Additionally, paste this code immediately after the opening tag: helinox ground chair ervaringen - Forum Wereldfietser

helinox ground chair ervaringen

Na alle berichten over de Alite Mayfly durf ik het niet meer aan om die mee te nemen op mijn tocht en het risico te lopen dat ik weken een onbruikbaar stoeltje mee zeul. Dus nu is mijn blik gevallen op de Helinox Ground Chair. Ik heb deze nog niet in het echt gezien dus mijn vraag is hoe dit stoeltje bevalt. Ze beloven ook dat hij onder de 600 gram is. Ben benieuwd op welke hoogte je zit en of je het risico loopt dat je na 2 wkn met de billen op de grond hangt.
gr Anja
Van de huidige versies zakken de stokken niet meer in elkaar dus onbruikbaar worden ze niet. Ze zakken alleen door. Met een lapje van iets waterdichts eronder zit je toch best aardig. De Helinox zit wat verder van de grond en zal dus niet uitrekken tot je op de grond zit. Ik heb er wel andere nadelen van gehoord (weet niet meer) en bovenal vind ik de Helinoxstoeltjes minder lekker zitten, maar dat kan aan mijn lengte liggen; ik ben met mijn 1,86 m duidelijk langer dan de gemiddelde wereldburger, waar zo'n interneationaal bedrijf zich op richt.
Wij hadden in het voorjaar twee van deze stoeltjes gekocht. Ik zakte al na 2 dagen door mijn stoeltje omdat het linker voorpootje de stof doorboorde. Bij mijn partner gebeurde hetzelfde na 3 weken. Bij Bever konden we nieuwe krijgen maar omdat we het vertrouwen in deze stoeltjes kwijt zijn konden we gelukkig ook ons geld terug krijgen.
zie ook de discussie en foto op http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ox#p219636
Verleden jaar hadden we de Alite Mayfly waar na 4 weken de pootjes niet meer in de bolletjes pasten. Die konden we gelukkig terug geven bij de Fietsvakantiewinkel. Vorige maand waren we bij Bever en zagen we dat Alite inmiddels het concept van de stokjes heeft verbeterd waardoor dit niet meer kan gebeuren. Het nadeel van al deze lage stoeltjes is dat je met lang nat gras al snel natte billen krijgt omdat ze doorzakken tot bijna of net op de grond. De Groundchair heeft dat in iets mindere mate als de Mayfly. De Mayfly heeft weer als licht nadeel dat je meer achterover zit, maar dat is misschien persoonlijk. Als je een laag stoeltje wilt kopen zou ik op dit moment kiezen voor de Mayfly. Als je een betrouwbaar stoeltje wilt hebben zou ik voor de Helinox Chair One gaan die hebben wij ook en is nog steeds niet kapot. Nadeel is dat hij een paar honderd gram zwaarder is, je zit wat hoger, opstaan gaat overigens wel een stuk gemakkelijker en door de hoogte en de pootjes kan je er waarschijnlijk niet mee in je tent zitten.

Succes, Ronald van der Perk
Ook wij hebben net als Ronald goede ervaringen met de Helinox Chair One, zitten heerlijk en nemen het iets zwaarder zijn op de koop toe. Wij hebben deze nu sinds 2012 en geen problemen mee gehad.

Harry
Ook ik ben erg enthousiast over de Helinox Chair One. Ben zelf een keer in slaap gevallen in het stoeltje na een lange fietsdag. Wat naast het wat hogere gewicht ook een nadeel kan zijn is dat de pootjes in wat zachte grond wegzakken.

Succes Leo
leoprodeo schreef:Ook ik ben erg enthousiast over de Helinox Ground Chair. Ben zelf een keer in slaap gevallen in het stoeltje na een lange fietsdag. Wat naast het wat hogere gewicht ook een nadeel kan zijn is dat de pootjes in wat zachte grond wegzakken.

Succes Leo
Leo ik neem aan dat je het nu hebt over de Helinox Chair One en niet over de Ground Chair, de Ground Chair heeft n.l. geen pootjes.
Inmiddels gecorrigeerd. Inderdaad de Helinox Chair One.

Gr Leo