Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsertrektocht in het Hemelvaartweekend - Forum Wereldfietser

Wereldfietsertrektocht in het Hemelvaartweekend

(Bericht update 3, 3 mei 2005, het aantal aanmeldingen bedraagt nu: 44, waarvan m/v = 58/42%)

HET WEEKEND IS VOLGEBOEKT
Omdat er maar twee begeleiders zijn kunnen er echt niet méér mensen mee.

Beste Wereldfietsers,

Ook dit jaar trekken we weer als groep vier dagen lang door dichtbij gelegen, maar verrassend mooie gebieden.

Hoewel het doel dit jaar weer deels Limburg is, wordt het dit jaar een vrij vlakke tocht. Wel zullen er een aantal onverharde wegen inzitten, want dat zijn nu eenmaal vaak de mooiste weggetjes. Het is echter niet de bedoeling dat je "jezelf tegenkomt", het wordt gewoon een gezellige tocht met een normaal tempo. We fietsen circa 70 km per dag. Je hebt geen fiets met veel versnellingen nodig, met 5 versnellingen zou je voldoende hebben. Iets bredere banden zijn wel fijn voor als het zanderig is.

We verzamelen op woensdagavond 4 mei op camping de Fuut in Leende (http://www.tentkamperen.nl/index.html). Deze camping ligt 1,5 km ten ZW van de kerk van Leende. Zie verder onder aan dit bericht.

Voor degenen die het woensdagavond niet halen: we vertrekken daadwerkelijk op donderdagochtend op 10.00 uur. In dat geval gelieve op tijd te zijn.

Die dag zullen we ongeveer tot de omgeving van Roermond fietsen. Vrijdag gaan we verder naar het oosten, richting Duitsland waar we in noordelijke richting afbuigen. Zaterdag gaan we weer terug over de grens naar Nederland en kamperen ergens rond Geysteren. Zondag fietsen we weer terug naar Leende en komen daar in de loop van de middag weer aan.

Zoals bij degenen die al vaker zijn meegegaan bekend zal zijn, wordt er meestal zelf gekookt. Soms eenvoudig, soms zelfs uitgebreid. Bij vorige trektochten trokken geuren van vele verre keukens over de kampeerterreinen. Houdt er rekening mee dat we donderdag waarschijnlijk geen winkel vinden die open is. Dus voor donderdag de hele dag en vrijdagochtend a.u.b. eten meebrengen. Op vrijdag kunnen we weer zeker inkopen doen..

Gezien de aanmeldingen wordt de groep in twee gesplitst. Alle bagage wordt op of aan de fietsen meegenomen.

Kosten: Ieder betaalt zijn eigen kosten zoals de camping e.d.. Er zijn geen
kosten aan de vereniging verschuldigd.

Aanmelden kan bij Afbeelding (adres aub zelf intikken i.v.m. spam)

Groetjes,
Leon Poels

*******************************

Route naar de camping

Zie deze kaart: http://www.leonpoels.nl/fietsen/defuut.jpg

(Trein)fietsers: Je kunt de trein tot Heeze nemen, daar via bebording Leende vinden (enkele km) en vervolgens de rode pijlen op de kaart volgen. Je kunt ook aan de hand van de kaart vanaf station Eindhoven fietsen; het is 12 km hemelsbreed. Aan een leuke route wordt nog gewerkt. Elk vakje is 1 km.

Automobilisten: Volg de A2 tussen Eindhoven en Weert. Neem de afslag Leende Valkenswaard. Volg de rode pijlen op de kaart. Auto's kunnen bij de camping geparkeerd worden voor 1 euro per nacht.

Toch jammer, geen camping de bosrand, geen heuvels, minder vakantiegevoel...
Maar wel Limburg, wel vlaai, wel Duitsland, wel apfelstrudel.
Hopelijk weet leon iets beter weer dan afgelopen jaar te regelen.

Ik heb er zin in! John.

Voor wie op zijn gemakje vanaf station Eindhoven zonder al te veel kaartlezen naar de camping wil fietsen:

Via knoopunten: 95-94-89-29-71-23-46-79-52-53-54 Kom je dwars door de bossen naar Leenderstrijp, vlak voor het dorpje linksaf.

johntelleman schreef:Toch jammer, geen camping de bosrand,
Hoi John,
Je kunt gerust een dag eerder bij de Bosrand starten, dan heb je een prima dagtocht naar Leende :D
roald schreef:Via knoopunten: 95-94-89-29-71-23-46-79-52-53-54 Kom je dwars door de bossen naar Leenderstrijp, vlak voor het dorpje linksaf.
:!: :D :D
Leon

Roald schreef:Via knoopunten: 95-94-89-29-71-23-46-79-52-53-54 Kom je dwars door de bossen naar Leenderstrijp, vlak voor het dorpje linksaf.
Op de website Fietsen in de Kempen kun je deze knooppuntenroute volgen... Ook De Fuut staat hierop aangegeven!

