Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring bicipark venetië? - Forum Wereldfietser

Ervaring bicipark venetië?

De planning voor volgend jaar is een fietstrip met de nodige omwegen in Oostenrijk om uiteindelijk in Venetië te komen. Omdat ik graag in Venetië zelf wil overnachten (klooster), moet ik mijn fiets wel ergens veilig achterlaten. Nu begrijp ik dat er een nieuwe fietsparking op Mestre bij het station is namelijk "Citipark". Heeft iemand hier ervaring mee, voornamelijk voor wat betreft veiligheid?

Andere oplossingen mogen ook uiteraard...
Heb zelf dit traject vanuit Oostenrijk (Insbruck en Nauders) meerdere malen gefietst met als bestemming Venetie. Overnachten steeds op camping Fusina direct aan de lagune gelegen met mooi uitzicht vanaf je tent naar het eiland Venetie. Meerdere keren per uur direkte boot naar Venetie. Fietsen bleven steeds veilig op de camping. Bij vertrek steeds gebruik gemaakt van station Mestre. Mestre is in vergelijking met Venetie een ietwat "vieze en industriele voorstad" van Venetie en rondom het station bruist het van het verkeer. Er bevind zich een grote tunnel onder het emplacement welke je eventueel met lift kunt bereiken, ook naar de diversen sporen. Aan het uiteinde vd tunnel is er helaas geen lift.
Vorig jaar September ben ik hier voor het laatst geweest. De speciale fietsenstalling is mij toen in ieder geval niet opgevallen.