Additionally, paste this code immediately after the opening tag: platform pedalen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

platform pedalen

Handige tip voor pedalen losdraaien.

Sleutel of imbus naar je achterwiel toe bewegen is altijd los en naar je voorwiel toe bewegen is altijd vast geld voor beide zijden.
Hier nog een aantal reviews, vanaf 2011 kan ook 2003 kiezen.
http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... ductBrand=
goldenlion schreef:Handige tip voor pedalen losdraaien.

Sleutel of imbus naar je achterwiel toe bewegen is altijd los en naar je voorwiel toe bewegen is altijd vast geld voor beide zijden.
Hangt er wel een beetje van af waar je de sleutel op het pedaal zet...

Carl
Carl schreef:
goldenlion schreef:Handige tip voor pedalen losdraaien.

Sleutel of imbus naar je achterwiel toe bewegen is altijd los en naar je voorwiel toe bewegen is altijd vast geld voor beide zijden.
Hangt er wel een beetje van af waar je de sleutel op het pedaal zet...

Carl
De richting waarin je pedaal draait tijdens het fietsen is altijd vast. Zo onthoud ik het altijd :lol:
berger schreef:
Carl schreef:
goldenlion schreef:Handige tip voor pedalen losdraaien.

Sleutel of imbus naar je achterwiel toe bewegen is altijd los en naar je voorwiel toe bewegen is altijd vast geld voor beide zijden.
Hangt er wel een beetje van af waar je de sleutel op het pedaal zet...

Carl
De richting waarin je pedaal draait tijdens het fietsen is altijd vast. Zo onthoud ik het altijd :lol:
Met de pedaalsleutel op het pedaal, de crank achteruit draaien is vast. Of maak ik het nu nog moeilijker :lol:
En anders koop je gewoon een nieuwe fiets :D
Friso - dank voor de link.

Goldenlion - dank voor de pedaal losdraai tip.
Ik heb Shimano MX80. Flinke platforms. Had gehoopt hier van slippers tot Bergschoenen mee vooruit te kunnen. Ben er nog niet helemaal uit. Met Keen sandalen eerst slapende voeten maar dit weekend minder strak ging het al veel beter.
Dat klinkt positief Joost - begrijp dus dat het op bergschoenen goed ging maar keen zolen wat minder stevig zijn. Houd ons op de hoogte.

Gisteren zelf met teva's op de plattte kant gefietst en dat ging redelijk goed - pas last na ca 30 km. Een stukje beter dus dan de gaerne's en terwijl die toch ook ene brede leest hebben.
Inge,

Heb het al eerder geschreven, ik heb het zelfde probleem, zelf heb ik geen keuze in schoenen, draag orthopedische schoen ivm mijn nieuwe heupen.
Ik zweer bij die Ergon pedalen moet wel soms mijn schoenen los aan mijn voeten doen. Maar heb nu op dit moment nergens last van fiets veel op dit moment tochten van min 100 km, paar keer in de week. Stap ik nu op mijn MTB met ijzeren pedalen weet niet wat voor merk soort, heb ik al snel pijn en een dood gevoel in mijn voeten, de MTB gebruik ik eigenlijk alleen nog om mijn honden te laten rennen.
Ook voor knieklachten zijn het idealen pedalen.
kirsten schreef: Ook voor knieklachten zijn het idealen pedalen.
Oké, maar ik heb liever geen knieklachten :wink:

En @Inge: nog geen flinke afstand met berg/wandelschoenen mee gefietst.
De keuze voor platform is ook ingegeven door wens om de komende jaren op IJsland te fietsen. Dan zal het wel een combi van lichte bergschoen en Keen sandalen worden.
@Kirtsen - dat weet ik alleen de vele negatieve reacties houden mij nog even tegen. Maar ben blij dat het voor jou werkt. Begrijp dus dat jij geen last hebt van los gaan zittende asjes en schuiven op de pedalen.

@Joost - dat is een mooie wens en ja snap ik de keuze voor platform helemaal. Tegen de tijd dat ik naar Australië ga komen er zeker ook platforms op - duurt nog ene jaartje of tig (eerst sparen). Voor nu wil ik gewoon goed kunnen fietsen - thuis bij voorkeur in de Gaerne's en voor vakantie hopelijk een platformpedaal met Hanwags. Maar eerst van die vervelende pijnlijke voeten af.

