Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gerber Cool Tool - Forum Wereldfietser

Gerber Cool Tool

Wie kent de Gerber Cool Tool?
Dit is een stukje (fiets)gereedschap. Ziet eruit als een bahco met verschillende inbussleutels. Ook zit er volgens mij een kettingpons op. Wie heeft ervaring met deze tool, wie kan mij zijn/haar ervaringen vertellen.
alvast bedankt voor de moeite.
Veel fietsgroeten,
Marco Meijerink
Marco Meijerink schreef:Wie kent de Gerber Cool Tool?
Dit is een stukje (fiets)gereedschap. Ziet eruit als een bahco met verschillende inbussleutels. Ook zit er volgens mij een kettingpons op. Wie heeft ervaring met deze tool, wie kan mij zijn/haar ervaringen vertellen.
alvast bedankt voor de moeite.
Veel fietsgroeten,
Marco Meijerink
Gerber, als we tenminste over dezelfde spreken maakt verdomd goede messen (dolken).
Heb deze voor 'erbij'. Gewoon gereedschap werkt prettiger. De bahco is wel handig, je hebt meer maten en de kettingpons werkt redelijk. Losse spullen als imbussleutel, dopjes en schroevendraaier zijn altijd makkelijk. Grootste nadeel is dat je weinig houvast hebt en voor sommige funkties de imbussleutels als verlengstuk van het handvat moet gebruiken. Deze vallen in de gaten van de kettinpons en hebben vrij veel speling. Vooral bij de kettingpons als het zwaar draait is dit lastig, maar het lukt wel.
Leuk als extra maar om iets los te maken wat veel kracht vereist gebruik ik liever goed passen gereedschap dan dit. Als 2e sleutel om een moertje tegen te houden, prima.
Je hebt wel veel gereedschap in een kleine tool mocht je een keer de 'echte' vergeten zijn.

Bedankt Henk,
ik heb nog nooit dit soort tools gekocht vanwege dezelfde reden die jij noemde. Echt gereedschap werkt beter. Maar omdat dit op het plaatje er redelijk veel belovend uitzag was ik bijna over de streep......maar je hebt helemaal gelijk. Ik hou het bij wat ik heb.
Groetjes,
Marco
PS: Gerber maakt inderdaad heel goed spul. Heb er jaren een mes van gehad. Was niet kapot te krijgen!

Een ander nadeel van die leuke tools is dat ze er leuk uitzien en nogal duur zijn. Daarbij bewaar je ze waarschijnlijk op een makkelijk bereikbare plaats..... de zadeltas? Ik tenminste wel en toen we een keer in een hotel sliepen in Argentinie waar de fiets allen op de gang kon staan, waren we de volgende dag een Tool en een lekke band armer. Tja gelukkig kost het hier allemaal niks vanwege de economische crisis en had ik voor nog geen tientje alle benodigde gereedschappen weer compleet. En het is amper zwaarder.

Succes,

Yeb

Beste Yeb en Anita,

Persoonlijk zou ik het niet zo erg vinden als me lekke band gestolen was, vooral in zo'n land waar je alles voor een prikkie kan krijgen, want of je nou je plakkertjes uit Nederland gebruikt of een band die evenveel in dat land koste als de plakkertjes in ons land, het maakt niet uit.

MvG

Kees

kees schreef:Beste Yeb en Anita,

Persoonlijk zou ik het niet zo erg vinden als me lekke band gestolen was, vooral in zo'n land waar je alles voor een prikkie kan krijgen, want of je nou je plakkertjes uit Nederland gebruikt of een band die evenveel in dat land koste als de plakkertjes in ons land, het maakt niet uit.

MvG

Kees

Ze waren met dat Gerber mes aan het spelen vandaar die lekke band. :roll:

Maar omdat dit op het plaatje er redelijk veel belovend uitzag was ik bijna over de streep.

Marco staat zo'n plaatje ook online?
http://www.epinions.com/bike-Components ... ol_CT41945

Als je in Google.com Gerber Cool Tool in tikt krijg je nog veel meer hits.
Henk_B schreef:http://www.epinions.com/bike-Components ... ol_CT41945

Als je in Google.com Gerber Cool Tool in tikt krijg je nog veel meer hits.
Thanks, Henk.
Had ondertussen al een plaatje gevonden via Google.

Groet,