Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wel of géén waarschuwingsbel?? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wel of géén waarschuwingsbel??

aardvark schreef:Zonder gekheid: het besluipen (achteropfietsen, benaderen) van de medeweggebruiker, afremmen, bellen (altijd), wachten tot er ruimte is, passeren, 'dank u'-zeggen ongeacht de (on)vriendelijkheid van de gepasseerde, aanzetten en op snelheid komen is niets anders dan intervaltraining. Iets om je op te verheugen. ;)
Tenzij ik gewoon haast heb.
Dan ben je te laat vertrokken.
Ik heb nooit last van fietsverkeer. Ik fiets 200..300km/week met gemiddeldesnelheid van 28..32km/h
Tijdstip – Ma t/m vrijdag 6.45…8.00u en 17.30….19.00u
Soms zondag 6.30…7.15 – rondje Loonse en Drunense duinen lekker met 35..36km/h gemiddeld.
Zaterdag of zondag – lekker midden op het fietspad met familie – 8..12km/h.
Nooit last van bejaarden
vandaag toch maar even ook een ring ring bel op mijn fiets gemonteerd .....was wel een hele zoektocht waar dat ding te plaatsen want ik heb een stuur met niks plaats, ook voor de bel niet , dus km teller maar verplaatst en bel in de plaats....
Wilde er dringend eentje op de fiets want zonder is ni te doen, geen gezicht ik weet het maar op een andere plaats ging gewoon niet helaas.....
miro schreef:Ik heb nooit last van fietsverkeer. Ik fiets 200..300km/week met gemiddeldesnelheid van 28..32km/h
Tijdstip – Ma t/m vrijdag 6.45…8.00u en 17.30….19.00u
Soms zondag 6.30…7.15 – rondje Loonse en Drunense duinen lekker met 35..36km/h gemiddeld.
Zaterdag of zondag – lekker midden op het fietspad met familie – 8..12km/h.
Nooit last van bejaarden
amai die snelheden pffff, dat houd ik welgeteld 2 minuten vol hahaha
Alien schreef:Tenzij ik gewoon haast heb.
De TS is deze draad gestart met voetgangers en een fietser als voorbeeld. Haast is een slechte raadgever als je een ruiter te paard op een smal pad tegenkomt (achterop de staart kijkt). Paarden zijn prooidieren met een sterke vecht-of-vlucht respons. Ik benader zo'n combinatie dan ook omzichtig, bel niet te dwingend (maar bel wel) en vraag daarmee en met mijn stem, zonder te schreeuwen, aandacht van de ruiter. Vervolgens blijkt of je met ruime afstand mag passeren of dat de ruiter het paard liever eerst in de berm parkeert en dat je er dan pas langs kunt. Mijn ervaring is dat dat - contact zoeken eer je er voorbij sjeest- erg wordt gewaardeerd.

Misschien is mijn regio wat rijker aan paarden dan jouw woonplaats (A'dam) :)
Travelmaster schreef:Dan ben je te laat vertrokken.
Onzin. Soms is een fiets gewoon een vervoermiddel, niets meer of minder. En dan is er niks leuks of prettigs aan slome medeweggebruikers die lanterfantend twee-aan-twee een heel fietspad blokkeren.
Nederland is een vol en druk land. De vergrijzing van onze bevolking is al langer aan de gang. Verder is de babyboomgeneratie bezig massaal met pensioen te gaan. Wen er maar alvast aan! Het kan ook geen kwaad met enig gevoel voor humor en relativeringsvermogen aan het verkeer deel te nemen.

Op de fiets heb je vaak met hetzelfde soort weggebruikers te maken als in de auto: de Sukkel en de Wegpiraat. En verder natuurlijk fatsoenlijke weggebruikers zoals wij allemaal, die ook wel eens zitten te suffen...
Alien schreef:
Travelmaster schreef:Dan ben je te laat vertrokken.
Onzin. Soms is een fiets gewoon een vervoermiddel, niets meer of minder. En dan is er niks leuks of prettigs aan slome medeweggebruikers die lanterfantend twee-aan-twee een heel fietspad blokkeren.
Gaat het verder wel goed? Ik bespeur een lichte irritatie. Deze elementen calculeer je natuurlijk in. Als je verwacht een fietspad altijd voor jezelf te hebben, kom je bedrogen uit.

Enne, ik interpreteer "haast" als een staat waarin je je bevindt als je het idee hebt dat je een doel te laat dreigt te bereiken. Als je dan niet eerder kón vertrekken, koos je misschien het verkeerde vervoermiddel, of de verkeerde route.

Wacht, ik zet er een smiley bij.

:wink:
Ik heb ooit in een bedrijf gewerkt waar de meest gevleugde uitdrukking "Haast is des duivels oorkussen" :lol: was: ik probeer me daar zoveel mogelijk aan te houden als ik ergens naar toe moet. Ik kreeg ooit een tip van iemand die als trainer door het hele land reist om cursussen te geven in bedrijven: trek altijd een half uur extra uit als je berekent hoe lang je onderweg bent. In de meeste gevallen ben je dan ook met files en ander oponthoud op tijd op je bestemming. Kom je wel te laat, heb je een goed excuus.