Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thailand in regentijd: regenbroek mee? - Forum Wereldfietser

Thailand in regentijd: regenbroek mee?

Als je naar Thailand zou gaan in de regentijd, zou je dan een regenbroek meenemen?

Voor (wat mij betreft): je benen kunnen droog blijven
Tegen: extra bagage en misschien wel niet nodig omdat het daar niet koud is. Dus nat is dan minder storend.

Wat zou jij doen? En waarom?
Mijn ervaring is geen regenbroek gebruiken. De temperatuur in Thailand maakt dat bij gebruik van een regenbroek je net zo nat aan de binnenkant als aan de buitenkant wordt.
Daarnaast droog je gewoon heel snel op.

Groet,
Paul
Nee, word je niet nat van de regen, dan wel van het zweten...
Regenjasje is overigens wel fijn.
berger schreef: Regenjasje is overigens wel fijn.
In dat geval is een korte regenbroek misschien ook wel fijn. Een korte regenbroek lijkt misschien tegenstrijdig, maar het biedt (in combinatie met een regenjas) wel het voordeel dat het middendeel van het lichaam ook droog blijft zonder dat het onmiddellijk te warm is. En misschien zijn rainlegs (http://www.rainlegs.com) ook wel handig. (Maar ik heb er nauwelijks ervaring mee, dus geen idee of het goed werkt in zo'n omstandigheden.)
(Als men ook zonder regenjas fiets zal het geen voordeel bieden want dringt de regen toch naar binnen.)

Renaat
Ha, dan laat ik dat ding lekker thuis.

Over de rain legs heb ik goede dingen gehoord voor gebruik in NL. Maar in Thailand denk ik dat ze weinig voordeel bieden. Als je onderbenen toch al bloot zijn, mag boven best nat worden van mij. Zeker als het warm weer is.

En jas en-of poncho neem ik wel mee. Een een pet, tegen regen én zon.
Een korte regenbroek heeft het voordeel dat je fietsbroek droog blijft en dus niet gaat schuren.
Korte regenbgroek of rainlegs zou mijn voorkeur hebben daar ik een hekel heb aan natte kledingstukken op het lijf. En voor het gewicht hoef je het niet te laten.
Hoewel niet echt in de regentijd ,heb ik wel vaak in Thailand gefietst en ook wel in de regen.
Mijn ervaring: regenbroek en jas is een drama, te warm en je wordt nog veel natter
Wel eens een soort poncho gebruikt, is iets beter maar ook niet ideaal
Je kan deze in Thailand ook kopen als je de behoefte hebt
Dirk
Ach nou ja, perfect bestaat niet. Ik neem deze gok :

- geen regenbroek mee en
- wel een jas

Hoe dan ook zal het wel goed komen allemaal.
Goed plan Janneke..

Maar ik denk dat je het beste af bent met een goed wielrenshirt en een licht regenjasje.. Regent het pijpenstelen.. dan duurt dat maar kort..en ga je even schuilen. regent het lekker door dan is een jasje fijn. maar je bent zo weer droog...

Lekker fietsen..

groeten
Jan.
Jan,

ik heb mijn regenjas meegenomen. 1x 1 seconde aangehad. HEET! Kon hem niet snel genoeg uittrekken. Alle andere buien (ze kwamen niet alle dagen) vielen na het fietsen, stelden niks voor, of begonnen terwijl er een afdak vlakbij was.

bij een evt. volgende keer neem ik dir jas niet mee. Waarschiijnlijk wel zo'n dunne poncho die je ter plekke kunt kopen voor 2 euro ofzo.

Enig nadeel van het regenseizoen: een keer kon ik een weg niet nemen omdat die overstroomdwas, zelfs politieauto's gingen die weg niet op, dus ik heb mijn drang nasr avontuur onderdrukt en heb een grote weg genomen.
Hoi Janneke,

Valt idd reuze mee die regentijd.. De meeste europeanen denken echt dat het 3 maanden aan een stuk pijpenstelen regent.. Niet zo dus.. tegen het einde van de middag valt er weleens een bak warm water naar beneden.. en als je pech hebt regent het een paar uurtjes lekker door..Waar bevind je je nu??? en in welke richting ga je verder??
Succes ik hoor graag van je..

Jan