Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe brengen we onze fiets van TGVstation nr vlieghaven CDG - Forum Wereldfietser

Hoe brengen we onze fiets van TGVstation nr vlieghaven CDG

Mijn man en ik vertrekken half dec '154 voor onze eerste fietsreis naar Cuba. We vertrekken met de Thalys-TGV vanuit Brussel naar de luchthaven Charles de Gaulle, Parijs. Onze fietsen steken in fietsdozen 90x120cm omdat dit de voorschriften vd Thalys zijn. Nu vragen wij ons af, als we met de Thalys in het CDG-treinstation toekomen, hoe we met al onze bagage naar de terminal van AirFrance geraken. We hebben elk 3 fietstassen, handbagage en elk 1 fietsdoos mee te sleuren. Staan er karretjes waarop we al onze bagage kunnen leggen en kunnen we hiermee dan rijden tot aan de terminal ? Uit ervaring weet ik dat er dikwijls paaltjes in't midden vd paden staan om juist te verhinderen dat karretjes door kunnen. Moeten we dan onze fietsdozen verder over de grond meesleuren ? Of is er voor passagiers met 'grote' bagage, zoals onze fietsdozen, een aparte weg voorzien naar de luchthaven? Hebben jullie een idee hoe ver het is van het TGV-treinstation naar de luchthaven, hoe lang we er ongeveer over doen ?
AL jullie ervaringen kunnen ons helpen aangezien we totaal niet weten hoe het er in Charle De Gaulle aan toe gaat.
Hopend op jullie reacties !
Als je uitstapt bij Parijs CDG - Roissy dan ben je op 5 minuten wandelen bij de vertrekhal om in te checken.

Op je andere vragen kan ik niet antwoorden want toen we er in februari waren hadden we enkel onze rugzakken mee, dus niet echt gelet op accommodatie voor fietsers.
Hoihoi,

Ik heb hetzelfde gedaan in de zomer van 2011. Er zijn inderdaad karretjes beschikbaar en je kan deze met de lift naar boven brengen. Het kan zijn dat ze allemaal weg zijn en dat je eventjes boven eentje moet zoeken, maar aangezien je met twee bent lijkt me dat geen probleem :)

Groetjes,
Kelly
Danny & Ilse schreef:Mijn man en ik vertrekken half dec '154 voor onze eerste fietsreis naar Cuba. We vertrekken met de Thalys-TGV vanuit Brussel naar de luchthaven Charles de Gaulle, Parijs. Onze fietsen steken in fietsdozen 90x120cm omdat dit de voorschriften vd Thalys zijn. Nu vragen wij ons af, als we met de Thalys in het CDG-treinstation toekomen, hoe we met al onze bagage naar de terminal van AirFrance geraken. We hebben elk 3 fietstassen, handbagage en elk 1 fietsdoos mee te sleuren. Staan er karretjes waarop we al onze bagage kunnen leggen en kunnen we hiermee dan rijden tot aan de terminal ? Uit ervaring weet ik dat er dikwijls paaltjes in't midden vd paden staan om juist te verhinderen dat karretjes door kunnen. Moeten we dan onze fietsdozen verder over de grond meesleuren ? Of is er voor passagiers met 'grote' bagage, zoals onze fietsdozen, een aparte weg voorzien naar de luchthaven? Hebben jullie een idee hoe ver het is van het TGV-treinstation naar de luchthaven, hoe lang we er ongeveer over doen ?
AL jullie ervaringen kunnen ons helpen aangezien we totaal niet weten hoe het er in Charle De Gaulle aan toe gaat.
Hopend op jullie reacties !
Hoe krijgen jullie de fietsen, tassen etc. op Brussel-Zuid het perron op en in trein?
Hebben jullie daar een legertje hulptroepen opgetrommeld om jullie te helpen?
Gebruik als het even kan geen dozen maar hoezen.
Doe de hoezen pas op de fiets bij het inchecken op CDG ,het zelfde geldt voor banden leeg laten lopen
Daardoor kan je de bagage gewoon aan de fiets laten hangen en van het TGV station naar CDG lopen/fietsen

Dirk
dik5 schreef:Gebruik als het even kan geen dozen maar hoezen.
Doe de hoezen pas op de fiets bij het inchecken op CDG ,het zelfde geldt voor banden leeg laten lopen
Daardoor kan je de bagage gewoon aan de fiets laten hangen en van het TGV station naar CDG lopen/fietsen

