en nu wat vooroordelen) korte benen, dikke buik, dikke armen. Als je daar dus aan voldoet past het prima. Als je wat atletischer gevormd bent kan de damesuitvoering enorm helpen, deze past dan vaak prima.
En je kunt alles 1 maand terugbrengen, no questions asked. Dus kopen, passen, kort mee fietsen en eventueel terugbrengen kan.
dan gaat het voor mij wel passen denk....