Zodra ik straks meer weet zal ik posten wat de podotherapeut heeft te zeggen.
Vanochtend bij de podotherapeut geweest en de constatering is dat de buitenkant van de voorvoet is ingezakt en dat de binnenkant van de enkel naar binnenvalt. Oplossing worden zooltjes die de voorvoet omhoog duwen waardoor de bloedvaten en zenuwen weer vrij liggen en de pijn over zou moeten zijn .
Op 10 juni kan ik de zooltjes ophalen dus moet tot die tijd helaas geduld hebben en met pijnlijke voeten fietsen.
Vandaag terug naar de podiotherapeut voor aanpassing van mijn zooltjes - blijf last houden van tintelende voeten en wil rondom huis goed op mijn pd 530 pedalen kunnen fietsen.

Gisteren van Marten ontvangen ene set VO grand Cru pedalen. Heb hier uiteindelijk voor gekozen omdat ze erg veel ondersteuning bieden, relatief licht zijn en er goed uitzien. Ook in het echt! :wink: Ik wil deze komende winter op de MTB gebruiken dan kan ik daar met mijn gewone schoenen op rijden en scheelt het weer de aanschaf van een paar winterschoenen. Verder wil ik op vakantie de platform pedalen op de Lamborghini zetten scheelt weer een paar schoenen meenemen.
ik kan de platform pendalen aanbevelen.

Wij hebben deze sinds kort op onze Santos' zitten ivm de tocht op IJsland. Ook wij fietsen met bergschoenen ipv keen fiets sandalen zoals gewoonlijk.

Gr Henk
henk huizenga schreef:ik kan de platform pendalen aanbevelen.

Wij hebben deze sinds kort op onze Santos' zitten ivm de tocht op IJsland. Ook wij fietsen met bergschoenen ipv keen fiets sandalen zoals gewoonlijk.

Gr Henk
Geheel offtopic: ga je met bergschoenen door rivieren waden?
Met bergschoenen door rivieren waden is idd geen goed plan. Duurt dagen voordat ze weer droog zijn, zelfs bij goed weer en veel kunststof in de schoen.
Maar goed, zoals willem.m al opmerkte, dit was errug off-topic...
Geen problemen met de Ergon pedalen gehad Inge!
Wist niet dat er zoveel soorten waren.
Anja.
Dat is mooi Anja.

Vandaag de platform VO grand cru's uit proberen. Afgelopen weekend teveel last van de allergieën + astma gehad. Zal daarna mijn 1e ervaringen delen.
Vanmiddag mijn 50+ rondje gereden met mijn Scarpa's en ik moet zeggen de VO's hebben een hele beste eerste indruk gemaakt. Het pedaal draait heerlijk soepel om zijn as (wanneer nodig) en de pinnetjes geven voldoende grip. In ieder geval op het asfalt en het stukje zandweg wat op mijn route ligt. Om je voet te verplaatsen moet je hem echt optillen. Of de pinnetjes ook voldoende zijn bij MTB'en geen idee. Het pedaal steunt zo ongeveer mijn gehele voorvoet + stukje van de tenen. (Heb maat 40/41 en Marten heeft de pedalen beschreven als voor mensen met mt 48 :D )

Ook de pijn en het tintelen zijn hele lange tijd uitgebleven. Eigenlijk pas rond km 35/40 ben ik ze een beetje gaan voelen en heb toen regelmatig met de tenen bewogen en nog bewuster de voet af en toe verplaatst. Pas toen ik thuis kwam begon ik meer last te krijgen en bij een langere tocht zou ik dan gewoon een tijdje zijn gestopt, wat hebben gelopen enzo. Kortom ik ben er erg blij mee.

Komend weekend laat ik deze pedalen er nog op zitten daarna gaan de shimano's er weer op om mijn aangepaste zolen voor de Gaerne's uit te proberen. Omdat ik met het fietsen verder naar voren in de schoen zit dan bij lopen hebben ze de achterkant verlengd en de voorkant ingekort waardoor bij fietsen de ondersteuning in de zool weer op de juiste plek is (althans dat is de theorie).

Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.