Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bevestiging Led lamp - Forum Wereldfietser

Bevestiging Led lamp

Voor komende winter heb ik deze lamp gekocht. Via e-bay heb ik voor 20$ nieuw

http://www.dx.com/p/solarstorm-x2-2-x-c ... AcALWL0zaI

Eerste indruk is positieve.
- Lichtbundel is goed – breed genoed. Afgelopen winter met een narrow bundel lamp heb ik selecte ervaring – een kat kwam opzij/ van een slot.
- De lichtkracht is goed – 4 standen. Typisch chinees – advertised 2000 soms 5000 lummen – echt gemeten op 3 standen = 230/416/630 lumens.
- Water afdichting – lijk goed te zijn. Advertized IP67 maar als dat een IP54 haalt zouw ik echt tefreden zijn.
- Battery – Batarijen zijn goed maar oplader circuit is slecht. Eeen balance oplader / balance bedrading en soldierwerk loost probleem op.
- Oplader – weggegooid en voor 7$ een balance oplader aangeschaft.

Ik heb een vraag. Hoe kan ik deze fantastische lamp vastzetten op mijn woon werkverkeer fiets. Ik wil liever op mijn vorkkroon zetten. Zijn er profesionele oplosingen?
Initieel de lamp is geleverd voor bevestiging op.
- helm – liever niet. – veiligheid issues en niet praktisch. S’winters fiets ik soms met muts.
- Stuur
a. weinig ruimte – ik heb tribarstuur en fietscomputer.
b. Remkabels komen over de lichtbundel.
Bij voorbaat dank,
Miro
Als ik je goed begrijp heb je geen ruimte meer op je stuur voor deze lamp. Er bestaan beugels om dit soort lampen op de vorkkroon te monteren: deze bijv. http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=1427 of de Rixen + Kaul battery light holder on fork (willekeurige leveranciers). Ik zou wel een stuk waterbestendige dubbelzijdige tape tussen beugel en lamp plakken tegen verschuiven van de lamp (als je de lamp het hele winterseizoen laat zitten en er niet dagelijks afhaalt). Ik vind de rubber bevestigingsringen in het algemeen niet zo betrouwbaar.

Andere alternatieven voor op het stuur (ruimte maken voor twee apparaten op de plek van één) kun je bij die winkel of elders ook vinden. Xtasy computer/lamp houder, Topeak barX Tender, stuurorganizer zijn enkele voorbeelden. Of kijk eens bij de accessoires van Minoura: Headset spacer mount Accessory holder.

Kanttekening: aangezien ik zelf geen van de genoemde producten bezit, heb ik er geen ervaring mee en kan dus niets over de kwaliteit zeggen. Ik hoop dat de voorbeelden/trefwoorden je helpen bij het zoeken naar andere fabrikaten.

Hopelijk kun je de katten en sloten (was je erg nat, of had je geluk en was het een droge greppel ;)) in de toekomst ontwijken. Laat je weten wat je koopt en wat je ervaring ermee is?
Bedankt.
Voor duidelijke uitleg en referentie links naar websites. Met je antwoord kan ik verder mee
Bedankt ook voor het idee van waterbestendige dubbelzijdige tape.

BTW: Met de kat ging goed. Gelukkig Brabantse sloten zijn meestal leeg

PS.
Ik zou deze thread als een goede forum voorbeeld geven.
Ik stel een vraag en ik krijg een volledig, deskundige antwoord. Ik kan verder meegaan. Er zijn geen open issues of discussiepunten .
ik heb dezelfde lampjes (meerdere zelfs) maar dan van het "merk" fandyfire. het zijn natuurlijk allemaal kopieen van kopieen. de waterdichtheid van de lampen zelf is goed. ze zijn een keer geheel ondergedompeld geweest onder water (inc. fiets) en ze doen het gewoon nog 100 procent. van de accu pack kan ik dat niet zeggen , die is absoluut niet waterbestendig. dat heb ik opgelost door de accu in te sealen met vulcaniserend tape en krimpkous. een reserve accu kost gelukkig ook niet veel.
Op mijn lage racer (ligfiets) had ik ook dat probleem: een mooie lamp, bedoeld voor stuurmontage, maar geen plaats op het stuur. Daar loste ik het op met een Minouraaccessoire. Ook andere merken maken dit.
De oplossing functioneert in de praktijk prima. De hoogte is zoals het hoort en het geheel beweegt niet.
Bedankt.
geinspireerd door jullie reactie ben ik begonnen met klussen.
1. Zelf gemaakt lamp houder. - stukje stuurpijp en AL profiel van hornbach.Alles had ik in de schuur.
2. LI-IOn Batterij
- waterdicht - Latex ballon van kinderen overheen + latex handschoen bij de kabel
- balanced charger. connector - Batarijen hadden under/over voltage en shortcircuit protection, maar geen balanced charge connector en balance charger.

