Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets, feest en alcoholica - Forum Wereldfietser

Fiets, feest en alcoholica

Yopie schreef:
urje schreef:New Belgium is te gek! Ze organiseren ook ieder jaar de 'Tour de Fat': fietsfestivals in 12 steden, de opbrengst gaat naar fietsnonprofits enzo. Het heeft alleen niet direct heel veel met fatbikes te maken...
Leuk Urje, klinkt goed! Misschien een topic voor openen: 'Leuke fietsfestivals!', er zijn er vast wel meer, kunnen we van de zomer van festival naar festival fietsen. :wink: En dat het niks met fatbikes te maken heeft kwam ik ook achter ja, maar er was hier iemand die de woorden 'belgisch, fat en bier' had onthouden, niet zo gek bij de naam 'NewBelgium fat tire ale'. Geloof ook niet dat er een fatbike biertje bestaat. Vond wel fietswijn, kunnen we ook een topic voor openen want daar zijn er geloof ik best wel een paar van, zoals deze met zijn aparte naam:

Afbeelding
Bij deze Yopie! Fietsen is leuk, bier en wijn op z'n tijd ook. Het combineert ook allemaal goed met gelijkgestemden, en die vind je dus bijvoorbeeld op fietsfestivals en bij bierbrouwers die hun biertjes fietsgerelateerde namen geven. Dit topic gaat over dat soort feestelijkheden die het fietsen vieren. Fietscafés mogen ook wat mij betreft :) (om er maar meteen eentje te noemen: Blackbird in Utrecht)
Middenin de Colorado Rockies ligt Buena Vista, met aan alle kanten er omheen prachtige singletracks. Geen wonder dat het plaatselijke Eddyline mountainbiken viert met een smakelijke IPA:
Afbeelding

Bij 'de Toad' in Golden, CO heb ik heel wat trailruns (sorry, weinig fietsrondjes) afgesloten. Of de afkorting van 'Mountain Toad Brewing' toevallig dezelfde is als van MounTainBike weet ik niet, maar het logo laat weinig twijfel bestaan dat ze graag fietsen:
Afbeelding

Dichter bij huis heeft de Utrechtse brouwer De Leckere een Saison gebrouwen om mee te liften op de tourstart aldaar. Nou kan professioneel fietsen mij gestolen worden, maar voor Saisons fiets ik graag een stukje om!
Afbeelding

Wie kent er meer?
En speciaal voor Yopie: https://www.youtube.com/watch?v=fmKAZ5qlqvE
(in de VS zijn growlers heel populair: hervulbare flessen van iets van anderhalve liter die je mee naar huis neemt om daar (of bovenop een berg) van je favoriete lokale microbrew te genieten. Nu dus ook met bijpassende fietshouder.)
urje schreef: Fietsen is leuk, bier en wijn op z'n tijd ook. Het combineert ook allemaal goed met gelijkgestemden, en die vind je dus bijvoorbeeld op fietsfestivals en bij bierbrouwers die hun biertjes fietsgerelateerde namen geven. Dit topic gaat over dat soort feestelijkheden die het fietsen vieren. Fietscafés mogen ook wat mij betreft :)
Leuk Urje, je bent goed bezig! zo haal je de zomer binnen. 8)
urje schreef:En speciaal voor Yopie: https://www.youtube.com/watch?v=fmKAZ5qlqvE
Wow, dat is nog eens fietsen! :D Ze passen ook in een Anything cage houder:

Afbeelding

Maar als je geen growler hebt kan het ook zo:

Afbeelding

En hoe maken we al dat lekkers open? Gewoon zo:

Afbeelding


En als dat niet lukt; Four ways to open a beer with your bike (die truc met die spaken vind ik wel een beetje gewaagd):

Bron


Mij lijkt het Burningman festival erg leuk, het wordt elk jaar in aug. in een woestijn in Nevada gehouden. Daar wil ik wel voor om fietsen, zeker weten! Het is veel meer dan een fietsfestival, hier wat plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jammer, weinig reacties tot nu toe. Stapt men hier soms alleen maar van z'n fiets af om kerken te fotograferen ofzo? Geen tijd voor lekkere biertjes of leuke festivals? Of is het soms alleen maar Heineken, AH-huiswijn en Koninginnedag? :wink:

