Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie heeft recent met fiets gevlogen met Ryan Air? - Forum Wereldfietser

Wie heeft recent met fiets gevlogen met Ryan Air?

Omdat je bij Ryan Air het maar nooit weet. Wie heeft recent gevlogen met Ryan Air?
Op de website van Ryan Air staat bij de sportartikelen dat je max tot 20 kilo mag meenemen, een uitzondering daarop is de fiets die mag max 30 kilo zijn. Maar staat er even verderop alles boven de 20 kilo moet met kilo meerprijs worden bijbetaald. Het is mij niet duidelijk of dat nu voor de 20 kilo artikelen geldt of ook voor de fiets ......

> Hoe zit het nu echt - mag ik 30 kilo fiets met of zonder bijbetaling meenemen?
> Hoe stringent zijn de fietstas regels. Als ik een stevige hoes maak met hengels, is dat dan een tas of moet er echt zo'n dure gekochte tas omheen? Dan gaan we maar voor de doos.

NB alleen reacties van mensen met ervaring dus geen interpretaties van het geschrevene of meningen aub!
Wij hebben recent (vorige maand) gevlogen met Ryanair (Eindhoven-Trápani, Sicilië).
We zaten ook met de vraag of een fietspyjama nog werd geaccepteerd, want op dit forum lees je verschillende verhalen. Voor de zekerheid gemaild en een doos meegenomen. Die doos was achteraf niet nodig, een plastic zak werd ook geaccepteerd. De limiet is 30 kg, mijn fiets was iets meer dan 20kg en ik hoefde geen overgewicht te betalen.

Dit was de reactie van Ryanair:
Dear Customer,


Thank you for contacting Ryanair.
Please be advised that you can use a plastic cover for the bikes.

Yours sincerely,
ERika
The Customer Service Team

For and on Behalf of
RYANAIR LIMITED
Ok bedankt! Dus de kilo's zit wel goed.
Ik hoor net van iemand die in mei weer problemen met een doos ondervonden hebben. Drie jaar geleden hebben wij bijna overgewicht >20 kilo prijs moeten betalen voor de fiets. Maar na stevig aanhouden hoefde dat niet. Tja willekeur, weet niet of we daar nog zin in hebben.

Wij gaan misschien vanaf Weeze. Iemand daar recent nog met een fiets met andere verpakking dan doos gevlogen?
Toch maar geboekt. Maar let op als je twee enkeltjes boekt dan boek je je terugweg buiten europa in de koers van het land. Die wisselkoers is NIET dezelfde wisselkoers die de financiële markt berekend. En natuurlijk in het voordeel van de luchtvaartmaatschappij = 12,50 euro per ticket. Kortom weer een truc van Ryan Air.
Wel gevlogen met Ryan Air van Bremen naar Skavsta (Zweden) in juni 2012, maar geen fiets mee gehad. Omdat ik al een fiets in Zweden heb staan, daar heb ik een tweede huis. Een beetje zwaarder dan 15 kilo bagage en je kwam op een boete te staan (op de terugreis had ik heerlijke Zweedse koffie meegebracht)....
Hallo,
vorig jaar juni terug gevlogen van Rome naar Brussel.
Heb in Rome bij de plaatselijke handelaars karton gezocht en een doos gemaakt.
Bij de incheckbalie kreeg de doos een sticker en moest ik de doos afgeven an een andere stand. Geen enkel probleem ondervonden. Wel had ik de fiets zo klein mogelijk gemaakt, dus wielen eraf, stuur gedraaid en pedalen eraf. Ik had ook een fietskar,: Radical Design Cyclone, een rugzak op wielen. Ik heb voor dat alles en mezelf: fiets € 50 en voor mezelf en bagage € 98: dus samen € 148 betaald.

Groetjes
Philmar schreef:Hallo,
vorig jaar juni terug gevlogen van Rome naar Brussel.
Was dat niet het vliegveld bij Charleroi, bijna 60 km ten zuiden van Brussel, dat Charleroi Brussel Zuid wordt genoemd?
Hoi Bert,
je hebt gelijk Bert, het was inderdaad Brussels Charleroi.
Heb reeds 3 x mijn fiets meegenomen in karton verpakt met Ryanair ( in Europa ) en nog nooit problemen gehad.
Ik heb ook nog nooit problemen gehad met mijn verpakte fiets, niet in- of buiten Europa. Zo klein mogelijk maken en binnen het toegelaten gewicht houden is de boodschap. Altijd de verpakkings vereisten checken van de luchthaven van vertrek en zwart op wit afdrukken, meenemen als bewijs dat je gehandeld hebt zoals gevraagd is.

Groetjes,

Philmar
Nog even een foto plaatsen als humor :wink: : vorig jaar heb ik een kapperszaak in Ettelbrück (Luxemburg) gefotografeerd. Ik hoop dat die zaak geen moeilijkheden zal krijgen van de echte Ryan Air, wegens plagiaat en naamsverwarring. De blauw-gele kleuren komen met deze luchtvaartmaatschappij overeen en de halve schaar lijkt veel op de bovenkant van een vliegtuig.
Ik ben zelf geboren en opgegroeid in een huis met kapperszaak van mijn vader, vandaar.

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:Nog even een foto plaatsen als humor :wink: : vorig jaar heb ik een kapperszaak in Ettelbrück (Luxemburg) gefotografeerd. Ik hoop dat die zaak geen moeilijkheden zal krijgen van de echte Ryan Air, wegens plagiaat en naamsverwarring. De blauw-gele kleuren komen met deze luchtvaartmaatschappij overeen en de halve schaar lijkt veel op de bovenkant van een vliegtuig.
Ik ben zelf geboren en opgegroeid in een huis met kapperszaak van mijn vader, vandaar.

