Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bikepacking - Pagina 11 - Forum Wereldfietser

Bikepacking

1045 berichten
nobbiomatic schreef:@yopie

als je bredere banden zou doen, zou je dan wel op de sneeuw blijven drijven?

Nobbi, ik ga je vraag naar het fatbike-topic verhuizen, anders wordt 't mss weer paaagina's vol dikke bandenpraat. Ja, moeilijk hoor dat ontopic blijven. :D
ontopic? wasda? zweeds? :wink: :wink:
Het duurde even, maar hier staat het antwoord! :)
snel lezen dan...
Misschien een beetje flauw maar is dit niets voor de "bikepacker"?: http://nos.nl/artikel/2081552-sheltersu ... inter.html

Maar even serieus: wie heeft ervaring met het slapen in een bivakzak evt i.c.m. een tarp. Ik ben hier over aan het denken als alternatief voor mijn tent.

gr,
Patrick
Pat schreef:wie heeft ervaring met het slapen in een bivakzak evt i.c.m. een tarp. Ik ben hier over aan het denken als alternatief voor mijn tent.
Zelf heb ik geen ervaring, maar misschien kan je hier enkele antwoorden vinden ...
Headley schreef:
Pat schreef:wie heeft ervaring met het slapen in een bivakzak evt i.c.m. een tarp. Ik ben hier over aan het denken als alternatief voor mijn tent.
Zelf heb ik geen ervaring, maar misschien kan je hier enkele antwoorden vinden ...

Bedankt voor de link, idd veel info over slapen onder een tarp en de pros en cons hiervan.

gr,
Patrick
Ik heb in het verleden, toen ik nog met een rugzak op pad ging, onder een tarp geslapen (toen heette dat nog een zeiltje :wink: ). Een héél groot nadeel is dat de lokale fauna vrije toegang heeft. Ik werd af en toe gek van vliegen/muggen/mieren/muizen/egels etc. Toen ik geld (en ruimte, lees fiets) had voor een tent was ik daar heel blij mee. Als ik primair zou gaan kamperen zou ik altijd een tent meenemen.

Het eventuele gewichtsvoordeel weegt bij mij niet op tegen de nadelen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met bikepacking gear van onderstaande merken?

- Bikepack
- Burgfyr
- AlpKit
- SpoK Werks

Mensen die ervaring hebben met bikepacking gear en suggesties/ tips hebben over waar goed op te letten (qua duurzaamheid & kwaliteit) zijn eveneens welkom!
Friso* schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met bikepacking gear van onderstaande merken?

- Bikepack
- Burgfyr
- AlpKit
- SpoK Werks

Mensen die ervaring hebben met bikepacking gear en suggesties/ tips hebben over waar goed op te letten (qua duurzaamheid & kwaliteit) zijn eveneens welkom!
Ik heb een frametas van alpkit, het mooie van alpkit dat ze de frametassen op maat maken met veel opties, relatief goedkoop (goede prijs/kwaliteit) Voor mijn andere fiets heb ik alles van revelate designs - hier heel tevreden over. Ik zou zeker voor een waterdichte zadeltas gaan.

Apidura is ook europees merk, uit Engeland dacht ik.

Hier nog een lijstje:
http://www.cyclingabout.com/complete-li ... facturers/

en

http://forums.mtbr.com/bikepacking-bike ... 66873.html
Pat schreef: Ik heb een frametas van alpkit, het mooie van alpkit dat ze de frametassen op maat maken met veel opties, relatief goedkoop (goede prijs/kwaliteit) Voor mijn andere fiets heb ik alles van revelate designs - hier heel tevreden over. Ik zou zeker voor een waterdichte zadeltas gaan.
Dank je wel. Ben ook van plan voor waterdicht te gaan, al heb ik begrepen dat bij zadeltassen (door de ritsen en naden) volledig waterdicht een brug te ver is en er aangeraden wordt om een extra zak te gebruiken - of is dit onjuist?
Apidura is ook europees merk, uit Engeland dacht ik.
Klopt, alleen niet custom en frametassen zijn enkel halve.
Wildcat Gear komt ook uit UK http://www.wildcatgear.co.uk/ en heeft mooie samengestelde pakketten te koop waar je uit kunt kiezen. Wel jammer dat bij de stuur- en zadeltassen de dry-bags exclusief zijn.
Thanks, handig om ze erbij te hebben. Had ze zelf al gezien.
Heb een frame tas laten maken bij BikePack in Polen, duidelijk instructie op de site en na een paar weken een perfect passende tas voor relatief weinig geld.
Zadeltas van Alpkit, mooi spul, snel in huis en niet te duur. Succes bij je keuzes.

Gr. Leo Jansen
leoprodeo schreef:Heb een frame tas laten maken bij BikePack in Polen, duidelijk instructie op de site en na een paar weken een perfect passende tas voor relatief weinig geld.
Zadeltas van Alpkit, mooi spul, snel in huis en niet te duur. Succes bij je keuzes.

