Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietser Off Road Tocht 14-15-16 Augustus - Zeeland - Forum Wereldfietser

Wereldfietser Off Road Tocht 14-15-16 Augustus - Zeeland

In Zeeuws-Vlaanderen ligt een grensoverschrijdend mountainbike-netwerk. De routes lopen van Nederland zo over de grens naar Oost- en West-Vlaanderen. De zes routes van het netwerk meten gezamenlijk 240 kilometer. Ideaal dus voor een mooie off road tocht van de Wereldfietser! De route begint op vrijdag met de fast-ferrie voor wandelaars en fietsers van Vlissingen naar Breskens en vervolgens een verkennend rondje in de buurt van de kustplaats Cadzand-Bad. Op Zaterdag een flinke route richting Hulst met die dag de mogelijkheid om aan te sluiten vanaf Vlissingen. Op Zondag een gevarieerde route door de urban jungle van de Antwerpse haven en de schitterende bossen en heuvels van de Bergse Zoom. Voor meer mtb info zie ook:
http://routes.vvvzeeland.nl/nl/mountain ... vlaanderen

Meer details over de route, campings, gps-tracks en horeca worden worden in de weken voor de tocht aan de deelnemers gestuurd.

Off-Road rijden
Zoals we gewend zijn bij de Wereldfietser reizen met tentje, matje en slaapzak met verder alle comfort die we nodig denken te hebben. Echter om de kleine kronkel-paadjes met alle hindernissen van boomwortels, mul zand en venijnige klimmetjes makkelijk aan te kunnen is het aan te raden om lichtgewicht op pad te gaan. Verder is een fiets met brede banden zonder spatborden sterk in het voordeel.

Tips&Tricks
- Het grootste deel van de route is onverhard. Een fiets met brede banden voldoet het best.
- Ga lichtgewicht! Dit fietst het prettigst door het terrein, zeker met los zand.
- Een extra spanbandje om te voorkomen dat je tassen zij-waards wegklappen fietst een stuk prettiger!
- Bij de campings is op enkele kilometers een supermarkt(je) aanwezig. Dus eten inslaan kan ter plaatse.
- Een dag aansluiten is uiteraard ook mogelijk.
- Zorg voor eigen navigatie materiaal (kaart of GPS) zodat als je de groep kwijtraakt je zelfstandig de camping kan bereiken.
- Als je de kronkelpaadjes beu bent kan je vaak heel gemakkelijk (en snel) over de weg de camping (of het station) bereiken.
- De tocht staat ook op het forum voor het uitwisselen van informatie of combineren van transport.
- Omdat we in de natuur zitten: Check jezelf 's avonds altijd even op teken.

Aanmelden
Als je mee wilt en je bent lid van de Wereldfietser dan kan je je aanmelden door je gegevens op onderstaande link in te vullen:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Aanmelden
Als je mee wilt en je bent lid van de Wereldfietser dan kan je je aanmelden door je gegevens op onderstaande link in te vullen:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing[/quote]

IK wil graag mee!! Maar aanmelden via de link wil (nog) niet lukken....

groet, BertV
Vreemd, heb wel van anderen een inschrijving... Maar geen nood hoor we krijgen je wel op de lijst! Ik stuur je nog een PM.
Met de trans-Pyreneeen nog vers in de benen ben ik de laatste hand aan het leggen van de tocht. Nog wat leuke paadjes her en der erbij en de accomodaties uitzoeken. Hij gaat weer mooi worden! Het precieze programma en de track is uiterlijk maandag beschikbaar! Nog even geduld... :P
Fijn om te horen, ik werd al wat nerveus...

Gr Leo
Alle ingeschreven deelnemers hebben de volgende info gekregen. Mocht je nog mee willen er is nog plek!

Jullie gaan een ongekend stukje Zeeland zien met verrassende plekjes, paadjes, uitzichten en niet te vergeten veel natuur! Zeeuws Vlaanderen heeft een landschap van zee, duinen, eindeloze polders en dijkjes, maar ook mooie watergebieden, historische vesting stadjes, wilde bos percelen en heel veel ruimte. Dus na het verkennen van het duingebied tussen Breskens en Cadzand gaan we leuke onverharde paadjes opzoeken in het Zeeuws-Vlaamse achterland. We verblijven op 2 mini campings waar we in alle rust kunnen bijkomen van de gemaakte kilometers. Na het Zeeuwse deel komen we aan in de verlaten spookstad Doel, waar we het veer nemen naar Lillo. Vervolgens rijden we door de (op Zondag) verlaten haventerreinen van Antwerpen, fietsen over een (in gebruik zijnde) spoorbrug (opletten dus!) en fietsen dan naadloos Brabant in. Hier vinden we nog wat verdedigingswerken van de 1e wereldoorlog waarna we in het prachtige natuurgebied van de Calmthoutse Heide terechtkomen. Tot slot is het nog even doorzetten over de kronkelpaadjes en heuvels van de Brabantse wal tot aan het station in Bergen op Zoom.

Vrijdag
14:30 Vertrek vanaf Breskens (aankomstplaats van de boot)
15km Strandtent de Zilvermeeuw (Cadzand Bad)
30km Supermarkt EmTe (Sluis)
40km Camping De Paardenwei (Oostburg)

Zaterdag
9:30 Vertrek camping
41km Cafe de Boekanier (Sluiskil)
58km Cafe Cambrius (Axel)
82km Albert Heijn (Hulst)
89km Camping Klein Ambron (nabij Hulst)

Zondag
9:00 Vertrek camping (ivm halen veerpont)
26km Spookstad Doel
10:30 Pont Doel-Lillo
47km Cafe Het Witte Paard (Putte)
76km Station Bergen op Zoom

Links:
Veer Vlissingen-Breskens
http://www.bresjes.nl/veerdiensten/bv.html
Veer Doel-Lillo
http://www.beveren.be/inwoners/vrije-ti ... doel-lillo

Stuur me even een mailtje als je de track wilt hebben.
Hallo Atb-ers,

Vrijdag gaan we zeeland bekijken vanaf de fiets, off-road.

Wij (Ton, Oscar) gaan vrijdagochtend( verhard ) fietsen vanaf Bergen op Zoom naar Vlissingen. Windje mee is er beloofd! (65km)

groeten Peter
___________________________________________
Windrichting is veranderd, dus ook dit bericht!!!! :D
Hoi,

Ik ben er helaas niet bij komend weekend. Deze keer heeft mijn vrouw een weekeindje. Maar dan op een paard.

gr,
Patrick
Pat schreef:Maar dan op een paard.
Je hebt nu anders wel de paardenmelk gemist.
Het was daarnaast een heel mooie tocht in een voor mij nog onbekend stukje Nederland.