Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke route/gebied in Thailand fietsen? (mijn 1e x) - Forum Wereldfietser

Welke route/gebied in Thailand fietsen? (mijn 1e x)

Hallo,

Nu ben ik hier weer ;-) (eerst had ik vragen over Sri Lanka geplaatst)
Ik heb op advies een nieuw onderwerp aangemaakt ivm fiets ideeën voor Thailand.
Daar zijn er vast legio van.
Ik ga ook nog zoeken in het gehele forum, mogelijk zijn er al wel personen die antwoord op mijn onderstaande vragen kunnen en willen geven.

Mijn gedachten gaan uit, zonder te weten waarom, naar het Noorden van Thailand.
Met aan het einde mogelijk 3 dagen strand. Welk?
Nu ik er echt over denk: weet ik niet wat te verwachten in het noorden, al is (aangenaam) verrast worden tijdens een reis eigenlijk ook een prima om onderweg te zijn.
Tips!
Ik zoek en hoop te vinden:
- Rustige wegen, veelal
- Rijstvelden/jungle/groen/natuur
- Aangename accommodatie
- Geen hordes toeristen
- Wat 'orginele' stadjes/dorpen.
- Water: meren, rivieren
- Veilig voor vrouw.

Ik lees r.m. dat Midden Thailand mooi is om te fietsen.
Aan dat gedeelte heb ik geen moment gedacht, vooroordelen :-(
Te toeristisch, te veel strand, te druk, weinig rijstvelden, heuveltjes enz.
Zit ik helemaal mis?

Wat te gaan fietsen?
Nu heb ik in mijn hoofd besloten te gaan fietsen. Alleen.
Die 'hobbel' is genomen. En dat voor 3-4 weken.
Dan nu de keuze; en ik kan zo slecht kiezen ;-)

Wie helpt me verder op weg?
Groeten Astrid
Een leuk idee is bijvoorbeeld om te vliegen op Chiang Mai. Vanuit daar een lange lus door de bergen fietsen en dan de trein naar Bangkok nemen. Erhneen fietsen kan ook maar ik weet niet hoeveel je kunt/wilt fietsen. Chiang Mai - Bangkok is zo'n 700 km. En de lussen door de bergen gaan meer noordwaarts. Dus én een lus door de bergen én naar Bangkok fietsen en bent snel 1300 km verder.

En dan wil je ook nog naatr het strand begrijp ik. Daar heb ik geen ervaring mee. Het noorden van Thailand wel. Ik ben geen vrouw alleen maar een man alleen dus over dat onderwerp heb ik weinig verstand. Het noorden van Thailand is wel heel erg mooi bergachtig en weinig toeristich. Alleen in een paar grote steden vind je veel backpackers. De wegen zijn doorgaans rustig en je bent vaak zelf de bezienswaardigheid.
Morgen Bergbeklimmer,

Ik heb als leidraad de routes van AWOL bekeken.
Nu twijfel ik tussen de 'onthaasting' en de 'twee stromenroute'.

Deze starten beiden in Udon Thani en gaan beiden naar Sukhothai.
Daarna splitsen ze:
Onthaasting gaat naar Chang Mai; Noordelijke dus.
Twee stromen gaat Ayutthaya; zuidelijk dus.
Wat zou het echte verschil zijn?
Welk gebied heeft de redenen om daar voor te kiezzen.
Kan jij daar iets over zeggen uit eigen ervaring?

Benieuwd,
Astrid
Weinig ervaring met deze routes. Het zuideijk deel van de tweestromen route ken ik wel. Daar liggen weinig bergen en is er vrij veel vlak in de route ik kan me veel rijstvelden herinneren.

Als ik op de kaart kijk, dan lijkt de onthaasting mooier. Meer bergen in de route (het is niets voor niets mijn nickname ;) )
De beslissing is er bijna:
Een ronde vanuit Chang Mai via Gouden Driehoek terug naar Chang Mai
Of Van Chang Mai naar Udon Thani?

Wie kan hier iets over zeggen?

Astrid
Ik zou voor de tweestromenroute kiezen, die lijkt me alles bij elkaar gevarieerder. Verder zou ik beslist in Bangkok beginnen en niet in Udon Thani, je fietst op die manier van druk naar minder druk en van "vertrouwd" naar meer exotisch, wat ik zelf veel leuker vindt dan andersom.
Zoiets? http://www.shanecycles.com/cycling-in-thailand-2009/ Mijn eerste buitenlands fiets reis in 2009 :shock:

Rustige wegen, veelal Ja
- Rijstvelden/jungle/groen/natuur Ja
- Aangename accommodatie Redelijk
- Geen hordes toeristen In MHS/Pai zijn er HORDES daar buiten bijna niet
- Wat 'orginele' stadjes/dorpen. Zekers
- Water: meren, rivieren Niet gek veel maar kan.
- Veilig voor vrouw. Lijkt me wel.

Je moet wel van klimmen houden. : 8)
Gave route shane! Die heb ik ook bijna helemaal gedaan. En je moet zeker van klimmen houden 8)
Shane schreef:Zoiets? http://www.shanecycles.com/cycling-in-thailand-2009/ Mijn eerste buitenlands fiets reis in 2009 :shock:

Rustige wegen, veelal Ja
- Rijstvelden/jungle/groen/natuur Ja
- Aangename accommodatie Redelijk
- Geen hordes toeristen In MHS/Pai zijn er HORDES daar buiten bijna niet
- Wat 'orginele' stadjes/dorpen. Zekers
- Water: meren, rivieren Niet gek veel maar kan.
- Veilig voor vrouw. Lijkt me wel.

Je moet wel van klimmen houden. : 8)
De Mae Hong Son loop is wel erg zwaar. Opmerkelijk is dat de rivier van Mae Hong Son naar Pai stroomt, maar daar loopt geen weg. De weg is aangelegd tijdens de Tweede Wereldoorlog door het Japanse leger over diverse bergtoppen. De Japanners wilden zoveel uitzicht hebben om te kunnen controleren.
Ook Mae Salit - Mae Sariang kent lange, extreem zware hellingen. Zou dit niet als vrouw voor het eerst op de fiets in Azie doen. Behalve zwaar ook erg eenzaam langs een gevoelige grens. Gelukkig zijn er in Thailand ook tal van "normale routes " mogelijk, met ook wel klimmetjes als je dat wenst, die ik je wel kan aanbevelen.
Hoi astrid,

Wanneer ga je richting noord thailand en ga je ook naar Laos??
groet marie louise
Hallo Shane (en anderen),

Wat een mooie plaatjes en bijzondere route. Ga snel de details lezen.

Ik heb nu besloten de route Noord Thailand te fietsen.
Met w.s een stuk uitbreiding van de route 'De Onthaasting.
Beginnen in Chang Mai naar Gouden Driehoek, dan Chiang Khong naar Uttaradit en Sukhothai en naar Chang Mai.
Dat zijn 25 etappes, mogelijk iets minder als ik er 2 per dag fiets.

Ben zeer benieuwd wat ik ga zien en beleven.
Tips waar echt te stoppen? enz enz

Ik vertrek 12 november en vlieg 10 december terug.

Zijn er mede fietsers onderweg in deze periode in deze buurt?
Wie weet een fruit shake samen drinken of een Chang delen? ;-)

Groeten Astrid
alegre schreef:Hallo Shane (en anderen),

Wat een mooie plaatjes en bijzondere route. Ga snel de details lezen.

Ik heb nu besloten de route Noord Thailand te fietsen.
Met w.s een stuk uitbreiding van de route 'De Onthaasting.
Beginnen in Chang Mai naar Gouden Driehoek, dan Chiang Khong naar Uttaradit en Sukhothai en naar Chang Mai.
Dat zijn 25 etappes, mogelijk iets minder als ik er 2 per dag fiets.

Ben zeer benieuwd wat ik ga zien en beleven.
Tips waar echt te stoppen? enz enz

Ik vertrek 12 november en vlieg 10 december terug.

Zijn er mede fietsers onderweg in deze periode in deze buurt?
Wie weet een fruit shake samen drinken of een Chang delen? ;-)

Groeten Astrid
Een uitstekende keuze! Een veelzijdige combinatie van natuur en cultuur! Trek in ieder geval een dag uit in Sukhothai om de tempelruines te bekijken. Ook tussen Uttaradit en Sukhothai kom je al een ruinestad tegen.
Hoi Sandra,

Wij vertrekken begin december uit Chiang Mai, richting Sukhothai.
Het plan is om via de volgende plaatsen te gaan:
Lamphun-Ban Hong-Mae Tun-Li-Thoen-Thung Saliam-Old Sukhothtai.

