Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets verkopen in Saigon; iemand ervaring of tips?? - Forum Wereldfietser

Fiets verkopen in Saigon; iemand ervaring of tips??

Hallo wereldfietsers!

Helaas is het eind van mijn tocht langs de mekong delta in zicht.
Het liefst zou ik mijn fiets (Trek 3900 series met fietstassen enz.) verkopen in Ho Chi Minh Stad.
Is er iemand met een bruikbare tip of ervaring hiermee?

Ik hoor graag van jullie! Alvast bedankt,

Tom
Wellicht dat ze daar n hashbike organisatie hebben, neem aan dat je net iets langer bent dan de gemiddelde VC dus wel handig om op zoek te gaan naar expats. Succes met de verkoop. En geniet nog even van de Mekongdelta
Hoi Tom,
Ik weet niet hoe het in Vietnam gaat.
Maar in Thailand en India al diverse malen onze fietsen verkocht.
Nooit een probleem geweest.
Wanneer we het bij ons guesthouse vertelden, was er altijd wel iemand
in de buurt/familie die de fietsen wilden kopen.
Het hangt waarschijnlijk wel van je vraagprijs af natuurlijk.
Wij hadden in de 'grote stad' redelijke mountainbikes gekocht en die na
4/5 maanden fietsen voor de helft van de prijs verkocht.
Weet het niet zeker, maar misschien heeft de interesse er ook mee te maken
dat we ze in kleinere plaatsen verkochten, waar geen goede fietsenwinkels zijn.
In ieder geval succes.
José
Wij hebben jan 2014 fietsen gekocht bij http://www.jett-cycles.com/en/bikes
Let wel op dat je er eentje neemt met swalbe banden, verder prima fietsen en niet duur
Je kunt proberen of je jouw fiets op een of andere manier te koop kunt aanbieden in de Pham Ngu Lao area: de backpackersbuurt van Saigon. Bijvoorbeeld door in goed bezochte, guesthouses, bars en restaurantjes etc. A-viertjes neer te leggen, of op te hangen met een foto van jouw fiets: for sale! Als ergens gaat eten, zet je je fiets naast het terras met dat A-viertje "for sale" eraan. Reken er wel op dat je niet veel zult vangen voor je fiets.
Bedankt voor de reacties!! Ik ben ook alvast begonnen met aanschrijven van fietsenwinkels etc. Er is er een die me vandaag schreef dat ze 150 USD willen geven voor mn fiets. Die heb ik overigens gekocht bij Velo Thailand (gevonden op dit forum). Die winkel kan ik aanprijzen!... niets dan lof over de service, de kwaliteit van de fiets enz.!! Wellicht neem ik mn verlies voor lief idd want ik wil niet te lang in Saigon blijven.

Groeten Tom

p.s. dit is mn eerste "lange" fietstrip en ik kan alleen maar zeggen; It's the way to go! machtig mooi!
Wij hebben vorig jaar in Saigon onze Jett fietsen verkocht.
Rondje langs de Guesthouses en het lukt.
Ze willen allemaal wel zo'n stoere Mountainbike overnemen.
Succes,

Lieneke
Mocht je doorvliegen naar Bangkok, dan hebben wij interesse.
Wij zijn daar de 13 de november en zijn van plan fietsen te kopen.
Gr. Lieneke
Hoi Lieneke,

Ik ben inmiddels alweer thuis.. heb mn fiets kunnen verkopen in Saigon. Dus helaas kan ik jullie er niet blij mee maken... Wat voor route gaan jullie fietsen? Ik ben benieuwd!

Groeten Tom
Fietseninvietnam schreef:Mocht je doorvliegen naar Bangkok, dan hebben wij interesse.
Wij zijn daar de 13 de november en zijn van plan fietsen te kopen.
Gr. Lieneke
Tip: Velo Thailand.