Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TKG: Follow me en/of Frog 43 - Forum Wereldfietser

TKG: Follow me en/of Frog 43

Hoi allemaal,

Deze zomer willen we ons zoontje lekker laten meefietsen op vakantie. En daarom zijn we op zoek naar een (tweedehands) follow me en een kinderfiets, zoals de Frog 43 of Islabike Cnoc 14.
Heb je nog iets? Dan hoor ik t graag!

Groet,
Maurits
beste Maurits,
je vraag doet me aan een paar dingen denken en wil je als tip noemen:
- FollowMe (FM) is zwaar en haalt dynamiek uit jouw fiets (zwaar/log) en als combinatie fietst het niet zo dynamisch als een goede aankoppelfiets (AddBike, die voel je bijna niet)
- als je kind nog kleine afstanden fietst, zou ik voor AddBike kiezen. kun je ook nog met bagagedrager een extra set tassen op kwijt. voor klein kind geeft dit toch beleving van eigen spullen vervoeren op eigen fiets
- check op internet of je kinderfiets niet minimaal wielmaat 16 inch moet zijn voor de FM (want de tweede kinderfiets die je noemt, lijkt me wielmaat 14 inch)
- check bij FM regelmatig alle bouten en moeren want er kan zich iets loswerken
ik heb met zowel FM als AddBike paar jaar ervaring met twee meiden en FM heeft natuurlijk als groot voordeel dat kind echt op eigen fiets zelf kan fietsen en je kan inkoppelen als daar behoefte aan is. qua dynamiek en fijn fietsen vind ik als ouder AddBike voor (als dat zo is) een kind dat nog niet meer dan zo'n 5 à 10 km zelf fietst de veel fijnere/betere keuze.
misschien kun je er wat mee.
groet! hoogframe
Hoi hoogframe,

Bedankt voor je punten.

Wat ik begrijp uit de site van FM is dat er 12-20 inch fietsen in zouden (moeten kunnen) passen. Dus dat zou goed moeten komen:-)

We hebben lang zitten twijfelen (nog steeds misschien wel), en komen toch wel bij de follow me met goede kinderfiets. We maken niet hele grote dagtochten (meestal 35-45 km), waarbij we snelheid niet heel belangrijk vinden. Bovendien heeft ons zoontje op de camping ook nog een fiets. Daarnaast scheelt het ruimte in de schuur, aangezien een eigen fietsje er toch wel moet komen... Ons zoontje zal inderdaad nu misschien nog maar een paar km zelf kunnen fietsen, maar dat verbetert natuurlijk/hopelijk wel in de loop van een vakantie:-)

Maargoed. Helemaal uitgedacht zijn we nog niet... Bedankt voor de tips!

Groet,
Maurits

ps. misschien heb je je eigen FM over? ;-)
Er staat een tweetal FM's op marktplaats...
Hoi Maurits,

Hoewel dat niet je vraag was, vraag ik me net als Hoogframe af of FM goed werkt voor het doel dat jhebt. Ik spreek daarbij uit eigen ervaring met FM en aanhangfiets. Wat mij betreft is FM meer geschikt voor huis tuin en keukengebruik, dwz kortere afstanden dichter bij huis. Relatief zwaar en nogal hangen naar zijkant maakt het voor de ’lokomotief’ niet echt prettig. Helemaal top vind ik Weehoo aanhanger, maar ja waarschijnlijk nog niet tweedehands te vinden. Kijk maar wat je ermee doet, veel s6 in ieder geval.

Groet, Joris
Ha Joris,

Misschien had ik moeten zeggen dat de set de rest van het jaar voor huis-tuin-en-keukenwerk gebruikt gaat worden. We hebben geen auto:-)

De weehoos zijn inderdaad erg mooi!

Groet,
Maurits
beste Maurits,
als je het beschikbaar hebben van het eigen fietsje centraal stelt dan is er eigenlijk maar één mogelijkheid en da's de FollowMe. daar heb je ook gewoon gelijk in! ook later thuis voor de lokale ritjes, zoals school en boodschappen.
wij doen dat nu ook: op dinsdag haal ik twee meiden op bij de bso en dan moeten we bijna 7 km naar huis. de jongste op nu een 18 inch fiets en de oudste achterop (en die fietst het hele stuk op vrijdagmiddag). als ze moe is koppelt de jongste al na 2 km of halverwege in en is ze trots dat ze die km gefietst heeft. als ze er echt zin in heeft fietst ze soms het hele end! (met een tempo van 10 à 13 km/u ('hollen en stilstaan') wat pappa een zere kont oplevert, maar je mot d'r wat voor over hebben :D )
de FollowMe is voor ons een prima hulpmiddel om kinderen te leren fietsen als er ook wat grotere afstanden af te leggen zijn want wij hebben geen tweede auto om kinderen te halen en brengen (zou ik ook nooit willen).
groet! hoogframe
Follow Me gaat prima met de islabike cnoc 14. We hebben er 3 jaar geleden 2 maanden door maleisie mee gefietst en verder veel ritjes bij huis. Nu nog steeds de follow me maar de fiets is inmiddels groter (en de cnoc 14 is al verkocht, dus daar kan ik je niet aan helpen).
Gevonden, bedankt voor alle reacties!

Groet,
Maurits