Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waar een fiets te kopen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

waar een fiets te kopen?

Hoi Sander,

ik bedoel zeker geen ATB, maar een 26 inch vakantiefiets (dus bijvoorbeeld een Koga Worldtraveller, Santos 2.6 alu, 2.6 cr-mo, T400).

Een ATB is soms te licht (lees; niet sterk genoeg) voor heel zware bagage. Hij kan onrustig sturen, wat vervelend is op drukke wegen. Een ATB heeft soms vering wat voor de meeste vakantiefietstochten onzin is. Hoe blij word je met schijfremmen? Zitten en nokjes op voor een voordrager en achterdrager? Maar daar zijn wel weer andere oplossingen voor. En ik persoonlijk vind vaak 'de zit' op een ATB te diep om lekker te kunnen toeren en om je heen te kijken.

Mavic had jaren geleden een keramische velg (zat ook op de Koga WT-er) die scheurde. Dus als je 2e handsje een velg heeft met Mavic Ceramic erop gedrukt (zwarte kleur velg) krab je dan even achter je oren :lol:

Eric,

Ik zie nu pas dat jij de Eric bent van vakantiefietser.nl. Ben de afgelopen dagen veel op je site geweest. Erg informatief en handig! Bedankt hiervoor en voor het reageren op m'n topic.

De Koga Worldtraveller en de Santos 2.6 alu, zijn nu net de 2 fietsen waar ik de afgelopen dagen al kwijlend van heb zitten genieten op internet.

Koga Worldtraveller
Santos 2.6 alu

De T400 trekt ook zeker m'n interesse vanwege de prijs.

Ik houd marktplaats en het verkoopgedeelte op dit forum in de gaten, maar verder zou ik niet weten waar ik kan kijken. Een uiterste is een financiering te regelen om toch "de" fiets te kopen. Ik ben bijna afgestudeerd webontwikkelaar dus het geld komt wel...ooit....hoop ik. :roll:

Nogmaals bedankt en tips zijn uiteraard welkom.


Sander

Sander van den Berg schreef:- Keramisch is beter of slechter?
Als je een tweedenahnds fiets koopt zou je prioriteit m.i. niet bij keramisch of niet moeten zitten.
1. Of de fiets lekker zit.
1a. Idem.
1b. Idem.
2. Of de fiets niet onherstelbaar beschadigd is.
3. Of de fiets niet afgeragd is cq. wat het kost om de versleten boel op te lappen, cq binnenkort alsnog te moeten vervangen.
4. Of het kwaliteitsniveau is wat je zoekt.
5. Of de fiets waar voor zijn geld is.
Succes,
Leon