Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Ontbrekende Schakel - Forum Wereldfietser

De Ontbrekende Schakel

Toen ik ’90 en ’92 mijn wereldreis maakte, mochten wij niet door Birma/Myanmar. En dat steekt nog altijd…

Alle wereldfietsers die naar zuidoost Azië zijn gefietst hebben Myanmar moeten overslaan. Je mag namelijk niet de grens over tussen India en Myamnar.
(Je mag Myanmar wel invliegen en weer eruit vliegen). Wellicht dat het tegenwoordig wel kan, al geeft geen enkele Myanmarese ambassade daar een antwoord op.

Nou, dat gaan we dus proberen: In november en december 2015 gaan wij proberen De Ontbrekende Schakel te fietsen.

Wellicht dat we bij de grens van Myanmar worden teruggestuurd en daarom hebben wij een double entry visum voor India omdat wij anders op de terugweg door het stukje niemandsland India niet inmogen.
Meestal neem je een single entry visum en dat betekent dat wij dan zouden vast komen te zitten tussen beide grenzen.
Volg je het nog?

En als je het verder wil volgen, dan kun je kijken op http://www.carlaeneric.nl.
Korte berichten zullen wij op http://www.facebook.com/vakantiefietser zetten.
Afbeelding
Ha! Revanche! Succes hoor!
nov - dec 2015??? of 2014 ??
Wil je blog zeker volgen. Als het lukt weer een mooie nieuwe uitdaging erbij.
Veel succes.
Zal 2014 zijn: op Facebook bericht Eric dat hij maandag vertrekt...
Wow! Ik duim voor jullie dat het lukt. Mochten jullie in Thazi weer in Moonlight Guesthouse terechtkomen, doe de familie dan de groeten van me. :) Tip: de dochter des huizes maakt een razend lekkere lephet...

Succes,

Carl
Dit ga ik even volgen. Ik hou wel van mensen met een instelling 'eerst zien, dan geloven'. Maar wat jullie willen is om meerdere redenen wel erg uitdagend:
- Je hebt volgens het alwetende web een speciaal visum nodig voor NO-India
- De grens is volgens bijna iedereen dicht
- De grens tussen India en China is volgens velen ook dicht
- De grens tussen China en Birma is dicht (zeg men)
- Reizen van Oost- naar West-Myanmar zou altijd door militair gebied leiden (en dus alleen per vliegtuig te doen)
- Het ministerie raadt reizen naar de grensstreek in het noorden en met Thailand af. Daar waar je dus de grens over mag, is het het onveiligst.

Maar dan hebben we altijd nog de Duitsers die het tegendeel bewijzen!
Ik voel een mooie lezing aankomen voor de Fiets en Wandelbeurs 2015...Veel success!
Al met Gregory Lewyllie gesproken? Die heeft een paar maanden geleden daar in de bak gezeten omdat hij Myanmar uit wilde fietsen. Daarna is hij gedeporteerd en mag het land voor een aantal jaar niet meer in. En of de regels zo snel zijn veranderd ... :|
Prachtige uitdaging, veel plezier en succes!
Blanche schreef:Al met Gregory Lewyllie gesproken? Die heeft een paar maanden geleden daar in de bak gezeten omdat hij Myanmar uit wilde fietsen. Daarna is hij gedeporteerd en mag het land voor een aantal jaar niet meer in. En of de regels zo snel zijn veranderd ... :|
Dat is inderdaad geen verhaal om echt vrolijk van te worden. Hier en Hier lees je zijn belevenissen met de Birmese autoriteiten.
Succes, veel plezier en ben erg benieuwd of de ontbrekende schakel gaat lukken.
Heeft iemand al iets van Eric en Carla gehoord??
Of mag ik stiekem hopen dat het ze inderdaad gelukt is de grens over te gaan,
nu ergens in Burma fietsen en daar even verstoken zijn van internet.
Ik ben héél benieuwd. Er staat nog geen nieuw bericht op hun blog.

José
Joepie, het is gelukt.
Op http://www.carlaeneric.nl kun je de laatste stukjes lezen.

Ik heb nog een leuk -ruw- filmpje ge-edit. Zodra wij sneller internet hebben, zal ik dat ook erop zetten.

Afbeelding
Blanche, ik las net het bericht over Gregory.
Ik vraag mij af wat hij gedaan heeft om zo behandeld te worden. Zelfs Myanmarezen met een uniform zijn vriendelijk. Ik word er soms stil van.

Ik heb zelf negen jaar geleden mijn Myanmarese visum 'overtreden' met twee weken. Maar ik mocht toen bij de douane het standaard bedrag betalen van $ 3 per dag. Maar in feite was ik die twee weken wel illegaal in Myanmar. En als ik dan iets verkeerd had gedaan, dan hadden ze mij als een illegaal kunnen behandelen.
Ik heb toen keurig uitgelegd dat je met de fiets langzamer bent dan met een auto:-)
Kortom begrip gekweekt en het als een privilege beschouwd (en niet als een recht) dat ik in Myanmar mocht fietsen (en zo voelt dat ook).

Eric
Eric Schuijt schreef:Joepie, het is gelukt.
Geweldig Eric en Carla, wat leuk! Nu is het weer mijn beurt om jaloers te zijn op jullie. :wink: Geniet ervan. En tja, dat 'snellere' Internet - dat wordt nog even zoeken vrees ik.

Groetjes,

Carl
Eric Schuijt schreef:Joepie, het is gelukt.
Op http://www.carlaeneric.nl kun je de laatste stukjes lezen.
Ik heb nog een leuk -ruw- filmpje ge-edit. Zodra wij sneller internet hebben, zal ik dat ook erop zetten.
Gefeliciteerd! Wie zijn de gozers bij je? Ik denk dat we ze kennen en ontmoet hebben in Armenie afgelopen mei - Nicolas en Rai? Thaien waarvan een ook een Britse achtergrond heeft en die vanaf de UK terug fietsen naar Thailand? En wat betreft Gregory - tja die wist wel eens vaker in meerdere nesten te fietsen. :? Maar op het eind is hij wel weer veilig in het Belse teruggekeerd. En heeft net als ik zware integratieproblemen.
Om het volgende te lezen: "Ik ken geen volk dat zo attent, lief en empathisch is", van mensen die zoveel gefietst hebben in de wereld zegt wel iets! Mooie update en ben benieuwd naar het filmpje dat volgt.
Gefeliciteerd met het lukken van de reis.

Tof verslag dat jullie gemaakt hebt - foto's om bij te likkebaarden. Top!
Kan niet wachten op de lezing hierover..in de RAI soms? ;-)
Gewéldig dat het gelukt is.
Ook fijn dat jullie de procedure zo goed omschrijven,
is prettig voor de volgende fietsers.
Kijk al uit naar het volgende verslag.
Veel plezier nog.
José