Komende winter zou ik met deze setup rijden.
Ik heb fotos gemaakt maar ik weet het niet hoe kan ik in forum plaatsen
batterij

https://www.flickr.com/photos/56638847@N02/15064014217/

Balanced wires, connectors and charger

https://www.flickr.com/photos/56638847@N02/15247497331/

Bracket

https://www.flickr.com/photos/56638847@N02/15064053028/

En de fiets - betrouwbaar onderhoudsarm en snel op Nederlandse paden.
Waarde met alle extra onderdelen 400..450 euro

https://www.flickr.com/photos/56638847@N02/15063958010/
Miro, allemaal leuk en aardig, hoe ziet dat er in het donker uit? Foto op een donker landweggetje bijvoorbeeld, zoals hier http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/ ... ex_nl.html te zien en lezen.

Er is tegenwoordig zoveel rommel op de markt die er voor zorgt dat tegenliggers verblind worden door het hen tegemoet komende verkeer, zozeer zelfs dat je de fietser zonder licht erachter niet meer ziet. Ik kan me dan ook goed vinden in de verplichting zoals die in Duitsland dat de verlichting aan bepaalde eisen moet voldoen, zoals niet verblinden van tegenliggers.
_Peter_ schreef:Miro, allemaal leuk en aardig, hoe ziet dat er in het donker uit? Foto op een donker landweggetje bijvoorbeeld, zoals hier http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/ ... ex_nl.html te zien en lezen.

Er is tegenwoordig zoveel rommel op de markt die er voor zorgt dat tegenliggers verblind worden door het hen tegemoet komende verkeer, zozeer zelfs dat je de fietser zonder licht erachter niet meer ziet. Ik kan me dan ook goed vinden in de verplichting zoals die in Duitsland dat de verlichting aan bepaalde eisen moet voldoen, zoals niet verblinden van tegenliggers.
Hoi Peter, bedankt voor de informatie/link
De link is een goede bron, de man heef enorm veel en uitstekende werk gedaan en goed voor een bredere publiek geschreven. Zonder moeilijke wiskundige berekening en fundamentaal/natuurkundige achtergrond.
EN here is nog een nittige link.
http://www.m-gineering.nl/dd-tech.pdf
Jij hebt een goede punt over de verblinding. Afgelopen jaar had ik last van een brommer en een Santos die elke dag tussen 7.15..8.00 tegen fiets. Beide met een gecertificeerde E3/E4-brommer of StVZO-fiets. Een APK keuring zou best zijn maar eerst leren een gecertificeerde helm dragen . off topic.
Ik zou verder gaan met fietsverlichting project met Chinese rommel. Tot nu toe heb ik een solide basis
- Redelijk betrouwbaar batterij – sorry soft shortcircuit kan ik niet oplossen, allen vermeiden.
- Stable driver – New coils
- redelijk LED warmteafvoer – had ik aanpassing gedaan
- Waterdicht behuizing – warchijnlijk moet ik iets doen??? Dit is esentieel voor een
- Suprerior LED technology. – Chinezen zijn goed. Allen high end Duitse lamp komen dichtbij 700++Euro

Next steps
- Optimiseerd lichtbundel door het middel van betere optiek – Spherical /Aspherical/Offcenter of TIR optic design. Waarschijnlijk zou ik een TIR kiezen.
De fiets was ook een 2 jaar lopende project. Eerst had ik een goede basis gemakt – Geometrie, size en bike fit, later kwam ik naar efficiëntie en betrouwbaarheid gewerkt.
Kort update
1. asimetrics asperical TIR lensen bijgesteld - resltaat bundel is exact zoals ik wil
2. Baterij vervangen met 4x deze http://www.nkon.nl/rechargeable/18650-s ... 00mah.html
- resultaat. Ik fiets 600km met een vers opgeladen batterij. Total gewicht van 220g
3. Extra bescherm AR glas bijgeplakt. resultat - verwijderen van modder gaat maklijker.
http://www.fasttech.com/product/1203403 ... glass-lens

next Step
Naaf dynamo velg in museumkamer of marktplaats.