Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Station 's Hertogenbosch eruit tot 17 april - Forum Wereldfietser

Station 's Hertogenbosch eruit tot 17 april

Opgelet als in Limburg of de Ardennen wilt gaan fietsen!
Tot 17 april rijden er geen treinen tussen Den Bosch - Boxtel/Eindhoven en Den Bosch - Tilburg.
Zie: http://www.ns.nl

Voor campings voor fietsers in Belgie: http://www.fietscampingsbelgie.nl
Bedankt voor de waarschuwing. Ik was van plan om met de fiets naar de Ardennen te gaan. Baarn naar Gouvy...in Nederland tot Eijsden en dan naar Vise fietsen om daar een goedkoop Belgisch kaartje te kopen.. Omtreinen via Nijmegen zal het dan dus worden of zie ik iets over het hoofd?
OOK van belang als je vanuit het zuiden in Noord Nederland (Drenthe?) wil gaan fietsen. :)
Het is 16 km fietsen van Den Bosch naar Boxtel. Dat is te doen.
johankoning schreef:Het is 16 km fietsen van Den Bosch naar Boxtel. Dat is te doen.
En geen onaardige route mits je niet over de parallelweg van de A2 rijdt.
Zoiets:

http://www.bikemap.net/nl/route/2536264 ... #gsc.tab=0

Halve km extra, maar veel mooier!
Bert van Sprang schreef:Zoiets:

http://www.bikemap.net/nl/route/2536264 ... #gsc.tab=0

Halve km extra, maar veel mooier!
Dat vind ik een leuke tip. Ik ga de route in mijn edge800 stoppen. Bedankt voor het meedenken.
Ik heb dus echt geen zin om in een volbepakte bus te gaan zitten. De komende weken fiets ik 2x35 km naar mijn werk. Het is gelukkig prachtig weer. Daarna weer zoeven over het Brabantse spoor. Jammer genoeg is het NScompensatiekopjekoffie niet buiten de periode van werkzaamheden geldig (wie bedenkt zoiets?).
johankoning schreef:Het is 16 km fietsen van Den Bosch naar Boxtel. Dat is te doen.
Inderdaad, en dan eventjes niet uitchecken want als je dan weer incheckt wordt het voor de meesten alleen maar duurder.
estegeman schreef:
johankoning schreef:Het is 16 km fietsen van Den Bosch naar Boxtel. Dat is te doen.
Inderdaad, en dan eventjes niet uitchecken want als je dan weer incheckt wordt het voor de meesten alleen maar duurder.

Ja zeg! Scheelt in mijn geval 4,20 en dan reis ik nog met korting.
Hoezo niet uitchecken? Volgens de NS-site kost Utrecht - Eindhoven € 13,60 en Utrecht - Den Bosch en Boxtel - Eindhoven in totaal € 12,70. Doe ik iets verkeerd?
Bert van Sprang schreef:Hoezo niet uitchecken? Volgens de NS-site kost Utrecht - Eindhoven € 13,60 en Utrecht - Den Bosch en Boxtel - Eindhoven in totaal € 12,70. Doe ik iets verkeerd?
Verhip, in jouw geval heb je natuurlijk gelijk. Zelfs met korting is het dan €0,70 minder als je wel uitcheckt.
Ik neem de trein meestal voor langere afstanden dus ik ging ervan uit dat het zoals bij mij altijd wel goedkoper zou zijn als je niet twee keer het instaptarief hoeft te betalen:
Met korting:
Maastricht-Utrecht: €13,70
vs
Maastricht-Boxtel: €11,20 + Den Bosch-Utrecht: €5,10 = €16,30
johankoning schreef:Het is 16 km fietsen van Den Bosch naar Boxtel. Dat is te doen.
En Vught dan? Die heeft ook een station, dus dichterbij 's-Hertogenbosch. Ik vind het wel schandalig dat de treinverbinding van Nijmegen naar Roermond maar een boemelspoortje is, de NS moet die upgraden tot intercity! Ben nog in juni 2013 naar Maastricht geweest met fiets aan boord, maar wel met uitvallen in Utrecht, 2 uur vertraging....
Martin E. van Doornik schreef: En Vught dan?
Geldt t zelfde voor als Den Bosch: bussen ipv treinen.
Martin E. van Doornik schreef:
johankoning schreef:Het is 16 km fietsen van Den Bosch naar Boxtel. Dat is te doen.
En Vught dan? Die heeft ook een station, dus dichterbij 's-Hertogenbosch. Ik vind het wel schandalig dat de treinverbinding van Nijmegen naar Roermond maar een boemelspoortje is, de NS moet die upgraden tot intercity! Ben nog in juni 2013 naar Maastricht geweest met fiets aan boord, maar wel met uitvallen in Utrecht, 2 uur vertraging....
De spoorweginfrastructuur valt onder ProRail en NS rijdt niet op de Maaslijn van Nijmegen naar Roermond. Deze treindienst wordt verzorgd Veolia.

Ooit gingen er via de Maaslijn zelfs directe treinen naar Amsterdam: via Rhenen en Amersfoort, maar de tijdens de Tweede Wereldoorlog verwoeste spoorbrug bij Rhenen is nooit hersteld. Op de fundamenten van deze voormalige spoorbrug is later de huidige verkeersbrug gebouwd.