Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste fietsvakantie naar Denemarken - Forum Wereldfietser

Eerste fietsvakantie naar Denemarken

Dag Wereldfietsers

Geen spectaculair fietsverslag naar verre landen. Een dichtbij tocht. Maar voor mij een bijzondere uitdaging. Na 58 jaar kijk ik achterom naar mijn leven. Werken, werken, werken, een moeizame echtscheiding proberen op te lossen, doorwerken, verschijnselen van een burnout krijgen, zonder dat je het weet een hartinfarct, die wel gevolgen heeft, de liefde van je leven vinden en dan in de rust komen. Rust? Een ernstig auto-ongeluk, (hier kwamen wij gehavend, maar levend uit)

Afbeelding

een tweede stressinfarct, juridische procedures, mantelzorger zijn, conditie verliezen, te zwaar worden, zonder werk geraken, is niet in de rust komen.
In die rust een cirkel proberen te doorbreken werkt bij mij uiteindelijk alleen met een concreet doel. Er wordt op me in gepraat: je moet sporten, bewegen. Zo probeer ik het fietsen weer op te pakken. Vroeger, toen ik nog echt jong en wild was kon ik wel 200 km op een dag doen en nu haal ik nog wel 5 km. Maakt niet uit, als je wilt kun je een hoop. Ik ga met de sportschool praten en ik ga fietsen. Maar welk doel heb ik nodig?
Het doel wordt Denemarken. We huren daar vaak een blokhut in een mooi natuurgebied. Daar wil ik wel naar toe op de fiets.
Afbeelding

Uitzicht op een prachtig Fjord.
Afbeelding

Dat betekent trainen. Gelukkig heb ik uit mijn mountainbiketijd nog een broek met zeem, want het zadel voelt alles behalve lekker. Het weer is prachtig, maar ik merk er maar weinig van. Alles concentreert zich rond het zadel. Mijn bewegingen, mijn hersens, mijn doel en ........................ het doet allemaal zeer. Na 5 km geef ik het op. Het is mooi geweest voor een eerste rondje.
Op de sportschool is een heel programma voor me uitgezet om conditie te verkrijgen en km in de benen. Het tweede rondje is al een stuk verder, ik heb zowaar 10 km gehaald. Tussendoor sportschool en verder opbouwen… na 2 weken al 35 km. Zo gaat het met wisselend succes verder. De opbouw lukt aardig, maar de pijn (spier en zadel) neemt ook toe. Waar ben ik aan begonnen????

Dan volgt de dag van vertrek. Het is niet zonder slag of stoot gegaan, maar ik trap af.
Afbeelding

Onderweg rivieren overgestoken
Afbeelding

Wild gekampeerd
Afbeelding

Genoten van de prachtige natuur
Afbeelding

Maar ook vreselijk afgezien van 10 dagen lang een behoorlijke tegenwind, zadelpijn en last van een ontsteking, maar uiteindelijk
Afbeelding

Wil je lezen wat ik onderweg allemaal ondervond? Wil je ook weten of ik mijn einddoel heb gehaald? Mijn verhaal is te lang voor deze post, maar staat hier http://wimbassist.wordpress.com/2014/05/30/7/ en ik nodig je graag uit om te reageren.
Wat nou weer geen spectaculair reisverslag naar verre landen. Dit is pas van ver komen en ver gaan. Hulde aan jouw doorzettingsvermogen. En dat je veel mag blijven genieten van deze prestatie en er nog vele aan toe mag voegen.
Prachtig verhaal. Ik hoop dat je ondanks de strijd tegen wind en zadel, hebt kunnen genieten. Respect.
Petje af. Ik ga natuurlijk het hele verhaal lezen. Ben benieuwd.
Mooi Wim en fijn om tussen al die gps- en fietstassentopics nog een persoonlijk eerlijk verhaal tegen te komen.
En heb een zwak voor fietsende vikingen dus mocht je ooit zweedse fietsplannen hebben: de irish coffee staat voor je klaar. :)

mooi tentje trouwens!
Mooi verhaal Wim, ik heb het met plezier gelezen.
Onwillekeurig ga ik ook vergelijken We zijn ongeveer even oud, en ik ga dit jaar (in september) ook mijn eerste langere tocht maken. Naar Parijs, en dat is met 600 km een heel stuk korter dan jouw reis, maar mogelijk wel wat meer hoogtemeters. Ik hoop dat de windgoden mij wat beter gezind zullen zijn, want wat dat betreft zat het je niet mee. Ik vind het mooi dat er ondanks het feit dat het je bij tijd en wijle zwaar viel toch ook een positieve toon doorklinkt, en dat je ook al plannen voor volgende tochten aan het maken bent!
Dank jullie wel voor alle leuke reacties. Daar doe je het ook een beetje voor. En het klinkt als een bemoediging!

En als ik aan mijn Zweedse avontuur begin Yopie (vage plannen) dan kom ik die Irish coffee halen! :D
wat een prachtig verhaal. 'uit het leven gegrepen'.
jij hebt echt karakter getoond!

en een voor mij herkenbare tip: beweeg (fysieke beweging brengt verdere beweging).

groet! hoogframe.
hoogframe schreef:
en een voor mij herkenbare tip: beweeg (fysieke beweging brengt verdere beweging).

groet! hoogframe.
Dank voor je compliment. Je tip wordt opgevolgd, volgende week fiets ik in de Vogezen :D
Ik word er een beetje stil van. Mooi.
Mooi!

Vooral het zinnetje

En sta even stil bij mijn leven. Niet dat ik alles begrijp of dat alles nu opgelost is. Maar het zijn de mooie dingen in het leven, samen met de moeilijke, die je leven compleet maken.

Wat een paardenbloem niet teweeg kan brengen...
Prachtig verhaal! Respect voor jouw doorzettingsvermogen! Doet mij denken aan de eerste fietsvakantie samen met mijn latere echtgenote. Die ging ook naar Denemarken. Ik op de Sparta Windsor de Luxe met 3 versnellingen, knijpremmen en stalen velgen (deze combinatie zou wettelijk verboden moeten zijn...), mijn vriendin Ineke op een gloednieuwe Gazelle Sprinter Race (10 versnellingen). Een combinatie die perfect is als je een paar kilo kwijt wilt en een conditie als een paard wilt kweken!. Vier weken tegenwind, zowel heen als terug, niet verder gekomen dan het eiland Römö. Maar een prachtige ervaring. De laatste tien jaar ook wat medische tegenslag gehad, o.a. hernia met verlammingsverschijnselen. Met hard werken in de revalidatie, een goede fysiotherapeut en een flinke dosis geluk is dit weer goed gekomen.

Ik hoop dat het gaat lukken met je nieuwe fietsavonturen en wens je nog jaren fietsplezier!
Een diepe, diepe, buiging :D
Wouw dank je wel allemaal. Zulke mooie complimenten van in mijn ogen ervaren fietsers........dat doet me veel.
Erg mooi verslag Wim! :D
Dank Erik. Leuk hoor dat je de moeite nam om het te lezen. :D