Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Laos - Forum Wereldfietser

Fietsen in Laos

Hallo,

Na vele fietsvakanties in Europa willen we dit jaar toch ook maar eens naar Azie. De bedoeling is om halverwege december naar Laos te gaan en daar zo'n 4 weken rond te fietsen. Er zijn natuurlijk veel boeken over te krijgen, echter ik mis vaak de hele praktische informatie zoals mooie fietsroutes door Laos, wat is nu absoluut een must en wat natuurlijk niet. Of zou toch Thailand een betere keus zijn. Kortom ik zou graag wat reacties van andere fietsers krijgen op dit onderwerp.
Jacqueline Goldenbeld
Hoi Jacqueline,
Er zijn maar weinig landen waar het afgelopen jaar zo veel op dit forum is geschreven. Tik op http://www.wereldfietser.nl/phpbb/search.php eens het trefwoord laos in en vergeet vooral de draad Lars Likes Laos niet.
Je kunt komend weekend natuurlijk ook mee gaan kamperen, er zijn diverse Laosfietsers aanwezig dan.
Groetjes,
Leon (die ook nog wel ooit naar Laos wil)
Hoi Jacqueline,
Mooi land, doen !
Ik weet dat Bernadette Speet met een reisboekje over Laos bezig is.
Misschien kan je haar benaderen ?
Groetjes

Als je nog nooit buiten Europa hebt gefietst kun je een combinatie maken Thailand en Laos. Je landt in Bangkok. Regel aldaar een visum. Ga met de trein, bus of vliegtuig naar het noorden of het noordoosten. Fietst eerst wat in Thailand. Je kunt je daar goed aanpassen aan de omstandigheden. Thailand is een redelijk ontwikkeld land met alle gemakken. Laos is duidelijk primitiever. Steek vervolgens de Mekong over. Een mooie route is Pak Beng, Udomxai, Pak Mong, Luang Prabang, Kasi, Vang Vieng, Vientiane (hoewel het laatste stukje wat tegenvalt)

Hallo Jacqueline,
Goed idee om in Laos te fietsen! Ik heb een dezer dagen mijn fietsreisgidsje van Laos klaar, vol informatie en tips over heel Laos. Ik ben zelf van noord naar zuid gefietst. Interesse? stuur een mailtje naar escaper@planet.nl
groet,
Bernadette

Dus tezelfdertijd twee nieuwe gidsjes over fietsen in Laos? Bernadette Speet ?n Cyclingreddevil?

Bernadette Speet ?s de Cycling Red Devil !!!!

Voor wat Lao foto's kijk op http://members.lycos.nl/wereldreisje

cyclingreddevil schreef:Bernadette Speet ?s de Cycling Red Devil !!!!
8O :wink: Lucifera :lol:

Hoi Jacqueline,
Heb je mailtje ontvangen maar reply werkt niet, kun je nog een keer mailen?
Bernadette

Beste Jacqueline,

Samen met mijn vriend ben ik vorig jaar o.a. door Laos gefietst.
Onze verhalen kan je lezen op www.effestukkiefietsen.nl

Groetjes en veel fietsplezier!
Suzan

Nieuw!

Er is een nieuwe grensovergang tussen Thailand en Laos: Thali- Ban Pak Haseng 62 km ten westen van Chiang Khan.
Vandaar is c.a. 380 km naar Luang Prabang over een avontuurlijke weg, die tijdens het regenseizoen te slecht kan zijn om te fietsen, maar zeker van november t/m februari te doen is (niets zonder inspanning). Er zijn diverse guesthouses op zo'n 40-90 km afstand van elkaar. Een enkel guesthouse is Spartaans, andere zijn verrassend goed.
Deze weg maakt het mogelijk een rondje te maken: met de trein van Bangkok naar Nong Khai. Daar langs de Thaise oever van de Mekong naar Chiang Khan en verder naar Thali, daar de nieuwe weg naar Luang Prabang en van Luang Prabang via Vientiane terug naar Nong Khai. Je kunt ook nog vanaf Luang Prabang een extra lus maken door het noorden.
Een visum moet je vooraf in Bangkok regelen.
Meer informatie over de nieuwe route heeft Huub Oudenhoven van het Chiang Khan Guesthouse (overigens leuk guesthouse aan de Mekong): huthai@myrealbox.com

Het komt ook in de nieuwe Laos-gids van Bernadette: escaper@planet.nl

Aanvulling:
Niet ver van de nieuwe brug naar Laos heeft in Ban Ahi (volgens Sjon Hauser het weduwendorp) de Belg Eric een homestay. Je kunt Eric bereiken via het Chiang Khan Guest House in Chiang Khan.

bert sitters schreef:Een visum moet je vooraf in Bangkok regelen.
Ha Bert,
Bedankt, wat een supergoeie info, dat betekent dat de interesse voor Laos, die nooit is weggeweest, weer verder toeneemt!
Visum: misschien is het een idee om in Nong Khai het visum te halen, daarna terug in Thailand 3 dagen te fietsen tot de grens en dan van het Laos-visum gebruik te maken. Volgens mij start je met een 15-dagen visum, waarvan wellicht de eerste drie dagen zijn gebruikt, dan zouden nog 12 dagen resteren. Indien nodig kan het visum worden verlengd in Vientiane.
jim