Dirk
Het vervelende is dat je in de TGVvan Brussel naar CDG-Airport je fiets gedeeltelijk moet demonteren om er 99 x 120 cm van te maken. Het moet ook nog een pakketje zijn.
Jullie tips waren al zeer hulpzaam. Nu zijn we zeker dat als we in CDG vd Thalys afstappen karretjes zullen vinden en zo naar de terminal kunnen gaan... wat hopelijk geen 3km zal zijn... Is er nog iets anders dat we over't hoofd gezien hebben ?
We gebruiken zowiezo fietsdozen omdat hierdoor onze fietsen beter beschermd zijn en omdat de fiets voor de Tahlys max 120x90cm mag zijn, dus hierdoor opvoorhand gedemonteerd moet zijn.
Als we in Brussel opstappen hebben we gelukkig nog helpende handen, daarna zijn we op z'n tweetjes aangewezen.
groetjes
Danny & Ilse schreef:Jullie tips waren al zeer hulpzaam. Nu zijn we zeker dat als we in CDG vd Thalys afstappen karretjes zullen vinden en zo naar de terminal kunnen gaan... wat hopelijk geen 3km zal zijn... Is er nog iets anders dat we over't hoofd gezien hebben ?
We gebruiken zowiezo fietsdozen omdat hierdoor onze fietsen beter beschermd zijn en omdat de fiets voor de Tahlys max 120x90cm mag zijn, dus hierdoor opvoorhand gedemonteerd moet zijn.
Als we in Brussel opstappen hebben we gelukkig nog helpende handen, daarna zijn we op z'n tweetjes aangewezen.
groetjes

Een fietsdoos beschermd vaak niet beter, want diverse luchtvaartbeladers kunnen zeer ruw omspringen met dozen, want de fiets is toch "beschermd".
Regelmatig wordt een fietsdoos als tussenlaag gebruikt om er vervolgens loodzware Samsonites op te smakken. Ik kies daarom altijd voor een hoes. De fiets wordt appart beladen en gaat bovenop de koffers in plaats van er tussen. Helaas eisen diverse maatschappijen een doos.
Danny & Ilse schreef:Jullie tips waren al zeer hulpzaam. Nu zijn we zeker dat als we in CDG vd Thalys afstappen karretjes zullen vinden en zo naar de terminal kunnen gaan... wat hopelijk geen 3km zal zijn... Is er nog iets anders dat we over't hoofd gezien hebben ?
We gebruiken zowiezo fietsdozen omdat hierdoor onze fietsen beter beschermd zijn en omdat de fiets voor de Tahlys max 120x90cm mag zijn, dus hierdoor opvoorhand gedemonteerd moet zijn.
Als we in Brussel opstappen hebben we gelukkig nog helpende handen, daarna zijn we op z'n tweetjes aangewezen.
groetjes
Zorg wel dat je in Brussel-Zuid tijdig voor de juiste deur op het perron staat. Is het bagagevak vol, dan kunnen er geen fietsen meer in. Zorg dus dat je de eerste bent!
Willekeur,
Heb vorig jaar met de TGV gereisd met fiets, de fiets moest ik ergens achterin de wagon ophangen aan beugels, de verpakking die je aanbrengt hangt een beetje van de conducteur af die de trein begeleid, maar alles ging verder zonder problemen en er zijn altijd mensen die je helpen.
Suc6 verder
fietser1949 schreef:Willekeur,
Heb vorig jaar met de TGV gereisd met fiets, de fiets moest ik ergens achterin de wagon ophangen aan beugels, de verpakking die je aanbrengt hangt een beetje van de conducteur af die de trein begeleid, maar alles ging verder zonder problemen en er zijn altijd mensen die je helpen.
Suc6 verder
In niet alle TGV's zijn plaatsen voor de fiets. Deze plaatsen zijn niet in de TGV's vanaf Brussel-Zuid die stoppen op de luchthaven Charles de Gaulle. In dat geval moet je fiets verpakt vervoerd worden en geplaatst worden in het bagagerek worden volgens de voorschriften van de SNCF voor dit type TGV. Je hebt inderdaad verschillende treinbegeleider/conducteurs, maar als je jouw vlucht moet halen, kun je beter uitgaan van de slechtst gestemde treinbegeleider/conducteur. Er zijn echt volgens de regels verpakte fietsen geweigerd in de TGV, omdat het bagagerek al vol zat.