Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Responsive theme forum (en site) - Forum Wereldfietser

Responsive theme forum (en site)

Voor zover ik weet wordt er momenteel gewerkt aan een vernieuwing van de site. Geen idee wat daarvoor de planning is. Zou het mogelijk zijn om tot die tijd het forum van een 'responsive theme' te voorzien? De huidige code leent zich niet goed voor schalen naar kleine schermen.

Er zijn meerdere (gratis ?) themes beschikbaar die hierin voorzien. Sterker nog, ik wil het best zelf uitvoeren als dat de vereniging/het bestuur beter uitkomt.
Hoi Jarno,

Een Responsive theme staat hoog op de eisenlijst.

Groet,

Maarten
En dus?
Dank voor je antwoord Maarten, maar zoals 'Ave Gone' ook al aangeeft is dat niet echt een antwoord op mijn vraag en aanbod.

@Ave Gone Ik zet je op mijn short-list om te testen ;-)
Sorry, ik las net wat te snel over het bericht heen. Lijkt me op zich een goed idee om dit te regelen. Zeker wanneer je hierin wil meehelpen. Zal ook even een balletje opgooien bij het bestuur. (Als Robertjan al niet voordien reageert.)
Kijk, daar kunnen we wat mee ;-)
Graag. (Uiteraard. :wink: ) Als het even kan (zo niet, dan niet) een variant die gemakkelijk meegenomen kan worden in de nieuwe website. (Ik spreek hierbij als leek. Ik heb dus geen weet van witte, rode of blauwe al dan niet kruisende lijnen. :lol: )
+1
Ik heb hetzelfde verzoek een paar maanden geleden gedaan per e-mail. Ik surf veel op mijn smartphone en dit forum is dan een eindeloos, niet uitnodigend gescroll in de breedte.
Het zou leerzaam zijn om eens in de statistieken te kijken naar de resoluties waarop het forum/website wordt bekeken. In de praktijk kom ik sites tegen die meer dan 30% op tablets en telefoons worden bekeken. De meeste (niet responsive) sites zien er op een tablet wel redelijk uit, op een smartphone is het bijna altijd knudde.
En misschien ook meteen eens kijken naar app-integratie, bv Tapatalk.
@Robertjan, @Maarten Mag ik de vraag van Gerrit uitzoeken en publiceren? Of wil een van jullie dat wellicht doen?
gerritdevries schreef:En misschien ook meteen eens kijken naar app-integratie, bv Tapatalk.
Ik heb me nooit verdiept in de mogelijkheden van Tapatalk. Vanuit https://tapatalk.com/activate_tapatalk.php?plugin=phpbb kan ik opmaken dat het wordt ondersteund, dus het is mogelijk. Maar dat is echt iets voor het bestuur, niet voor mij. Ik ben niet meer actief betrokken.
gerritdevries schreef:+1
Het zou leerzaam zijn om eens in de statistieken te kijken naar de resoluties waarop het forum/website wordt bekeken. In de praktijk kom ik sites tegen die meer dan 30% op tablets en telefoons worden bekeken.
Mijn site scoort voor een belangrijk deel op dezelfde zoekwoorden als de Wereldfietser, en het aandeel mobiel/tablet zit inmiddels al op 50%.
@Jarno; Please feel free! Vele handen maken licht werk...
Maarten & Line schreef:@Jarno; Please feel free! Vele handen maken licht werk...
:!: Gegevens gelden ALLEEN voor het FORUM, niet de gehele site.

Het beeld van de afgelopen 30 dagen toont een verhouding van:
  • Desktop: 65,68%
  • Tablet: 22,47%
  • Mobiel: 11,85%
Met andere woorden, enige aandacht voor andere dan desktopgebruikers lijkt me op z'n plaats.
Voor de geïnteresseerde van het responsive deel, ik heb de code op https://github.com/callmelocalhost/wereldBoot staan. Flink 'work in progess'.
Tapatalk -1

SVP geen plugins die iedere keer als je cookies weggooit gaan jengelen of ze een app mogen installeren.
@eindgebruiker en @gerritdevries
Voordat de discussie over Tapatalk of andere plugins dit topic gaat bezighouden, zullen we de voors en tegens daarvan verder bespreken in een ander topic? Dan kan dit topic over het 'responsive' maken van het forum blijven gaan.

Bij voorbaat dank.