Additionally, paste this code immediately after the opening tag: batavus voorvork vervangen - Forum Wereldfietser

batavus voorvork vervangen

Ik wil mijn standaard verende voorvork,voor rollerbrake montage, vervangen door een vbrake geschikte verende voorvork.

Ik heb totaal geen idee welke ik kan monteren,iemand een iedee?

28 inch
diam buis 2,9 cm
lengte buis 19,5 cm
Hou er dan wel rekening mee dat je mogelijk (waarschijnlijk) ook een nieuw voorwiel nodig hebt: je hebt wel een voor V-brakes geschikte velgrand nodig.
Wat is de inbouwhoogte van de verende vork en wat is de veerweg? Daarmee bepaal je welke inbouwhoogte de vaste vork nodig heeft. + schroefdraad vork of AHead montage?
sjefke schreef:Wat is de inbouwhoogte van de verende vork en wat is de veerweg? Daarmee bepaal je welke inbouwhoogte de vaste vork nodig heeft.
Welke vaste vork? Tanglung wil een nieuwe verende vork gebruiken.

Carl
Carl schreef:
sjefke schreef:Wat is de inbouwhoogte van de verende vork en wat is de veerweg? Daarmee bepaal je welke inbouwhoogte de vaste vork nodig heeft.
Welke vaste vork? Tanglung wil een nieuwe verende vork gebruiken.
Sorry, niet goed gelezen. Voor zo'n vraag is advies overbodig.
Zit er geen mogelijkheid op je oude vork om er V-brakes op te monteren. Of is dat al wegbezuinigd?
Nee de vork is alleen voor rollerbrakes geschikt.
maar ik kan geen wijs uit de maat benamingen,en termen.

Dus ik weet niet welke vork past,bv een suntour..
buis 1 inch,buis 1 1/8....wel of geen schroefdraad enzv...

Wat is ahead montage?

Ik ben een leek op dat gebied
Afbeelding


Dit is de voorvoork die ik wil vervangen.
tanglung schreef:Nee de vork is alleen voor rollerbrakes geschikt.
maar ik kan geen wijs uit de maat benamingen,en termen.

Dus ik weet niet welke vork past,bv een suntour..
buis 1 inch,buis 1 1/8....wel of geen schroefdraad enzv...

Wat is ahead montage?

Ik ben een leek op dat gebied
Google en youtube zijn je vriend... Je kunt op zijn minst de dikte van de vorkbuis opmeten. Maar als totale leek en zonder het juiste gereedschap: dan laat het werk over aan de fietsenmaker.
Wat is de meerwaarde van een verende maar niet dempende vork op verharde wegen?
laat dan maar zitten.
te veel werk,te weinig infornatie...
Je hebt een schroefdraad vork.
Waarschijnlijk 1 1/8
Suntour past prima.
Waarschijnlijk is die batavus vork ook van suntour.
Markplaats staat vol met dit soort vorken.
Let op dat je een 28 inch vork koopt en niet een 26 inch (mtb) vork

Vergeet verder de term A-head.
Bedankt,daar heb ik wag aan!
Suntour, RST.

RST Vita is een prima vork voor z'n prijs.
Het beste is toch om je fietsenmaker het even uit te laten zoeken. Er zijn tal van mogelijkheden in de bestelsystemen van de verschillende groothandels en hij/zij pikt de juiste er zo tussenuit, lettende op montagepunten voor remmen, spatborden, verlichting, enz.

Montage kan je ook beter laten doen, als je zelf nog geen ervaring en het juiste gereedschap hebt.