Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lawaai op de camping 2 - Forum Wereldfietser

Lawaai op de camping 2

Ik verbaas mij over het afsluiten van dit onderwerp door de moderatoren. Het ging even off-topic, maar de laatste bijdragen, o.a. die van mijzelf, gingen wel over het onderwerp. Nu wordt een discussie die vanzelf weer de goede kant op ging, de nek omgedraaid. Dat lijkt mij niet de bedoeling. De harde woorden die even vielen tussen de deelnemers, waren nou ook niet zo erg, naar mijn smaak.

Dit moest ik even kwijt.
Je kunt de moderator ook een PB sturen.
Niet erg netjes om een gesloten onderwerp weer opnieuw te plaatsen, zo wordt het werk van de moderators onmogelijk gemaakt.
Excuses hiervoor. Daar had ik niet zo gauw aan gedacht.
Aan de andere kant leek mij het onderwerp over lawaai op de camping nog niet uitgeput. Als dat wel zo is, dan houdt dit topic vanzelf op.
Ik heb ondertussen via een PB mijn excuses aangeboden voor deze niet helemaal correcte actie. Leek mij wel netjes.
Als er op een 'normale' manier gedachten uitgewisseld kunnen over dit onderwerp is er niets aan de hand.
Maar zodra het weer escaleert, dan gaat het topic weer dicht, met de bijbehorende waarschuwingen. Ik hoop dat we nu wel wat geduld voor elkaar meningen hebben. Zie ook de regels elders op het forumover hoe we met elkaar om zouden moeten gaan.

Ik heb overigens geen PB gehad van Riny
@Rinny Ik verbaasde me ook dat het draadje was gesloten.

@Moderator Sorry - ff off topic. Dus als iemand een draadje over een leuk onderwerp start op het WF forum en sommige anderen reageren ongepast (in dit geval slechts een persoon) dan wordt het draadje gesloten? Jammer! Voorheen werd degene die ongepast gedrag vertoonde verwijderd of aangeschreven.

Weer on topic .... gisterenavond geen lawaai gehad op de camping :wink:
Blanche,

Misschien even als toelichting:

De moderators hebben helaas niet voldoende tijd om continu alle topics te kunnen lezen. Hierdoor komt het soms voor dat een topic al compleet ontspoort is voordat wij er überhaupt wat van gezien hebben. Dan worden mensen nog wel eens aangeschreven, of er wordt een oproep gedaan in het topic. Als hier niet op gereageerd wordt, dan hebben we twee opties:
1. We stoppen er heel veel tijd in om het via discussie en overleg weer op het juiste spoor te krijgen.
2. We sluiten het topic om het brandje te blussen.

Oplossing 1 kost erg veel tijd. Je moet dan denken dat er zo tussen de 10 en 20 berichtjes aan gewijd moeten worden. Die tijd hebben we niet altijd. We hebben ook nog een ander leven naast de wereldfietser. Daarin werken we en doen we leuke dingen. Vandaar dat we soms naar oplossing 2 grijpen.

De laatste tijd ontspoort het vaker. Dat betekent dat we vaker naar 2. grijpen. Zolang dit vrijwilligerswerk is, kunnen we het (helaas) niet beter doen dan dit. Misschien dat hier begrip voor is.

Ik, als een van de moderators, besteed per dag toch zeker een, vaker twee uur aan het forum. Mensen zien dit vaak niet.
Dank voor de uitleg. Het enige dat gebeurde in Lawaai op de camping 1 is dat er iemand een nogal xtreem beeld had over mensen die niets geleerd hebben. Daar reageerden anderen mensen op met wat een onzin - inclusief ik. Ik zal in het vervolg de uitroep knop weer gebruiken ipv reageren in het topic maar ik vond de uitspraak zo ver gaan dat ik hem toch persoonlijk wilde aanspreken. En ja ik weet dat het vrijwilligerswerk is en dat er heel veel tijd in gaat zitten. Respect en veel dank daarvoor!

Groetjes van Blanche, die voortaan weer het uitroep tekentje gaat gebruiken om de moderator te informeren over ongepaste uitspraken ;-)
Mooi, we mogen weer on topic.

Frankrijk, zomer, nabij Eaux-Bonnes. Morgen is de dag: erop en erover (de Pyreneeën), na al enkele dagen tegen die hoog oprijzende muur aangekeken te hebben.

Een vermoeide aardvark (niet deze, maar wel net zo lui) rolt zijn slaapzak in. Een restant pasta met saus smaakt hem niet meer. Het Trangiapannetje wordt niet afgewassen, maar vindt onderdak onder de voortent. Midden in de nacht: hevig metaalgekletter.
Deksels, wat een herrie. Haastig rits ik de binnentent open, mijn blik kruist die van een even verbaasd egeltje. Ik knipper met de ogen en roef het beest ijlt ervandoor.

Opnieuw een wijze les: afwassen voor het slapen gaan!

