Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam - 21 december - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam - 21 december

Heerlijk gefietst dit weekend en dat smaakt naar meer!

Daarom vast de aankondiging voor de 3e zondag van december.

Ik heb wel weer eens zin om in de omgeving Alblasserdam te gaan fietsen, bootje heen, rondje langs de molens en door de polder richting Schoonhoven?
zoiets? tocht Schoonhoven

Verzamelen 11.50 uur bij de Waterbus, kade bij de Erasmusbrug. We kunnen dan alsnog beslissen iets anders te gaan fietsen.

Afbeelding
Hm, moet je voor de molens niet bij Alblas linksaf - of vanaf de Smitkade over de dijk omhoog en langs de molens weer naar Alblas? Of bij de Stormpolder afstappen en via de dijk naar Krimpen a/Lek en met de pont over. In beide gevallen komen er wel wat kilometers bij.
En is dan vanaf Schoonhoven over de Hogedijk / Lekdijk i.pv. langs de provinciale weg leuker?
Wat ik maar zeggen wil: ik fiets mee.

Peter, of zoiets.
Via de Lekdijk en de Loet terug ipv de provinciale weg?

Heen via Kinderdijk langs de molens/tussen de molens door is idd ook mooi.

wie weet, 's kijken hoe 't er zondag ochtend buiten uit ziet.

groetjes,
Zeker geen provinciale weg...! dat is een foutje! :oops:

Zoiets dan...
route zondag

tot 11.50 uur bij de Waterbus!

en... Zondag tijdelijk rustiger en kleinere neerslagkansen.
Suzanne Vonk schreef:Zeker geen provinciale weg...! dat is een foutje! :oops:

Zoiets dan...
route zondag

tot 11.50 uur bij de Waterbus!

en... Zondag tijdelijk rustiger en kleinere neerslagkansen.
Dit rondje start op een sportveld bij de Algerabrug. Daar komt de Waterbus toch niet? Waarvandaan wil je dan starten met fietsen?

Ronald van der Perk
Starten bij de Waterbus halte Rotterdam (vertrek boot om 12.00) en dan met de boot naar Alblasserdam. Daarvandaan iets terug langs de molens en dan naar Schoonhoven. Dan via Loetbos terug naar Capelle. Degene die dan nog energie over hebben kunnen met de fiets door naar Rdam, voor de anderen is er ook een metro.
Of je gaat als je het niet meer ziet zitten vanaf Krimpen aan den IJssel vanuit de Stormpolder - na een kopje thee bij lunchroom LEUK - weer met de waterbus naar Rotterdam.

De verzamelhalte van de waterbus zit aan de noordzijde van de Erasmusbrug (Willemsplein).

Vergeet overigens niet je OV-chipkaart mee te nemen, en je zonnebril want er is 10% kans op zon.
Rix schreef:Of je gaat als je het niet meer ziet zitten vanaf Krimpen aan den IJssel vanuit de Stormpolder - na een kopje thee bij lunchroom LEUK - weer met de waterbus naar Rotterdam.

De verzamelhalte van de waterbus zit aan de noordzijde van de Erasmusbrug (Holland Amerikakade).

Vergeet overigens niet je OV-chipkaart mee te nemen, en je zonnebril want er is 10% kans op zon.
Waterbus info:
http://www.waterbus.nl/halte/rotterdam-erasmusbrug/
= aan de Willemskade/Willemsplein
Is dit de opstap halte die je bedoeld Suzanne?

grtn,
Arnold
Waarom breken we met de traditie om te vertrekken vanaf de Euromast om 12.00? Per slot van rekening is het maar een paar minuten fietsen vanaf de Euromast naar de ferry en er zijn altijd fietsers die niet op de site kijken en zonder meer naar de Euromast rijden.

Ronald van der Perk
Omdat die tien minuten eerder op het Willemsplein verzamelen zo drie kwartier wachten op de volgende Fast Ferry kan schelen. Dat zou door Suzanne zomaar uitgezocht kunnen zijn.

Aanvaardbaar, Ronald? Even tien minuten eerder van huis.

Groet, Bart
Het maakt mij niet uit. Ik wil alleen graag rekening houden met collega fietsers die nu misschien de boot missen. Wat is daar mis mee?

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef:Het maakt mij niet uit. Ik wil alleen graag rekening houden met collega fietsers die nu misschien de boot missen. Wat is daar mis mee?

Ronald van der Perk
die kunnen dan adv de route alsnog bij de koffie aanschuiven na de volgende boot genomen te hebben :wink:
oeioei.... lieve heren het is de bedoeling dat het een leuk tochtje wordt... :)

de boot gaat maar 1x per uur, vandaar dat ik voorgesteld heb om bij de boot te verzamelen. Maar Ronald, inderdaad, het kan zijn dat mensen automatisch om 12u bij de Euromast zijn. Het is niet de bedoeling dat we mensen uitsluiten van een leuk ritje.

Voorstel:
ik ben om 11.50 uur bij de boot en met degene die daar zijn gaan we naar Alblasserdam en fietsen daarna naar het begin van de molens en gaan daar lekker koffie drinken. Dat doen we bij : http://www.grandcafebuenavista.nl

Daar wachten we rustig af totdat de groep die om 12u vanaf de Euromast vertrekt daar is en dan fietsen we verder. Is dat wat?
Suzanne Vonk schreef:oeioei.... lieve heren het is de bedoeling dat het een leuk tochtje wordt... :)

de boot gaat maar 1x per uur, vandaar dat ik voorgesteld heb om bij de boot te verzamelen. Maar Ronald, inderdaad, het kan zijn dat mensen automatisch om 12u bij de Euromast zijn. Het is niet de bedoeling dat we mensen uitsluiten van een leuk ritje.

Voorstel:
ik ben om 11.50 uur bij de boot en met degene die daar zijn gaan we naar Alblasserdam en fietsen daarna naar het begin van de molens en gaan daar lekker koffie drinken. Dat doen we bij : http://www.grandcafebuenavista.nl

Daar wachten we rustig af totdat de groep die om 12u vanaf de Euromast vertrekt daar is en dan fietsen we verder. Is dat wat?
Je was er anders betijds bij met dit voorstel Suzanne, dat is mooi.

Een ieder die 't forum een beetje leest voor 't rondje kan gewoon aanhaken op het juiste tijdstip bij de boot.
Degene die om 12u bij de mast staan weten zo ie zo niet waar we heen zijn, want om dat te weten hadden ze 't forum moeten lezen en dan hadden ze ook kunnen zien dat 't rondje bij de waterbus om 11.50 vertrekt. :wink:

Om 't als nog te weten kan men bellen naar een van de WFers op 't rondje, maar ja dan moet je wel weer weten wie er mee zijn en daar een nummer van hebben.

groetjes,
Arnold.

Zondag ochtend maar 's even naar buiten kijken wat 't plan voor de dag gaat worden.
Ok, voor iedereen die de boot mist... mijn nummer 06-42364012

Alle vaste fietsers van het Rondje heb ik ook al een mailtje gestuurd, dus het kan bijna niet mis gaan..

ik denk dat ik nog een briefje op de Euromast ga plakken...

DUIMEN voor mooi weer nu!
Afbeelding
Ik mis de kerstversiering bij de mededeling :D :D :D :D

Groet, Ruud
idd. Ken niet zo.
Afbeelding
:D
Voor de Haarlemse meefietsers is alles duidelijk na mail en dit topic,
Ik sta in ieder geval bij de watertaxi om 11.50 en heb er zin in
Mooie gelegenheid om mijn leenfiets van Santos uit te proberen ;-)

Tot morgen!