Als op donderdag 5 mei (Hemelvaart) de winkels gesloten zijn, dan hoeven we op donderdagmorgen ook niet te wachten op mensen die nog naar de bakker moeten. Ik neem aan dat er die donderdag wel voldoende boeren zijn die ons verse asperges willen verkopen. Gaan we zondag na afloop van de tocht nog naar de Hut van Mie Pils, tussen Leende en Eindhoven?

Wel jammer hoor, dat we niet naar Maastricht e.o. gaan!!!! 't had zo'n goede training voor me geweest en het geeft me elk jaar weer echt zo'n vakantie in 't buitenland gevoel!!!!

Groet,
Rena

Hallo allemaal
ik ga er wel voor met hemelvaarttocht. Misschien wel een dag eerder naar Maastricht of naar de heuvelrug.
Leon kennende zal hij de mooie plekjes wel uitzoeken.
Ik ga mee voor de gezelligheid. Het fietsen is een leuke bijkomstigheid :wink:
Groet
Gudy

Hi Gudy,
Ik kan ook wel een dag eerder. Vanaf Maastricht dan maar naar Eindhoven fietsen????? Zo'n 80 - 90 km, moet kunnen (hahahahaha)
Groet,
Rena :wink:

Goed plan Rena,

Misschien beginplek van de wind af laten hangen....
Het beviel me wel met pasen, de laatste dag ging echt lekker.

Inderdaad jammer dat we heuveltjes van Limburg, Eifel en Ardennen moeten missen, maar ja, het niet anders!

groeten, John.

Wie heeft er een goed recept voor asperges op een campingbrander?

bert sitters schreef:Wie heeft er een goed recept voor asperges op een campingbrander?
Men neme een blikje Asparagus Peeled. (geschilde (punt)asperges)

Een pakje aspergessoep aanlengen met water en zachtjes roeren, niet laten koken zie ook bereidingswijze op het pakje.

Halverwege de in stukjes gesneden asperges toevoegen.

Wijnadvies: Pinot Gris.

Als ik in het korte aspergesseizoen door de golvende aspergesvelden van Midden- en Noord-Limburg fiets, wil ik natuurlijk verse asperges: zo van het land!

Zo van het land zijn de asperges wel wat hard en bitter.......Toch maar beter oma's recept?
Asperges op de traditionele wijze moet op een campingbrander kunnen; ipv aardappelen neem je dan maar een stukje stokbrood erbij.
* geschilde asperges koken met beetje boter, suiker en zout, ca. 10-12 minuten
* een ei na 5 minuten in dezelfde pan meekoken
* ei pellen, in partjes snijden op gekokte asperges leggen
* voor de carnivoren: plakjes beenham er omheen leggen
* beetje boter smelten en erover heen gieten.

Gewoon lekker.

En wie zorgt ervoor dat als we bezweet en voldaan zaterdagavond op de camping aan komen, dat de maaltijd gekookt en klaar is, zodat we alleen nog maar aan hoeven te schuiven????

Groet,
Rena :wink:

Je brander en je pannetje natuurlijk, luiwammes!
Je denkt zeker ook dit soort dingen in Frankrijk te kunnen doen!

We kunnen altijd een groepkook sessie doen, gedeeld leed is half leed.

Groeten, John.

Ik stel voor dat jij en Bert het goede voorbeeld geven tijdens het weekend!!!

Beste discussieerders,
Jullie hebben dan wel de meest fantastische culinaire ideeën, maar vergeten jullie je niet aan te melden? Geen van de schrijvers van de laatste tien berichten heeft zich echt aangemeld :lol: :lol:
Willen ook degenen die al mondeling hebben toegezegd dit nog even bevestigen? Mijn geheugen in mijn hoofd is niet zo goed als dat van mijn PC :?
Gewoon even mailen naar Afbeelding.

Groetjes, Leon :D

Leon,

Had jij een voorgevoel, of was jij goed ingelicht. Geen fietsen in Zuid-Limburg, maar in het noorden van jouw provincie met Hemelvaart!!!!!!
Rond 7 en 8 mei wordt het een gekkenhuis op het plateau van Margraten en een grote cirkel rond dit anders zo rustige gebied. Met roadblocks, het geloei van sirenes, hondenbegeleiders, arrestatieteams, en de aanhoudende herrie van helicopters. George W. Bush komt met zijn gevolg op bezoek. Slim van je dat je bent uitgeweken. We kunnen altijd nog een andere keer afspreken op Camping de Bosrand, zonder helicopters boven onze tenten.

Nu ik me officieel aangemeldt heb, heb ik nu recht op die asperge maaltijd op de camping zonder helicopters boven m'n hoofd???
Het zal wel weer een gezellige boel worden, dus kom op en schrijf je in bij Leon!!!
Groet,
Rena :wink: