Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe santos Cross Lite op komst? - Forum Wereldfietser

Nieuwe santos Cross Lite op komst?

Hallo,

Wij zijn ( nog) geen wereldfietsers, maar wel aan het testrijden met verschillende rohloff modellen om deze zomer eerste serieuze fietsvakantie te gaan vieren.. :D

Al zoekende kom ik bij Santos verwijzingen tegen naar een Cross lite. Nog nooit van gehoord en niks over te vinden.. Rohloff en disks. Zou het een soort off rohler moeten gaan worden??

Gr Dirk
Ik vermoed dat je dit model bedoelt is een fiets met bladveren.
Afbeelding
Dat denk ik toch niet. Ga maar eens kijken op de site van Santos, daar wordt inderdaad (scherp opgemerkt!) melding gemaakt van een Cross Lite, in de "Lite" serie. De Mountain serie is echt anders.

http://www.santosbikes.com/santos/custombuilt
Even dat software programma geïnstalleerd van Santos maar daarin vind je ook geen plaatje van dit model.
Plaatsjes en/of verwijzingen lopen inderdaad nog dood.
Uit de naam maak ik op dat het tussen m.t.b. en trekking-fiets in zal zijn, zoiets als de onlangs geïntroduceerde Avaghon X.29 misschien. Als je zoiets zoekt zou ik die ook zeker eens bekijken, echt een leuke fiets met veel mogelijkheden.
Afbeelding
Daar dacht ik ook aan, maar aan Santos' schema te zien zetten ze deze cross lite niet in het bikepack-segment.
Travelmaster schreef:Daar dacht ik ook aan, maar aan Santos' schema te zien zetten ze deze cross lite niet in het bikepack-segment.
Toch denk ik dat we het in deze hoek moeten zoeken :lol:
Wie weet kunnen de mensen die wat dichter bij het vuur zitten, zoals Eric Schuijt en Christophorus ons uitsluitsel geven.
Ik denk het eigenlijk ook.
Raadselachtig, niet?
Ik gok op off rohler achtig iets. Gezien de positie in de matrix
Off-rohler-achtig-iets. Da's eigenlijk een Travelmaster al, als je de spatborden eraf laat... Zoeken naar een niche die misschien al wordt opgevuld door hun huidige gamma:)?
http://iframe.santosbikes.com/?ct=custo ... e&type=674

Rohloff, riem, disc, racestuur, 28/29 inch, verendevoorvorkoptie.
Nu ben ik toch wel erg benieuwd naar een plaatje;)! Wordt het een racelite met brede banden en de mogelijkheid tot een voordrager...?

Enne:
Lite Serie CROSS LITE Custombuilt Rohloff / riem / disc
Basisprijs € 4599

't Is géén geld...!
Doe mij dan maar een stalen raspaard uit Groningen. Houd je zelfs nog wat euro's in je zak ook :wink:
Inge1 schreef:Doe mij dan maar een stalen raspaard uit Groningen. Houd je zelfs nog wat euro's in je zak ook :wink:
Een M-gineering met vergelijkbare afmontage gaat ook wel hard die kant op vermoed ik? Maar als ik het geld zou moeten besteden aan een van de twee zou ik het ook wel weten :lol:
Het beginnen aardig hysterische prijzen te worden van Santos en Idworx........
Er is geld 'in de markt' zoals dat heet, en deze merken weten precies hoe ze dat moeten loskloppen. Gelikte websites/presentatie, de juiste name-dropping, het is al een heel oud verschijnsel en het heet 'marketing'.
Luxe, modegevoelige hebbedingen, zoals auto's, dure pennen, horloges, juwelen, kleding, etc. In die rij passen deze merken naadloos.
Niet per sé iets mis mee overigens, wie wil betalen mag dat gelukkig ook doen, en het zijn niet per sé slechte producten, alleen de prijs-kwaliteitverhouding is minder gunstig, om het voorzichtig te zeggen, en niet iedereen heeft sympathie voor de gelikte verkoopmethoden.
Normaal komt rond deze tijd in een draadje over vermeende buitensporige prijzen van (vakantie)fietsen het ultieme frame-argument: "Tsja, een auto is ook duur hoor". Bij deze...
Haha ja idd.
Toen ik een jaar of 8 geleden de instap TM 2.6 kocht was hij best concurerend voor minder dan 1200,- en dat was inclusief lowriders, klikpedalen, voorstandaard, bidons, Big Apples, ritchey Bar-ends, Fizik Nivene Zadel.

Ik wou dus nog "het valt wel mee" zeggen, maar jeetje zeg 1599,- : Geen lowrider, voorstandaard, bidonhouders, klikpedalen, barends, flut zadel. Om tot een vergelijkbare uitrusting te komen bij Santos ben je al snel 1800,- kwijt, dat is 50% meer... Dat is best pittig als je ziet dat er nauwelijks inflatie is geweest de laatste jaren. :shock: