Wil even mijn ervaringen delen, het forumonderwerp is fiets en bus, niet helemaal correct maar wrs het meest passend.
Vorige week terug gekeerd vanuit SdC, zelf met eurolines.
De fiets heb ik via UPS (103,50 euro, incl 11,5 kilo bagage) laten vervoeren. Soetens is bijna 2x zo duur (190 euro) dus dat had ik snel verdiend dacht ik.
Ik hoefde de fiets alleen maar af te leveren in het kantoortje op 10 minuten lopen vanaf het centrum.
Toen de fiets thuis afgeleverd werd, was de doos open.....de chauffeur wist ook niet waarom. Tevens was de fiets behoorlijk gedemonteerd, naast de noodzakelijke dingen die er af moeten om in een (hele grote) doos te passen zoals pedalen en voorwiel.
Het zadel was met zadelpen eruit, voorspatbord los, lowrider voordrager helemaal los en uit elkaar, voorstandaard eraf, ketting zat er verkeerd om, vlinderstuur was eraf en hing met tie rips aan de stuurpen.
Gelukkig heb ik een cursus bij Marten gehad dus ik begon opgewekt aan de klus, zo leer je nog eens wat. Na een aantal uren was de fiets weer in elkaar gezet, alleen de rem voor stond op de velg. Met een aardige buurman dit euvel verholpen, de remkabel bleek flink verbogen te zijn, wrs heeft de monteur van UPS geprobeerd het wiel te draaien onder het frame. Ook zat de stuurpen los en die wilde niet meer vast....
De fietsenmaker bracht nu (gratis) uitkomst, olie erin, fiets op de kop zodat de bout naar beneden zou zakken en de schroef weer vast wilde.
Hij constateerde ook dat ze wrs geprobeerd hebben het stuur te draaien maar die zit muurvast (fiets is 2e hands gekocht dus misschien wel nooit los geweest). En omdat dat niet lukte hebben ze het vlinderstuur er maar af gehaald.
Ik heb een hoop geleerd en er zaten geen kosten aan, laat ik dat voorop stellen maar liever had ik mijn fiets terug gekregen zoals ik hem ingeleverd had. Ik moet nl ook nog kijken of hij nu weer zo afgesteld is zoals hij vorig jaar is opgemeten.
Ik heb UPS hierover gebeld, ze kunnen weinig met mijn klachten omdat ze niet weten waar en door wie de fiets zo is gedemonteerd. De medewerker gaf aan dat ook de douane dit kan doen..... en aangezien de doos open was zou dat dus het geval kunnen zijn.
Ik ben verzekerd tegen schade, maar heb geen kosten gemaakt dus het hierbij gelaten.
Hoorde van een kennis die de fiets met Soetens heeft laten vervoeren dat deze helemaal gemonteerd voor de deur afgeleverd wordt.
Anja
Vorige week terug gekeerd vanuit SdC, zelf met eurolines.
De fiets heb ik via UPS (103,50 euro, incl 11,5 kilo bagage) laten vervoeren. Soetens is bijna 2x zo duur (190 euro) dus dat had ik snel verdiend dacht ik.
Ik hoefde de fiets alleen maar af te leveren in het kantoortje op 10 minuten lopen vanaf het centrum.
Toen de fiets thuis afgeleverd werd, was de doos open.....de chauffeur wist ook niet waarom. Tevens was de fiets behoorlijk gedemonteerd, naast de noodzakelijke dingen die er af moeten om in een (hele grote) doos te passen zoals pedalen en voorwiel.
Het zadel was met zadelpen eruit, voorspatbord los, lowrider voordrager helemaal los en uit elkaar, voorstandaard eraf, ketting zat er verkeerd om, vlinderstuur was eraf en hing met tie rips aan de stuurpen.
Gelukkig heb ik een cursus bij Marten gehad dus ik begon opgewekt aan de klus, zo leer je nog eens wat. Na een aantal uren was de fiets weer in elkaar gezet, alleen de rem voor stond op de velg. Met een aardige buurman dit euvel verholpen, de remkabel bleek flink verbogen te zijn, wrs heeft de monteur van UPS geprobeerd het wiel te draaien onder het frame. Ook zat de stuurpen los en die wilde niet meer vast....
De fietsenmaker bracht nu (gratis) uitkomst, olie erin, fiets op de kop zodat de bout naar beneden zou zakken en de schroef weer vast wilde.
Hij constateerde ook dat ze wrs geprobeerd hebben het stuur te draaien maar die zit muurvast (fiets is 2e hands gekocht dus misschien wel nooit los geweest). En omdat dat niet lukte hebben ze het vlinderstuur er maar af gehaald.
Ik heb een hoop geleerd en er zaten geen kosten aan, laat ik dat voorop stellen maar liever had ik mijn fiets terug gekregen zoals ik hem ingeleverd had. Ik moet nl ook nog kijken of hij nu weer zo afgesteld is zoals hij vorig jaar is opgemeten.
Ik heb UPS hierover gebeld, ze kunnen weinig met mijn klachten omdat ze niet weten waar en door wie de fiets zo is gedemonteerd. De medewerker gaf aan dat ook de douane dit kan doen..... en aangezien de doos open was zou dat dus het geval kunnen zijn.
Ik ben verzekerd tegen schade, maar heb geen kosten gemaakt dus het hierbij gelaten.
Hoorde van een kennis die de fiets met Soetens heeft laten vervoeren dat deze helemaal gemonteerd voor de deur afgeleverd wordt.
Anja