Additionally, paste this code immediately after the opening tag: een sympathieke gedachte - Forum Wereldfietser

een sympathieke gedachte

Als je dan naar de tour of de vuelta zit te kijken en die jongens pakken dan in de bergen bij iedere bocht naar links de binnenbocht en als je daar met je bepakking rijdt dan MOET je de buitenbocht nemen want er kan altijd verkeer van de andere kant komen en dan denk ik ja hehe zo ken ik het ook.
Met de zekerheid dat ik niemand tegen kom zou ik ook wel eens naar beneden willen doen. :lol:
Omhoog fietsend met bepakking heb ik nog wel een goede reden om de buitenbocht te pakken: Minder steil.
En ook minder scherp, door je lagere snelheid ben je gewoon wat minder stabiel. en wat is die paar honderd meter van de beklimming nu eigenlijk op de dagafstand? Dat wielrenners daar anders over denken geeft al te denken, die doen het niet meer voor de lol of omdat ze wat willen zien. :wink:
Marko schreef:Als je dan naar de tour of de vuelta zit te kijken en die jongens pakken dan in de bergen bij iedere bocht naar links de binnenbocht en als je daar met je bepakking rijdt dan MOET je de buitenbocht nemen want er kan altijd verkeer van de andere kant komen en dan denk ik ja hehe zo ken ik het ook.
Ligt eraan in welke land je fietst :!: In Cyprus kies ik toch echt voor de linker binnenbocht.
LHTJoost schreef:Omhoog fietsend met bepakking heb ik nog wel een goede reden om de buitenbocht te pakken: Minder steil.
Pantani nam wel eens de buitenbocht vanwege zijn snelheid, anders hield hij die bocht niet. Tijdens het klimmen.
Nog twee weken geleden de steile weg R115 van Dublin naar Glencree in Ierland gefietst. 14 kilometer lang zwaar omhoog trappen, soms lopend. Daar is de Cauberg een kinderglijbaan bij vergeleken. Links verkeer natuurlijk. Eenmaal boven de boomgrens aangekomen (kijk maar op https://www.google.nl/maps/@53.2180929, ... NCTqEw!2e0 en draai het beeld 360 graden met de muis), waaide het ook nog hard met tegenwind Beaufort 7! Maar wat een magnifiek landschap met paarse heide!
Voor wereldfietsers lijkt het niet uit te maken welke bocht je kiest, immers je wil om je heen kijken en geen plotselinge tegenliggers op jouw weghelft hebben.
Dan nog is het uitkijken laats in India van Bangalore naar de oostkust een prachtige afdaling over een km of 25 mooi nieuw wegdek maar aan het einde zo'n verkeersremmende bobbel, na de lancering over deze bobbel met heel veel moeite de fiets rechtop kunnen houden en echt mooi links gereden op mijn eigen weghelft.http://www.wereldfietser.nl/phpbb/posti ... 23&t=23457#

Paul
Paul Snoeij schreef:Voor wereldfietsers lijkt het niet uit te maken welke bocht je kiest
Dan heb je nog nooit een echt steile haarspeldbochtenpas gefietst.
De hoogte die moet je overwinnen is dezelfde; de binnenbocht is veel korter; dus die is steiler.
Ave Gone schreef:
Paul Snoeij schreef:Voor wereldfietsers lijkt het niet uit te maken welke bocht je kiest
Dan heb je nog nooit een echt steile haarspeldbochtenpas gefietst.
De hoogte die moet je overwinnen is dezelfde; de binnenbocht is veel korter; dus die is steiler.
Ik ken Paul niet maar volgens mij fietst hij wel eens een bergje op en af.