Ben zelf wel geïnteresseerd in leuke fietscafe's in Nederland. Ik ga daar nl binnenkort wat korte tochtjes fietsen en dat leek me wel een leuke combinatie. Eén tochtje is bv van Zandvoort langs de kust naar Bike4travel in Rotterdam en vandaar via Utrecht naar Bussum. De Blackbird (thanks Urje) lijkt me wel een aardige stop, zie ik ook gelijk Utrecht (ja je moet toch een doel hebben, nietwaar? heb zelf niks met kerken :D ). Zijn er misschien nog meer leuke stops op die route?
Kwam wel deze Lolabikesandcoffee in DenHaag tegen, geen flauw idee of het wat is.
urje schreef: in de VS zijn growlers heel populair: hervulbare flessen van iets van anderhalve liter die je mee naar huis neemt om daar (of bovenop een berg) van je favoriete lokale microbrew te genieten. Nu dus ook met bijpassende fietshouder.
En nu met bijpassende fiets! :D Een 29" bier cruiser: de Growler City bike.

Afbeelding


Ik weet dat er bier bestaat/bestond met een roodharige meid op een fiets, kan het alleen niet zo snel vinden. Vond wel dit Slipstream fietsbiertje, met een mooi etiket, zou je zo een nieuwe hobby voor gaan beginnen: mooie bierflesjes verzamelen.

Afbeelding
Voor mij staat op het lijstje van deze zomer:

Eroica Britannia
Een festival wat eigenlijk draait om de 100 mijl tocht die op de zondag plaats vind met zéér veel fietsen van voor 1985.
http://eroicabritannia.co.uk/
Leuk topic!

Voor mij wijn en/of whisky graag, bier is niet mijn ding :-)

Afbeelding
Tourrijders wisten vroeger met alcohol ook wel raad, dat was nl de drank voor onderweg vanwege de stimulerende werking die ervan uit zou gaan. Pas jaren later deden de wielrenbroers Pélissiers een baanbrekende ontdekking: Fietsen zónder alcohol ging aanmerkelijk beter dan mét. Ze wonnen er vele wedstrijden door dus vanaf toen was de cognac, bier, wijn, port, champagne etc uit het menu van de Tour de France rijders geschrapt. :D
bron

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
a quick stop at the local pub :D

Afbeelding

offtopic, maar tis zo'n mooie foto: een sigaretje op z'n tijd was toen ook normaal.
Jurr schreef:Voor mij wijn en/of whisky graag, bier is niet mijn ding :-)
Het mooie van whisky is ook dat het altijd nog wel in je tas past, en dat het niet zo nodig koud hoeft te zijn. En als je een Islay meeneemt dan heb je meteen kampvuurgevoel zonder dat je hout hoeft te sprokkelen ;)

Maargoed, eigenlijk vind ik bier lekkerder, zeker na het fietsen, en als je gewoon langs de brouwerij fietst dan hoef je het helemaal niet mee te slepen en koud te houden. Ik hoop binnenkort eindelijk eens Maximus aan te doen in Utrecht, die zijn zo te zien ook fietsvriendelijk.
Afbeelding
Ik ben zeker geen geheelonthouder, maar in de praktijk van het fietsreizen ben ik meestal 's-avonds teveel uitgedroogd om zin in alcohol te hebben. Een uitzondering was een trip door Duitsland, waar een halve liter (lichter dan NLs) bier toch wel lekker was, 's-avonds in een restaurant.
Dus ik houd het voorlopig op alcohol indien in een restaurant, en op de camping water, veel water.
Ik heb begrepen dat er de laatste jaren een ware explosie van microbrouwerijen, met proeflokaal, zich over het land heeft verspreid.

Onlangs D'n Drul in Groesbeek bezocht, de Weizen zat net op fles, lekker genieten. De straat uit fietsen en je bent op het campingterrein van Staatsbosbeheer.

