Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroute van Praag naar Wenen? - Forum Wereldfietser

Fietsroute van Praag naar Wenen?

Komende zomer ben ik van plan van Nederland via Praag naar Wenen te fietsen. De routes van Nederland naar Praag en van Wenen naar Nederland waren geen probleem, maar ik kan nog steeds geen fietsroute van Praag naar Wenen vinden.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat het beste is, of waar ik informatie kan vinden over deze route.


Mvg.

W.Buchner.

Ik heb het traject zelf nog niet gefietst, maar op de site http://www.cykloserver.cz staan zeer gedetailleerde kaarten met fietsroutes.

Probeer deze link eens, een fietsroute van Praag naar Wenen:
http://cykloserver2.tmapserver.cz/ost/a ... ykloserver

Ben volgende week zelf op fietse tussen Wenen en Boedapest :lol:

PS
zie ook de Prague-Vienna Greenways website met veel (Engelstalige) info over deze fietsroute:
http://www.pragueviennagreenways.org/index.html

Van Greenways is er een boekje. Vorig jaar het stuk onderin Tsjechie tot aan Wenen gefietst. In Tsjechie een leuke route, gemarkeerd door gele fietsbordjes met route 33 of 34 (weet het niet meer precies). In Oostenrijk een heel lelijke route tot vlak voor Wenen.
Grote 80 kilometerwegen, onduidelijk welke route je in Oostenrijk moet oppakken omdat er meerdere routes staan, maar niet allemaal goed aangegeven. De greenwayroute wordt namelijk gemarkeerd door landelijke routes en niet door bordjes van Greenway. Vlak voor Wenen kom je door een grote plaats waar de bewegwijzering ook geheel onduidelijk is. Het boekje dat bij deze route hoort geeft een redelijke beschrijving, maar heeft zeer onduidelijke kaarten. Wij hebben in Tsjechie kaarten van het land zelf gebruikt. Veel duidelijker.
Het gedeelte van de Oostenrijkse grens tot aan Wenen vonden wij het minst mooie stuk van vier weken fietsen in Tsjechie - wenen - bratislava.

tis al een tijdje geleden zie ik, maar ik zou dit jaar graag wenen-praag willen fietsen. op de site van greenways zie ik dat het niet zo heel ver is van wenen naar de tsjechische grens is of vergis ik me daarin? het lijkt me dan logisch dat je enige moeite moet doen om uit wenen-stad weg te komen en dus een stukje saaie route op de koop toe moet nemen. Ik vroeg me af hoe andere mensen dit ervaren hebben...

Het is absoluut niet moeilijk om uit wenen weg te komen. De route licht namelijk door de stad heen. Als je richting de donau fiets, zie je vanzelf de route donauroute. Die kan je een klein stukje volgen. vlak voor wenen, in Klosterneuburg is een grote camping, waar vanuit je heel goed een dag wenen kan doen. Je fietst langs de donau richting Stockerau, en hier pak je de route richting de Tjechische grens op. In Stockerau zelf is het even zoeken, want hier staat alles niet even goed aangegeven. Wij vonden de routen vanaf Stockerau tot aan de tjechische grens heel erg saai. Via de route van greenway fiets je het hele stuk tot aan de grens over grote en drukke wegen. Bovendien is het landschap niet bijster interessant.

Daarnaast staan de routes van greenways niet aangegeven. Wij hebben op het hele stuk 1 keer een bord van greenways gezien. Eigenlijk zijn het twee fietsroutes aan elkaar. Een Tjechische fietsroute die heel goed aangegeven staat, en in Oostenrijk ook een fietsroute die goed aangegeven staat.

Het routeboekje van greenways vonden we ook zeer onhandig. Bovendien gaf deze geen extra info aangezien beide routes zowiezo al aangegeven stonden.

Het stuk van de Tjechische grens tot aan Wenen hebben we in een dag gefietst. Dat was 128 kilometer.

Anouk