Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Istrie (kroatie) - Forum Wereldfietser

Istrie (kroatie)

Vorig jaar met Benjaminse in Kroatië geweest met de Midden Europa route
Geweldig.
Nu is er een nieuw boekje verschenen van Bikeline met route's in Istrie.
Wie is er eerder geweest en is het de moeite waard???
Overnacht graag in goedkope hotels of bij particulieren.Voldoende aanwezig ?
Ja, Ja, en Ja. In die volgorde, maar het kan ook zijn Ja, Nee en Nee, afhankelijk van het seizoen en van wat jij goedkoop vindt en of ze niet vol zitten, in het algemeen zitten ze niet te wachten op enkele overnachtingen, maar meer een weekend of langer. Istrië is vooral geliefd bij Italianen, Oostenrijkers en Duitsers, Nederlanders inmiddels goed vierde. Blijf vooral weg in het hoogseizoen tussen half juli en eind augustus, het is er dan te druk te warm en te duur.
Ik was er najaar 2012 en heb op de bonnefooi bij twee particulieren één nacht overnacht: één keer in Valica (in het uiterste noordwesten) en één keer in Hum (halfverlaten heuvelstadje in het oosten). Kon beide keren direct terecht en had niet de indruk dat het feit dat ik maar één nacht bleef een probleem was. Prijzen waren gematigd resp. goedkoop.

Ik heb enkel het noordelijke deel gezien, maar dat was fraai genoeg. Wel pittige hellingen bij tijd en wijle. Als het echte klimwerk geen bezwaar is: de Vojak kan geheel over asfalt beklommen worden (zijweg van de oude weg Vranja - Opatija), met een van de mooiste rondomuitzichten die ik me kan herinneren.