In 2001 zijn we al eens van Sukhothai via Si Satchanalai-Wang Chin-Mae Tha-Lampang-Lamphun naar Chieng Mai gefietst. Wij vonden toen Hwy 11 al druk, dus hopen dat deze route (Hwy 106 en weg 1048/1113) nog wat rustiger is.

Misschien komen we elkaar tegen.
Hele fijne fietsreis.
groeten José

PS. ongeveer 55 km ten noorden van Uttaradit ligt Phrae, schijnt een interessante
plaats/omgeving te zijn.
jose de waard schreef:Hoi Sandra,

Wij vertrekken begin december uit Chiang Mai, richting Sukhothai.
Het plan is om via de volgende plaatsen te gaan:
Lamphun-Ban Hong-Mae Tun-Li-Thoen-Thung Saliam-Old Sukhothtai.

In 2001 zijn we al eens van Sukhothai via Si Satchanalai-Wang Chin-Mae Tha-Lampang-Lamphun naar Chieng Mai gefietst. Wij vonden toen Hwy 11 al druk, dus hopen dat deze route (Hwy 106 en weg 1048/1113) nog wat rustiger is.

Misschien komen we elkaar tegen.
Hele fijne fietsreis.
groeten José

PS. ongeveer 55 km ten noorden van Uttaradit ligt Phrae, schijnt een interessante
plaats/omgeving te zijn.
@Jose en Astrid.
Jullie volgen tussen Chiang Mai en Sukhothai dezelfde weg: Jose van Noord naar zuid en Astrid van zuid naar noord. Er is dus kans dat jullie elkaar tegen komen. :wink:
Hallo,

wij hebben al diverse malen in het Noorden gefietst. Vertrokken vanuit Chiang Mai, Chiang Dao, Fang, Thaton, Mae Salong, Mai Sai, Chiang Khong, Thoeng, Chiang Rai, Chiang Mai.
Fantastisch om te doen. Zoveel mooie wegen en mooie omgeving met erg vriendelijke mensen.
We komen elkaar w.s. tegen op Schiphol.
Onze vlucht is om 17.30 uur KLM naar Bangkok.
Wij gaan een rondje Thailand doen en zien wel waar we terecht komen.
Ik heb erg leuke adressen van Guesthouses en bungalowtjes.
Indien je meer wilt weten hoor ik het wel.
Gr. Lieneke
Volgens mij wordt t druk in december met nederlandse fietsers in thailand... ook wij gaan die kant op (12/12) maar nog alle opties open, ook om door te vliegen naar.....
Mochten we in thailand blijven dan zie ik er wel weer naar uit om de fietsen uit de dozen te halen en Bangkok in te fietsen.. :wink:
Hallo Astrid,
Ik zie dat je de route 'Onthaasting" van AWOL hebt gekozen, das echt een prima keuze.
Ik heb die route in januari 2102 gedaan en het was fantastisch.
Sterker nog, ik ga hem komende januari nog een keer doen.

Veel plezier!
Groeten, Michel
Rocinante schreef:Hallo Astrid,
Ik zie dat je de route 'Onthaasting" van AWOL hebt gekozen, das echt een prima keuze.
Ik heb die route in januari 2102 gedaan en het was fantastisch.
Sterker nog, ik ga hem komende januari nog een keer doen.

Veel plezier!
Groeten, Michel
Back to the future :wink:
Hallo Astrid,

Prima keuze die route door het Noorden van Thailand .. En de Golden Triangle is zeer de moeite waard.. en niet te zwaar... Naar MHS en Pai is veel zwaarder.

Ga zeker langs in Chiang saen en Chiang Khong en bij Chiang Rai moet je beslist het "White Wat" bezoeken. Dat is de witte tempel, ong 20 km ten zuiden van Chiang Rai..
Heet Rong Khun, in het Thais.. geloof ik. Heel erg mooi, vooral bij de late middagzon. Ideaal voor prachtige foto'ss..

Ik woon in de buurt van CM dus als je in de buurt bent , stuur even een berichtje..
Ik heb een klein guesthouse. Wie weet heb ik nog wel meer tips voor je, als jij vragen hebt,

Veel plezier en groeten,

Jan Stappaerts.