Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Heeft iemand de East Coast Greenway wel eens gefietst? - Forum Wereldfietser

Heeft iemand de East Coast Greenway wel eens gefietst?

The East Coast Greenway is 3000 miles (4828 km) long, stretching through cities, suburbs, and rural areas from Calais, Maine to Key West, Florida. Our goal is for the entire Greenway to be on paths, completely separated from the road. Nearly a quarter of the route is currently on local, traffic-free, firm-surfaced trails that are safe for all abilities.

http://www.greenway.org/explore
Van de oostkust heb ik kennisgemaakt met het deel in Florida, van St. Augustine tot aan Key West. Als leidraad gebruikte ik de kaarten van de Adventure Cycling Association. Naar mijn idee werken beide organisaties nauw samen, op de resp. websites tref je meer dan eens kruisverwijzingen aan.

Voor Florida komen de routes van beide aardig overeen, voor zover dat op de overzichtskaart was te achterhalen. Een meer opvallende afwijking: Greenway stuurt je via de A1A over de ruimtevaartuiglanceerbasis Cape Canaveral (zo lijkt het in elk geval op de pdf-overzichtskaart voor Florida), waar ACA (en de Google-map van Greenway; inconsistent of een alternatief?) je meer de interstate 1 laat volgen. Bij de afslag aldaar heb ik even geweifeld om de basis te aanschouwen, maar vanwege beperkte tijd om mijn terugvlucht te halen, de veiligheid van de beschreven route gevolgd.

Mogelijk is het een gunstig alternatief voor ACA-routebeschrijvingen. Omdat ik geen e-mailadres wilde achterlaten (registratie is nodig voor toegang tot detailinformatie) ben ik wel benieuwd of Greenway ook de meer fietser-specifieke informatie (fietsenmaker bijv.) daarin heeft opgenomen: wat geven de 'cuesheets' aan detail (welke poi's bijv.) prijs? Heb jij je aangemeld en kun je er meer over vertellen?

Bij planning van een (ooit) volgende reis in elk geval een potentieel interessante bron, dank daarvoor.