En voor de liefhebbers van andere verhalen, frustraties, bijzondere kampeergeluiden en wat dies meer zij, de link naar het oorspronkelijke topic van janenliseth.
Bedankt voor de uitleg. Het is mij niet helemaal duidelijk hoe het posten van PB's werkt.

Terug naar het onderwerp. Lang geleden op een enorme camping bij Lac de Madine gestaan. Vooral veel watersporters met speedboten etc. Zo ongeveer de hele camping ging aan het barbecuen en feestvieren tot diep in de nacht. Ohropax oordoppen doen dan wel wat, maar niet veel. De volgende ochtend maar vroeg vertrokken: ieder nadeel heb se voordeel.

In de zelfde vakantie. Een boerencamping in Fougerolles. Klein veldje bij een beekje. Voorzieningen: een houten poepdoos en een kraan. Heerlijk rustig, mooi plekje, alleen wandelaars, fietsers en een stel aardige alternatievelingen in een Citroen HY, bijna net zo legendarisch als de oude VW-bus.

Het mooiste camperen vind ik trouwens wildkamperen. Heb ik geen ervaring mee als fietser, wel als wandelaar in de Pyreneeën.
Lac de Madine heb ik ook slecht in herinnering. Naast de barbequende Fransen bestond de rest van de campinggasten van de al eerder gememoreerde feestvierende Duitse scholieren. Als er een lijstje van te mijden campings bestaat dan mag deze er op!
Ik overnacht het liefst - zoals de meesten- op 'doodstille' campings.... helaas lukt dat niet altijd.
Gewone camping geluiden vind ik niet erg, bijv zacht pratende mensen, zeker als je zelf vroeg je slaapzak induikt, dan hoort dat erbij.
Mijn irritatiegrens begint zo rond 00.00 uur :? zeker als de overlast door te hard praten wordt veroorzaakt of harde muziek (ik erger me trouwens sowieso aan muziek op een camping).
Ik moet eerlijk bekennen dat wij ook eens aangesproken zijn op een kleine camping, wij stonden daar met vrienden, met de nodige wijn en sterke verhalen..... en dan denk je dat je zachtjes praat... niet dus :wink:

En over Lac de Madine gesproken.... the worst camping ever! er zijn 2 als ik het me nog herinner, en waar wij stonden was het terrein niet onaardig, maar wat een smerig sanitair! Mijn man kreeg nog ruzie met de kampbeheerder vanwege het bedrag dat hij vroeg voor een overnachting, dat zorgde bij mij ook al niet voor een ontspannend gevoel. Mede door het donkere weer, was het een lugubere ervaring.

Gelukkig staan we over het algemeen wel op prima campings, een leuk plekje en goed sanitair maakt veel goed.
moderator schreef:Blanche,

Misschien even als toelichting:

De moderators hebben helaas niet voldoende tijd om continu alle topics te kunnen lezen. Hierdoor komt het soms voor dat een topic al compleet ontspoort is voordat wij er überhaupt wat van gezien hebben. Dan worden mensen nog wel eens aangeschreven, of er wordt een oproep gedaan in het topic. Als hier niet op gereageerd wordt, dan hebben we twee opties:
1. We stoppen er heel veel tijd in om het via discussie en overleg weer op het juiste spoor te krijgen.
2. We sluiten het topic om het brandje te blussen.

Oplossing 1 kost erg veel tijd. Je moet dan denken dat er zo tussen de 10 en 20 berichtjes aan gewijd moeten worden. Die tijd hebben we niet altijd. We hebben ook nog een ander leven naast de wereldfietser. Daarin werken we en doen we leuke dingen. Vandaar dat we soms naar oplossing 2 grijpen.

De laatste tijd ontspoort het vaker. Dat betekent dat we vaker naar 2. grijpen. Zolang dit vrijwilligerswerk is, kunnen we het (helaas) niet beter doen dan dit. Misschien dat hier begrip voor is.

Ik, als een van de moderators, besteed per dag toch zeker een, vaker twee uur aan het forum. Mensen zien dit vaak niet.
Hoi,

Op een ander forum waar ik nogal eens kwam werd er ook vaak getrolld en ruzie gemaakt. Deze reacties werden met de botte bijl verwijderd en in een prullenbak gegooid in een hoek van het forum(wel openbaar). Misschien dat eens proberen?


