Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Keukentas? - Forum Wereldfietser

Keukentas?

Op het forum wordt ontzettend veel geschreven over keukenspullen. Overigens erg leuk om te lezen en van te leren. Ik ben mijn keukengerei ook eens onder de loep aan het nemen om te kijken of het efficiënter kan.

Ik heb nu mijn brander (MSR Dragonfly) en keukenspullen (Trangia plus borden etc.) in twee aparte zakken. Verder stop ik de boter, beleg en meer van die potjes los in een fietstas. Door het gespreid te houden, is er altijd wel een plekje in je tas te vinden. Toch lijkt het me wel wat om een 'keukentas' te hebben waar ik alles bijeen bewaar. Ik zag vorig jaar op een trip een stel die alles van de keuken in een fototas bewaart. Ook op websites voor vissers zie je soms handige tassen.

Hoe bewaren jullie de spullen?
Keukentas??? Je bent toch niet met de caravan onderweg, bij mij passen al mijn keukenspullen met gemak in mijn pannensetje en dat is er een van de kleine soort. :lol:
We nemen keukenspullen, voor zover deze niet in het pannetje passen, los mee. Precies om de reden die je zelf noemt: er is altijd wel ergens een plekje.
(Boter heb ik nog nooit meegenomen op fietsvakantie)
Sorry Bert, wij hebben wel een keukentas mee :?
Het is in ons geval een toilettas.

op deze link kun je zien wat we er allemaal in hebben.

Hans
1 Keukentas: Wat zit er in je pannenset??
2 Afwasmiddel: Om te schrobben: Daar gebruik je toch gewoon je shampoo voor?
3 Theezakjes Voor de dorst
4 Peper en zout Flauw hè
5 Keukenmesje Scherp mesje voor het snijwerk: zakmes
6 Bouillon Soepje om de zouten aan te vullen
7 Olijfolie Voor bakken en braden
8 Blikopenener In een kurk om beschadigingen te voorkomen: zakmes
9 Kurketrekker en flessenopener: zakmes
10 Bekers Aparte bekers voor thee en koffie: of bekers die geen smaak aannemen?
11 Aanstekers Een op reserve: Je kunt natuurlijk voor alles reserve meenemen.
12 Theelepeltje Om te roeren: ??????
13 Koffie Nescafé
14 Koffiemelk Poeder: bah
15 Bestek 2x spork, 2x mes: zakmes en 2x dessertlepel: spork = lepel en vork toch?
16 Pollepel Anders beschadigen de pannen: pannen kopen die niet beschadigen
17 Handgreep van de pannen: Dat kan veel kleiner.
Voor dat we complete paklijsten gaan posten of die van elkaar gaan bekritiseren: de TS vraagt zich af of men wel of niet een keukentas meeneemt.
sorry :oops: .
willem.m schreef:de TS vraagt zich af of men wel of niet een keukentas meeneemt.
Ja, dat doe ik :D

AfbeeldingThe new kitchen
Ik ook en wel zo:
Van Frank (Bueters) kreeg ik ooit eens wijntassen van AH waar de vakjes uitgeknipt zijn. Keukenspullen kunnen daarin bovenop/onder ander spul gezet worden in achtertassen. Alleen in voortas is ook praktisch. Geweldige uitvinding!
Let wel, in die tassen is het nogal een grabbelton omdat ik zelf niet zo goed ben ik strakke organisatie (wat best handig zou zijn :wink: ) Maar ik heb wel alles bij elkaar en kan tegelijk uit de fietstas gehaald worden.
Loes
Een Ikea toilettas, gevuld met houten spatel, kruiden, sporken, koffie, thee, bouillon, olie, kartelmes, suiker, pannenpakker, aanstekerr, antimug en antiwesp, alles lekker bij elkaar.
In mijn (solo 1L) pannetje zit een 230g gastank, een windschermpje en een brander.
Zaken als bestek (= titanium lepel, vork, aardappelschilmesje, houten pollepel) vonk-ontsteker zitten in een klein netje los erbij.
Dat is mijn hele keuken-inventaris, afgezien van een flesje olijfolie en een zakje kruiden, peper en zout.
O ja, meestal neem ik een bord mee, ergens tussen gepropt, meestal aan de zijkant van de tas zodat het bord als beschermer werkt voor de tasinhoud.
Mijn "verzameling", uh, tot nu toe zijn Pinnacle pannetjes waarin mijn fluitketel met kopje + pannengrepen passen. Daarom heen komt nog een cosy pot. Wat mij betreft tasje 1

In het verleden iets van een toilettasje gebruikt om losse spullen in te doen - zakmes, lepel, vork (nu misschien een spork ben ik nog niet uit) ander kookspul (kleine potjes, spatel enzo) mag ik nog aanschaffen maar vermoed dat het ook deze keer weer iets van een toilettas gaat worden. Of misschien wordt ik wel creatief net als Shane.

Shane wat voor stof heb je gebruikt?
Ik gebruik zelf de Ortlieb bagagezak ps10 1.5L voor een doosje eieren, broodbeleg, flesje olijfolie e.d (ik heb drie zakjes) Zeg maar alles wat kan lekken :wink:

De rest gaat in mijn pannetje. Alleen mijn spork ligt los in de tas want die wil ik onderweg nog wel eens gebruiken!
Picard schreef:Hoe bewaren jullie de spullen?
Ik heb geen speciale keukentas. Wel zorg ik dat alles wat voor de het eten onderweg nodig is in één voortas zit. De tas vul ik dan aan (van beneden) met andere dingen om de tas vol te krijgen. De pannetjes en de brander zitten tegenwoordig in een achtertas.
Zoveel mogelijk alles in de pannetjes, de rest in zo'n ziplock zakje.
Theezakjes en suikerstaafjes doe ik ook altijd in een zip-loc zakje. En qua koffie ben ik zo barbaars die drie in 1 oploskoffie mee te nemen, hoeft er ook geen melk mee. Dat het geen hoogstaand koffiegenot oplevert...ach, 's ochtends voor een tent, smaakt ook slechte koffie me best. Voor een echt lekker bakje pak ik wel een leuk terrasje! En ja, zoveel mogelijk in de pannetje proppen natuurijk. En altijd de Opinel en m'n Weatherman mee! In de stuurtas, dan zijn ze lekker bij de hand overdag.
Gewoon een klein plastic zakje. En dan ervoor zorgen dat niet alle plastic zakjes die ik bij me heb op elkaar lijken, anders zoek je je nog een slag in de rondte.
Travelmaster schreef:Gewoon een klein plastic zakje. En dan ervoor zorgen dat niet alle plastic zakjes die ik bij me heb op elkaar lijken, anders zoek je je nog een slag in de rondte.
"Waar zit de koffie?" In mijn achtertas. "Welke?" Links, of misschien rechts, in ieder geval: die andere!

OT: Mijn moeder heeft jaren geleden een roltas/zak, op maat, genaaid. Ideaal!
Gelukkig weet ik meestal nog wel de juiste tas te vinden :lol: . Meestal, niet altijd :oops: .
gios schreef:OT: Mijn moeder heeft jaren geleden een roltas/zak, op maat, genaaid. Ideaal!
Erik (gios) kun je daar eens een foto van maken en op het forum zetten? Kan ik vragen of mijn moeder hem na kan maken :lol: . Lijkt me namelijk heel erg makkelijk.
In Denemarken had ik een pastic bak met alles erin dat was wel makkelijk als ik naar de kök ging. Maar praktisch was het qua bagage niet.
Groetjes Danielle