Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Superscript/subscript niet ondersteund? - Forum Wereldfietser

Superscript/subscript niet ondersteund?

Ik probeerde in een bericht superscript toe te passen, maar dat werkte niet, kijk maar.

Code: Selecteer alles

[sup]dit is superscript[/sup]
Dit is normale tekst[sup]dit is superscript[/sup], en dit is weer normaal.

Ik vind het kunnen schrijven van H[sub]2[/sub]O zoveel eleganter dan H2O.

Gebruik ik de verkeerde BBcode of wordt het nu niet ondersteund? Als het laatste het geval is, zou die functionaliteit (die v.z.i.w. wel beschikbaar is in phpBB) dan kunnen worden toegevoegd?
Als ik bij de editor de lettergrootes kies, dan gebeurt dan met de 'size' qualifier. Dit zijn de tekstformaten:

Heel klein (size = 50)

Klein (size = 85)

Normaal

Groot (size = 150

Erg groot (size = 200)

Ik weet niet of dit je vraag beantwoordt?
Nee, met 'sizing' verklein of vergroot je de tekst. Weliswaar verwacht ik dat de tekst tussen de tags iets kleiner wordt, maar ook dat deze iets omhoog (superscript) of omlaag (subscript) verschuift.

Misschien maakt onderstaande link het duidelijk?
http://www.phpbbdevelopers.net/archive/ ... ?f=27&t=93
Ik begrijp nu wat je bedoelt. En nee, volgens mij ondersteunen we dit niet.
Ik zag op je link dat je dan wat moet wijzigen in de configuratie.
Mogelijk dat onze beheerder kan inschatten wat dit betekent.
Er is een maand verstreken sinds ik dit opmaakprobleem te berde bracht. Wat is de status van mijn verzoek? Wordt de functionaliteit op termijn (welke?) toegevoegd of is het afgewezen (daar kan ik ook mee leven, al vind ik het jammer)?
Bepaalde vormen van subscript en superscript zijn wel mogelijk. Zo kun je bijv. zonder problemen het volgende schrijven:

Momenteel is het ca. 23°C (° = alt + 0, 1, 7, 6 op numpad).
2m x 2m = 4m² (² = alt + 0, 1, 7, 8 op numpad).


Warm genoeg voor een glaasje H₂O. (₂ = alt + plus, 0, 2, 0, 8, 2). Deze laatste is wat iffy, aangezien dit een unicode letter betreft. Met de alt codes gaat windows hier niet altijd even fijn mee overweg, gezien het font afhankelijk is of deze bestaat.

Wat je als alternatief kunt doen is de Character Map van windows gebruiken. Klik op start, in de invoer box type Character Map en open de gevonden applicatie. Een geschikt lettertype waarin je veel subscript en superscript karakters kunt vinden is Segoe UI.

Het is zeer zeker niet optimaal, maar biedt wel een alternatief voor wanneer er geen eenvoudigere subscript of superscript ondersteuning bestaat op websites of in applicaties.
Uitstekende tips, dank (zeker voor het graden karakter, de code daarvoor ben ik meestentijds kwijt, nu kan ik het snel terugvinden). Implementatie heeft echter de voorkeur, jouw voorstellen blijf ik behelpen vinden, zeker als je zoals ik gewend bent blind te typen.