Groeten Erik
gios schreef: Op een ander forum waar ik nogal eens kwam werd er ook vaak getrolld en ruzie gemaakt. Deze reacties werden met de botte bijl verwijderd en in een prullenbak gegooid in een hoek van het forum(wel openbaar). Misschien dat eens proberen? Groeten Erik
Heeeeel goed idee Eric!!! Moderatoren en bestuur? :idea:

Re: Lawaai op de camping 2
En nu weer on topic >>In Spanje deden we ook eens niet de afwas. S'avonds werden we wakker door een hels kabaal en tot onze schrik zagen we de schaduw van een reuze eekhoorn door de tent heen die ons spekzwoertje zat op te knabbelen. Gelukkig was het slechts zijn schaduw groot :wink:

In de Oekraïne waren we eens op een legaal wildkampeerplek. Prachtig aan een meer met zicht op een paar vissers en ijsvogels. Heerlijk rustig. Totdat er om drie uur s'nachts 5 jonge Oekraïners arriveerden en de tent net naast ons opzette. Het meer was ontzetten groot dus ze hadden rustig een ander oeverrandje kunnen vinden. S'ochtends hebben wij maar eens flink lawaai gemaakt met onze potten en pannen - we hoorden alleen maar een gegrom uit de tenten. Zij lagen nog op een oor, beschonken van de Wodka.
Nou vooruit dan maar: In het Abel Tasman NP in Nieuw Zeeland kampeerden we een nacht op zo'n basic-gat-in-de-gond-camping, toen er een Amerikaans stel aankwam. Gezellig zitten keuvelen bij het eten, wijntje, sterke verhalen erbij, je kent het wel. Bedtijd kwam en na een half uur schrok ik wakker....De ooohs, aaahs en oh-my-gods waren in de wijde omtrek te horen. Ik waande me op de set van een goedkope p#rn#film. Zelden zo (wel stilletjes, we wilden ze niet storen :roll: :wink: ) moeten lachen :lol:
Om het eens om te draaien, en positief te blijven, het valt me soms mee hoe stil campings zijn, zeker in mei...ik was in Oostenrijk 1 keer de enige op het tentveld, en de dag daarna stond er op de volgende camping heel aan de andere kant nog een camper, maar dat was het wel. Lekker rustig hoor!
En in Aigues Mortes op de Camping ferme, was tussen de bomen ook heel veel ruimte en stilte...
captain_fabulous schreef:Om het eens om te draaien, en positief te blijven, het valt me soms mee hoe stil campings zijn
Ho ho ho, dit is een "het glas is half leeg" topic he? 8)

Afgelopen zomer o.a. door Tsjechië, Hongarije en Slowakije gefietst en de campingdichtheid is daar niet zo groot, zeker in het deel van Slowakije niet. De campings die er wel zitten zijn dan vaak van die feestcampings. Zo stonden we langs dit meer. Prachtige omgeving, maar die camping... :shock: Uitgeleefd, alleen maar zandveldjes, overal muziek (meestal niet mijn smaak en dan natuurlijk door elkaar heen) en tot in de late uurtjes. Toen wij rond 7 uur de tent stonden in te pakken was het er wel heerlijk rustig. :D
Door de onweersbui die nu over trekt bedenk ik me ineens dat ik het lawaai van de donder juist fantastisch vind wanneer ik in m'n tent lig.

Jaren geleden op een camping in de Alpes de Haute Provence een keer een enorme onweersbui meegemaakt die in het dal bleef hangen... Verre van een rustige avond en nacht maar mooi!!
Vorig jaar, Schotland. Na een half dagje treinen kwamen we aan op Prestwick Holiday Park. Vriendelijke mensen, hoog stacaravangehalte maar wel ruimte voor trekkers. Gewoon, een klein hoekje op een grasveld waar ook motorhomes mogen staan.

Prestwick Airport ligt aan de overkant van de snelweg. Het vliegveldje is zo klein dat vluchten alleen overdag gaan. Dáchten we. Nee, dat gaat 's nachts door, en precies zo dat je in de jetwash van de vertrekkende vliegtuigen ligt. Dat hóór je dus niet alleen, je tentje staat dan ook in een warme wind met kerosinelucht. En als er vluchten midden in de nacht vertrekken, komen er ook vluchten aaan. Met mensen erin. Mensen, die hun motorhome ophalen en snel een camping zoeken. Mensen die niet weten hoe hun nieuwe camper werkt en dat in het donker willen uitproberen. Mensen, die Amerikaan zijn en niet weten hoe zachtjes te doen.

Drie keer raden welke camping ze kozen. En het leek zo'n fijn plekkie:

Afbeelding
Slapen op een paalkampeerplek, dat moet rustig zijn toch? Zaterdag 17 mei jl. arriveerde ik op de plek aan de Donge. Tamelijk afgelegen, en in een stiltegebied bovendien.
Na het platslaan van wat gewassen, die daarmee een extra zacht bed vormden, wachtte ik tot de slaap mij overmande. Mijn medekampeerders ontdekten mij pas de volgende ochtend, bij het afbreken van de tent. 8)
Afbeelding
Bij het invallen van de duisternis nam het omgevingsgeluid af en daardoor werd het dreunende discogeluid van een feest steeds opvallender. Het waaide zonder moeite over het water mijn tent in. Ik was te moe om ernaar op zoek te gaan en had de hoop dat het na middernacht wel voorbij zou zijn. Ik heb flink liggen woelen en zag het half zes worden (toen ging de volumeknop pas uit :cry: ) eer ik wat kwaliteitsuurtjes kon meepikken...