In Chaam (nabij Belgie) de Pimpelmees. Vlakbij een bivak van Staatsbosbeheer.
Ik drink normaliter weinig tot geen alcohol. Vaak niet meer dan een (overigens dan erg lekker smakend) biertje per week. Eenmaal weg met de fiets drink ik doorgaans veel meer alcohol. Niets fijner dan, na een lange dag fietsen, de dag af te sluiten met een ijskoude pils.
Even zoekend op dit onderwerp kom ik deze site tegen met beoordelingen van de combinatie kwaliteit van de bierkaart en mogelijkheid om je fiets goed weg te kunnen zetten.

http://eijkb.nl/blog/category/bier/

Maar (natuurlijk) hebben de zuiderburen het beter voor elkaar. De Vlaamse Ardennen en bier, een prima combinatie! In de juiste volgorde natuurlijk. :-)
http://www.tov.be/nl/planbier
Zat net ff te googlen op bike, beer, whiskey etc, vind je veel leuke plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding
Mooi heupflesje

Afbeelding
Kan ook aan de fiets. 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
whiskeyglazen

Afbeelding
Leuk voor de drie dagen durende Whiskey-Offroad-Tour:

Afbeelding

Afbeelding
Mocht je willen trouwen op een tandem .. geeft ideeën toch?


Afbeelding
Er is ook Surly bier! Heeft vast niks met Surly-bikes te maken maar tis toch leuk voor m'n bierflesjesverzameling die ik niet heb. :wink:
Jurr schreef:Voor mij wijn en/of whisky graag, bier is niet mijn ding :-)
Ik vind het allemaal wel lekker :D , en in de winter graag warme wijn/glögg of zoete sterke drank.
Afgelopen winter stopte een vriend iets in m'n frametas 'om die smerige oploskoffie van je op te vrolijken' en ik mocht pas bij een welverdiende pauze kijken wat het was. Okee, dus toen ik bij een schuilhutje kwam en nieuwsgierig de tas openmaakte kwam er een bevroren kuipje honing en een flesje Jägermeister uit. Nu ben ik nooit een fan van Jägermeister geweest (doet me denken aan hoestdrank) maar goh wat was dat toen lekker zeg! werd er gelijk warm van. De bevroren honing heb ik als een dikke klomp in m'n mond gestopt, was nog een klus om weg te sabbelen maar samen met de koffie en Jägermeister errug lekker, een echte aanrader in koude fietsdagen!

Afbeelding
Drink 'm ijs- en ijskoud en met een dikke klont bevroren honing. 8)
Alcohol? Bwééérk... daar ga ik van over m'n nek. Wil je soms dronken op een fiets rijden met ongelukken als gevolg of justitiële moeilijkheden verwachten? Ook m'n vader - zelf ook wereldfietser - was faliekant tegen alcohol. Als hij ook maar één fles in huis zag staan, smeet-ie 'm dwars door het raam naar buiten. Daarna stuurde hij de rekening van de glasinzetter naar de persoon die de fles in zijn huis heeft neergezet. Hij had een eigen kapperszaak in Blaricum, waar mijn wieg stond. Deze foto toont de etalage, ter gelegenheid van het 50-jarige jubileumfeest van koningin Wilhelmina en de daaropvolgende inhuldiging van koningin Juliana in september 1948. Ik vind dit een prachtige foto. De kapperszaak is in 1972 opgeheven, maar de ovale spiegel op de achtergrond heb ik nog en hangt nu in mijn huis.

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef:Alcohol? Bwééérk... daar ga ik van over m'n nek. Wil je soms dronken op een fiets rijden met ongelukken als gevolg of justitiële moeilijkheden verwachten?
Ha die Martin! Gelukkig nog één op het forum die verstandig is, al die zuiplappen hier. :D :wink:
Hej Yopie,
Javisst, det kan man säga!
Hälsningar från Martin
Afbeelding

"An exciting free-wheeling fresh pale ale, designed to commemorate the Yorkshire Grand Depart 2014 as part of the greatest cycle race in the world.

The 2014 Tour de France cast the world’s eyes on our fair county and Masham as it whizzed past our brewery door. To celebrate the Yorkshire Grand Depart we created this summery, pale ale as a perfect accompaniment. Such was the success of Velo, and the interest that was generated from the event, we moved the brewing of Velo from our micro-brewery to our main plant and it has now become a permanent member of our bottled flock! Welcome to Velo and happy drinking! "
Overgehouden aan een Schots fietstochtje, waar gebleken is dat sterke drank en fietsen niet samengaan... Sindsdien houd ik het bij bier en wijn.

https://drive.google.com/file/d/0B2RB-J ... sp=sharing