Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets versturen per post - Forum Wereldfietser

Fiets versturen per post

Hallo allemaal,

Deze zomer ga ik met mijn vriend van Vancouver naar San Francisco fietsen. We overwegen onze fietsen vanuit San Francisco terug naar Nederland te sturen, omdat we daarna nog wat andere plannen in de VS hebben. Heeft iemand ervaring met het versturen van de fiets vanuit de VS, en met welk bedrijf kan dit? Mogelijk kan het met de gewone post, maar er gelden dan wel max. afmetingen. Andere bedrijven lijken erg duur.

Jessica
jessica83 schreef:Hallo allemaal,

Deze zomer ga ik met mijn vriend van Vancouver naar San Francisco fietsen. We overwegen onze fietsen vanuit San Francisco terug naar Nederland te sturen, omdat we daarna nog wat andere plannen in de VS hebben. Heeft iemand ervaring met het versturen van de fiets vanuit de VS, en met welk bedrijf kan dit? Mogelijk kan het met de gewone post, maar er gelden dan wel max. afmetingen. Andere bedrijven lijken erg duur.

Jessica
Fed-Ex en UPS al geprobeerd?
Geen idee van de kosten, maar op basis van wat ik op CGOAB las, zou ik zelf contact zoeken met shipBikes.com voor een offerte. Is misschien ook te overwegen om binnen Amerika te gebruiken als expediteur tussen het eindpunt van je fietstocht en je vertrekluchthaven (vraag of ze je fietsen willen/kunnen bewaren). Het zou zo maar kunnen dat dat (binnenlands verzenden & zelf meenemen in vliegtuig) de goedkoopste mogelijkheid zal blijken te zijn.

Op CGOAB vond ik nog een draadje over een andere vervoerder: BikeFlights.com. Met de juiste postcodes en geschatte pakketafmetingen kun je daar zelf een prijs uit laten rekenen.
Als test koos ik 'FROM SAN FRANCISCO CA 94107 TO 1012AN' (postcode centraal in Amsterdam), 'one-way', 'shipping today', afmetingen (in inches): 66.5 x 9 x 39 (van de beruchte, want tamelijk grote, KLM fietsdoos) en gewicht '42 LBS'. Resultaat: 442 USD (economy, freight, 5 dagen overkomstduur) - 697 USD (priority, freight, 3 dagen overkomstduur).

Denk eraan naar de voorwaarden (uitkering bij verlies of schade bijv.) te vragen. En vraag welke documenten (aankoopbon bijv.) je nodig hebt om inklaringskosten en overige heffingen (in Nederland al betaalde BTW over je fiets bijvoorbeeld) te voorkomen/reduceren.

Kun je misschien aangeven welke bedrijven je al benaderd hebt en wat je te duur/een acceptabel bedrag vindt?
Travelmaster schreef:
jessica83 schreef:Hallo allemaal,

Deze zomer ga ik met mijn vriend van Vancouver naar San Francisco fietsen. We overwegen onze fietsen vanuit San Francisco terug naar Nederland te sturen, omdat we daarna nog wat andere plannen in de VS hebben. Heeft iemand ervaring met het versturen van de fiets vanuit de VS, en met welk bedrijf kan dit? Mogelijk kan het met de gewone post, maar er gelden dan wel max. afmetingen. Andere bedrijven lijken erg duur.

Jessica
Fed-Ex en UPS al geprobeerd?
Bel ze overigens indien je ze nog niet geprobeerd hebt om te vragen wat de kosten zijn. De website van UPS o.a. hanteert een wat vreemde constructie waarbij uitgegaan wordt van een theoretisch gewicht op basis van volume, ondanks dat je een gewicht opgeeft, om de prijs van shipment te berekenen. Voor een fietsdoos komt dit al snel neer op een gewicht van ongeveer 80 - 100 kg en een verzendprijs van 1000 - 2000 dollar vanuit de VS.

Telefonisch kan voor wat betreft odd-sized packages vaak veel meer en tegen een stuk gunstiger tarief geregeld worden.
Geen ervaring met fietsen versturen vanuit de VS. Wel vanuit Bangkok. En ook ervaring over het weer ontvangen van de fiets in Nederland. Kijk uit dat je geen invoerbelasting hoeft te betalen.

Zie mijn blog erover:
http://robgemen.blogspot.nl/2013/03/de- ... terug.html

PS: Ik heb ook de invoerbelasting van de wielen terug gekregen.
Fietsen ter plekkke verkopen en dan met het verzend budget samen een nog fijnere fiets hier kopen?
Dank. Ik vind een paar honderd euro voor het versturen van een fiets echt teveel. Dan kan ik 'm net zo goed meenemen in het vliegtuig, of inderdaad verkopen! Ik hoopte eigenlijk dat het wel voor ongeveer 100-150 euro zou kunnen. :)
BikeFlights.com doet het voor 225 euro vanaf Philadelphia, voor kleinere fietsdozen (waar de fietsen wel inpassen)... Blijft toch prijzig...
Ideetje!!!
Fietsen kopen in Vancouver en verkopen in San Francisco.
Heb je ook op de heenweg geen gedoe met kosten, verpakken, te kleine scanners
en alle andere iets minder leuke zaken die op dit forum al besproken zijn.
Dat geeft je veel meer vrijheid, maar het nadeel is natuurlijk dat je niet lekker op je eigen vertrouwde fiets zit.
Ga er vanuit dat er in Vancouver voor een redelijke prijs toch wel een leuke fiets te koop is.
Succes, en in ieder geval een hele mooie reis.
José