Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoeveel fiets jij? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hoeveel fiets jij?

Ik ben wel benieuwd wat ik eind januari heb gedaan op de Santos. Die gebruik namelijk als woonwerk-fiets, en dit jaar ben ik in februari aan een neiuwe job begonnen... en vanaf toen slechts 3x níet op de fiets naar het werk geweest. Ik draai 140 km in de week met woon-werk alleen. Super vind ik dat.

Maar zoals we op de club zeggen: woon-werk is onreglementair trainen :wink: .
In 1993 kocht ik mijn 1e racefiets en in 1994 mijn 1e echte randonneur.
In 1994 werd ik lid van de Westfriese Toerclub. Daarin heb ik 10 jaar meegedraaid in de redactie van het clubblad en 4 jaar in de toercommissie.
Kilometers bijhouden dat hoefde niet van mij maar na een paar jaar werd ik daartoe toch overgehaald. Vanaf 1998 werden er geen trofeeën voor de nr.'s 1,2 en3 meer gegeven maar een jaarlijks ter herinnering voor iedereen een plaatje met de km. en je plaats op de ranglijst. Vanaf 2004 heb ik geen km meer bijgehouden en per 2012 ben ik geen lid meer. Jaarlijks zal ik nu plm. tussen de 7000 a 8000 km rijden op zowel de racefiets + de mountainbike en + de trekking tezamen.

Afbeelding
Ik hou de afstanden niet echt bij, behalve tijdens fietsvakanties. Wel fietste ik dagelijks 20 km, verdeeld over twee fietsen met daartussen de trein. Ik zeg met opzet fietste, want m'n werk is op 4 december j.l. dichtgegaan. Ik word nu wel voor 100% doorbetaald. Daarom m'n stadsfiets die op de NS-stalling van Groningen „woonde" terug naar huis gehaald. Boodschappen doe ik vaak per auto want de Aldi ligt 11 km ver, om maar een voorbeeld te noemen.
11 km? Uitgelezen mogelijkheid om de fietskilometers op te schroeven :lol: .
Travelmaster schreef:11 km? Uitgelezen mogelijkheid om de fietskilometers op te schroeven :lol: .
Maar meer dan 60 kg boodschappen is slecht voor de fiets....
Martin E. van Doornik schreef:
Travelmaster schreef:11 km? Uitgelezen mogelijkheid om de fietskilometers op te schroeven :lol: .
Maar meer dan 60 kg boodschappen is slecht voor de fiets....
Karretje erachter:)!

Je haalt voor drie weken ineens denk ik?
Ik fiets nu al 10 jaar een 9 à 10.000 woon-werk km's per jaar.
En daar komen dan nog alle kleine verplaatsingen met de fiets bij.
Ik denk dus in totaal een 11 à 12.000km's.
Rondom huis met de ex reisfiets : 2500 km
Met mijn racefietsmaatjes: 3000 km.
Met de reisfiets samen met mijn vrouw:2500 km
Dus nu zo,n 8000 km

Toen ik nog werkte deed ik op de racefiets nog 4000 km woon/werk verkeer

Ik heb wel een auto, maar ik maak meer fietskilometers :D

Dirk
[moderator]Off topic teksten verwijderd[/moderator]
[moderator]Off topic teksten verwijderd[/moderator]
[moderator]Off topic teksten verwijderd[/moderator]
[moderator]Off topic teksten verwijderd[/moderator]

.....weinig fietskilometers hier, denk ik, ik hou het niet bij.. Helaas wel te veel autokilometers :( dus als ik toch weer een goed excuus heb gevonden om op de fiets te klimmen telt elke kilometer voor mijn gevoel voor twee :-).
[moderator]Off topic teksten verwijderd[/moderator]
[moderator]Off topic teksten verwijderd[/moderator]
Alleen voor woon-werk doe ik 5000 km per jaar. De laatste jaren fiets ik niet meer zoveel, onder andere door de grote veranderingen in mijn leven ... een vriendin, huurhuisje, eigen huisje met tuin, dat vriendinnetje werd mijn vrouw, eerste kindje ... Voor dit alles fietste ik 12.000 km per jaar, inclusief vakanties. Nu blijft het steken op zo'n 6.000 km, inclusief woon-werk. Nog steeds een mooi cijfer dus.

Wel heb ik de kilometerstanden van mijn fietsen bijgehouden.
1e fiets Viper TR 3: 17.800 km (toen is die gestolen)
2e fiets Merida Speeder: 31.000 km (deze heb ik nog)
3e fiets Santos SCC02: onbekend (deze heb ik nog, doe ik zo'n 1.000 modderige km/jaar mee)
[moderator]Off topic teksten verwijderd[/moderator]
Als ik kijk wat ik tot op heden gefietst heb is dat maar een ietsje pietsje vergeleken met jullie allemaal - zit nu rond de 800 vanaf afgelopen juli. Maar zullen er vast meer worden komend jaar.

[moderator]Off topic teksten verwijderd[/moderator]
Er is een moment per jaar waarop ik kijk hoeveel het dit jaar weer is geworden. Doel en middel wil ik niet doorelkaar halen. De afgelopen 10 jaar steeds tussen de 5500 en 6000 km, waarbij er geen woon werk verkeer is. Dit jaar rond de 10.000 km, omdat ik substantieel meer tijd heb gekregen. Langste tocht Amsterdam Bosbaan - Groningen.

Mijn stads/winterfiets Patria Dublin meestal 3000 km
De Idworx 2500 (die tellen qua inspanning dubbel, want in de bergen)
De Utopia Kranich 500 (tendens stijgend, want dit wordt de winterfiets).

Dit jaar dus meer en dat vooral op de Idworx. Het volgend jaar zal door de beschikbare tijd nog meer kilometers worden gereden.
Fietsen: 7000-8000 per jaar. Grotendeels woon-werk verkeer, het hele jaar door. Tussen de 7 (locatie 1) 10 (locatie 2) 16 (locatie 3) en 18 (locatie 4) km. enkele reis. Met een uitschieter naar een onregelmatige vergaderlocatie op 33 km. van huis.

[moderator]Off topic teksten verwijderd[/moderator]
Vanaf 1982 heb ik de kilometers van mijn fietsreizen bijgehouden. Woonwerkverkeer en "rondjes om de kerk" heb ik nooit geteld.
Het aantal kilometers blijkt vooral afhankelijk te zijn van het aantal dagen dat ik op reis was. Bij een gemiddelde van rond de 100km per dag varieerde het aantal kilomters per jaar van 800 tot 27700...

Dit jaar blijft de teller steken op 23000

Zie voor details de statistiek pagina op mijn website