Afbeelding
Probeert die kapper je ook krasloten aan te smeren? :lol:
bert sitters schreef:Probeert die kapper je ook krasloten aan te smeren? :lol:

Ha die Bert Sitters! Wat bedoel je eigenlijk met krasloten, die kom je zeker niet in een kapperszaak tegen :?: . Toen ik de foto van Ryan Hair heb genomen, was het nog vroeg in de ochtend. Ik kwam er met de fiets langs op weg naar het station van Ettelbrück voor thuisreis per trein. Dacht ik: dit wordt een leuke foto!
Heen van Weeze naar Marrakech. Fiets in doos. Daaromheen zat onze fietstas. Een tas zelfgemaakt van dekzeil met twee hengels. We vroegen ter plekke nog naar de regels. Een hoes is niet goed. Het moet echt een tas zijn. Maar wat daar dan de definitie van is...

Terug Agadir naar Weeze met onze tas met hengsels gemaakt van dekzeil. Geen enkel probleem. Op de heenweg wel een foto gemaakt van de fietsen in de tas om eventueel gezeur te voorkomen maar dat was dus niet nodig. Maak ook altijd een print van de voorwaarden!!!

Trouwens onze RyanAir had nog wel een andere truc - Voor de vlucht van Agadir naar Weeze werd er ineens in Dirhams gerekend. Vreemd voor een Ierse organisatie! Ik voor de zekerheid uitgerekend of de wisselkoers klopte en dat was zo. Todat ik naar de laatste stap ging waarin ik ineens moest afrekenen in euro's met ruim 25 euro verschil in wisselkoers in het voordeel van RyanAir natuurlijk. :!:
Huh, wat moest je afrekenen dan?
bert sitters schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Nog even een foto plaatsen als humor :wink: : vorig jaar heb ik een kapperszaak in Ettelbrück (Luxemburg) gefotografeerd. Ik hoop dat die zaak geen moeilijkheden zal krijgen van de echte Ryan Air, wegens plagiaat en naamsverwarring. De blauw-gele kleuren komen met deze luchtvaartmaatschappij overeen en de halve schaar lijkt veel op de bovenkant van een vliegtuig.
Ik ben zelf geboren en opgegroeid in een huis met kapperszaak van mijn vader, vandaar.



Probeert die kapper je ook krasloten aan te smeren? :lol:
80 euro voor een knipbeurt? Dat moet wel familie zijn van die zonder H.
_Peter_ schreef:80 euro voor een knipbeurt? Dat moet wel familie zijn van die zonder H.
Zal wel een uitgebreide programma zijn. Heb de originele foto uitvergroot, er staat: shampooing - coupe - en nog meer. Dus een grote behandeling. Ben zelf in een kapperszaak opgegroeid. Prinses Juliana heeft voor haar verloving met Bernhard haar kapsel bij ons laten doen, toen was m'n opa kapper.
Fiets klaar voor verzending met Raynair.
Fiets in oude doos van de fietsenmaker en (Ortlieb) tassen in oude leger plunjebaal van de dumpshop.

Afbeelding

Fiets ging keurig als laatste het bagage ruim in.
Afbeelding

Ondanks dat ik er erg tegen opzag door de vele horror verhalen over Raynair is het mij bijzonder mee gevallen. Kijk voor meer info op http://henriopcamino.blogspot.nl/p/uitleg.html
Als ze er als laatste in gaan betekend dat dan niet dat ze 2 keer onderop liggen? Nu is het in jouw geval blijkbaar goed gegaan. Dat die mooie platte doos onder op de kar wordt gelegd kan ik wel begrijpen, dat stapelt makkelijker met de koffers, wat al dat gewicht met je fiets, hoe goed verplakt ook, doet is vraag 2.
Henri V schreef:Fiets klaar voor verzending met Raynair.
Fiets in oude doos van de fietsenmaker en (Ortlieb) tassen in oude leger plunjebaal van de dumpshop.

Fiets ging keurig als laatste het bagage ruim in.

Ondanks dat ik er erg tegen opzag door de vele horror verhalen over Raynair is het mij bijzonder mee gevallen. Kijk voor meer info op http://henriopcamino.blogspot.nl/p/uitleg.html
Zo te zien zijn mijn rode NEE- en groene JA-stickers nu populair geworden! Voorbeeld doet volgen. :wink:
Henri V schreef:Afbeelding
Buik in, borst vooruit... klaar voor de strijd:)!
_Peter_ schreef:Als ze er als laatste in gaan betekend dat dan niet dat ze 2 keer onderop liggen? Nu is het in jouw geval blijkbaar goed gegaan. Dat die mooie platte doos onder op de kar wordt gelegd kan ik wel begrijpen, dat stapelt makkelijker met de koffers, wat al dat gewicht met je fiets, hoe goed verplakt ook, doet is vraag 2.
Kijk maar eens GOED naar zijn blog: http://henriopcamino.blogspot.nl/p/uitleg.html en scroll naar 'Dankzij onderstaande afbeelding op de doos' met eronder de twee etiketten. Vergelijk deze maar met mijn originele op mijn computer ontworpen etiketten, zie hieronder. Er is verzocht om de NEE-sticker op rood papier en JA op groen papier te printen. Toch vraag ik me af hoe enkele stuks bagage mooi grijs zijn gebleven, bij mij niet. Dus kan ik mooi breedgeschouderd constateren dat Ryanair niet om mijn idee heen kan.... :lol:

Afbeelding
Afbeelding