Gr. Leo Jansen
Lees meer goeds over BikePack, en ook over Alpkit. Dank voor je reactie Leo!
Friso* schreef: Mensen die ervaring hebben met bikepacking gear en suggesties/ tips hebben over waar goed op te letten (qua duurzaamheid & kwaliteit) zijn eveneens welkom!
Op de racefiets heb ik een Xtreme frametas met soms Revelate stuur/zadeltassen en soms met losse drybags die met spanbandjes vastzitten (scheelt 800gr). Maar de Revelates zijn wel makkelijker met los/vastmaken en 't stuurharnas heeft rubberen afhouders die de drybag van de stuurkabels houdt, zonder die rubbers wil hij weleens op de remkabel duwen waardoor de rem steeds aanloopt. Zou ook als je velgremmen hebt voor een harnas met rubbers kiezen.

Het harnas is eigenlijk voor mij net iets te breed, ik heb vrij smalle schouders en had daardoor 't stuur op de fatbike wat korter gewild maar dat ging niet want dan kwamen de remhendels tegen de tas. Maar ik ben wel erg smalletjes geloof ik (37cm) dus zal wel niet voor jou gelden. :)

Op de fatbike is alles van Revelate (framebag,terrapin zadeltas, harness stuurtas, jerrycan, gastank en feedbags) en heb ook twee Salsa anythingcages. De bovenbuistasjes en de feedbags gebruikt ik alleen bijna nooit, heb ze nog niet echt nodig gehad.
Maar ben erg tevreden over de Revelate tassen, ze hebben al heel wat ruige tochten overleefd. Na twee jaar is alleen de zadeltas van onderen een beetje beschadigd maar dat is mijn eigen schuld. De vette noppenband heeft hem daar een paar keer gegrepen toen de tas net iets te laag hing om door diepe kuilen te knallen. Ik ga nu de schoenmaker vragen om er een stuk stof bovenop te naaien, dan is ie gelijk dubbeldik verstevigd.
Frametassen maken wel de lak dof, de stof beweegt steeds op de buizen. Ik heb daarom 't frame op veel plekken met 3M-tape ingepakt (helicoptertape) en dat doet het wonderbaarlijk goed. Beschermt ook zeer goed tegen zand, steen en rotsaanvaringen!

Sommige framebags zijn knullig gemaakt, die hebben overal dezelfde breedte waardoor je of met je knieen tegen de tas komt of er weinig in kan. De revelate loopt iig van smal naar breed en das toch echt een groot voordeel. Verder vind ik zelf een rits in een frametas erg fijn, ik gebruik de tas nl vooral om snel wat te pakken (camera, mobiel, wat lekkers, flesje water) zodat ik niet eerst hoef af te stappen, fiets op de grond te leggen etc. Zou daarom ook geen tas zonder rits willen.

Waar je bij een framebag ook op kunt letten is of er nog wel bovenbuistassen op passen, sommige framebags nemen nl door het ophangsysteem (klittenband) de hele buis in beslag. Ik heb bv een klein frame (small) dus ook een kleine frametas en daardoor paste de Gastank niet, de klittenbanden kwamen op dezelfde plek. Dus heb wat in de gastank moeten knippen/naaien en nu zit ie niet zo lekker meer. Is toch jammer.

Wat ook een voordeel van een framebag met korte klittenbanden kan zijn is dat je de fiets sneller aan een fietsdrager aan de auto hangt, ff een klittenbandje lostrekken en je schuift het frame over de drager. Anders moet je de hele tas losmaken. Ja, bij mij hangt de fiets bijna dagelijks aan de auto, is dan toch een groot voordeel. :)
Heb er niet echt een duidelijke foto van, hier kun je mss een beetje zien wat ik bedoel:

Afbeelding
@yopie

je kunt ook tankpad folie gebruiken, dat is doorzichtig. dan hou je als het ware de kleur van je framen
Yopie schreef:......
Bedankt voor je duidelijke reactie, zitten goede tips tussen die ik zeker meeneem!
nobbiomatic schreef:@yopie

je kunt ook tankpad folie gebruiken, dat is doorzichtig. dan hou je als het ware de kleur van je framen
3M helicoptertape is ook doorzichtig :)
@yopie

heb je daar fotuh van?
nobbiomatic schreef:@yopie

heb je daar fotuh van?
http://www.wildcatgear.co.uk/shop/acces ... tion-tape/
In our tests, 3M™ Helicopter Tape has performed superbly for over three years, without significant sign of wear.
Is transparant, logo is op het achtervel.
Afbeelding
Een blog van mijn recent wandelvakantie :shock:

http://www.shanecycles.com/bike-packing ... h-borders/