Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura HS 33remt te goed.. - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Magura HS 33remt te goed..

De discussie drijft af van waar het om gaat: voertuigbeheersing. Bot gesteld: geen zijwieltjes nodig hebben betekent niet dat je kunt fietsen. Techniek kun je leren. Zie de opmerking van Loknor over het oefenen met remmen. Als je je fiets goed beheerst, zul je minder snel schrikken van iets dat op je weg komt. In plaats van een probleem zie je dan eerder de oplossing hoe je dat obstakel passeert zonder over je stuur te gaan.
PietV schreef:
kjiratsiekoedel schreef:Gewoon oefenen op straat. 't Wordt vanzelf een reflex om met remmen achterop te gaan zitten.
Je kunt nog zo goed leren remmen. Maar in een noodsituatie, waarbij je vaak optimaal moet remmen, ontstaat een schrikreflex. Het gevolg is een super adrenalinestoot in een sportief lichaam. Je remkracht kan dan in een flits met meer dan 50% toenemen. Het gevolg is bekend.

Piet.
Als ik schrik op de fiets schrik en rem, schrik ook tegelijk mijn gewicht naar achteren. Dat is wel getraind...
nobbiomatic schreef:Dat mag ook natuurlijk....het ging mij meer om de opmerking dat de archterrem helemaal niets doet....dat is dus niet waar.
In de situatie waarin je maximaal remt, bevindt de achterband zich 0,0001mm boven het wegdek, en doet de achterrem wel degelijk niks :wink:
Ik heb ook een santos met css icm hs33 en ben laatst nog met 60,7 km per uur in de Pyreneeën van een berg af komen zakken en zelfs over die regengootjes. Waarom je überhaupt daarvoor remt, zelf nog nooit gedaan. Ik kan je uit ervaring vertellen: Leer omgaan met je rem en wat anderen ook al zeggen: kont naar achteren.
Ik rem eigenlijk op twee manieren: kort en heel krachtig maar niet zo dat het wiel blokkeert om even de ergste snelheid er uit te halen.
Ik rem ook slepend maar niet met dergelijke snelheden.
En ja mijn gewicht is fors dus geen BS over te warme velgen, klapbanden en snel slijtende blokjes.
Ja maar jij bent dan ook heel stoer, lees ik nu :lol: .
60,7 is niet zo hard toch?
Shrek schreef:60,7 is niet zo hard toch?
Dat is denk ik vrij persoonlijk, en afhankelijk van diverse (weers- en verkeersomstandigheden) :wink: .
Zekers met deze remmen kom je inderdaad tot stilstand. Soms wat eerder dan je dacht. Kwestie van ff je handgrepen zodanig afstellen dat je controle hebt over je remkracht. Deze verschilt bij mij wel of ik met of zonder bagage fiets. En trouwens als je de handleiding leest staat in de eerste alinea een waarschuwing over..... Jawel de abrupte remkracht
henk huizenga schreef:Kwestie van ff je handgrepen zodanig afstellen dat je controle hebt over je remkracht.
Wat bedoel je hier juist mee?

Renaat
Revanho schreef:
henk huizenga schreef:Kwestie van ff je handgrepen zodanig afstellen dat je controle hebt over je remkracht.
Wat bedoel je hier juist mee?

Renaat
Je kan instellen hoeveel je de handel kan inknijpen. Mijn voorrem kan ik verder inknijpen als de achter rem dus minder remkracht maar ook minder blokkade gevaar.
Dat zou dan betekenen dat Magura sets levert die je voor of achter moet monteren.
henk huizenga schreef:
Revanho schreef:
henk huizenga schreef:Kwestie van ff je handgrepen zodanig afstellen dat je controle hebt over je remkracht.
Wat bedoel je hier juist mee?

Renaat
Je kan instellen hoeveel je de handel kan inknijpen. Mijn voorrem kan ik verder inknijpen als de achter rem dus minder remkracht maar ook minder blokkade gevaar.
Dat je de afstand van de remblokken tot de velg kan instellen bepaald hoe ver je de remhendel moet inknijpen voor je rem aangrijpt. Maar dat heeft volgens mij niets te maken met de controle over de remkracht. En het zegt enkel iets over de maximale remkracht die je kan bereiken als je de remmen dusdanig instelt dat zelf bij het maximale indrukken van de remhendel de rem niet zijn maximale remvermogen bereikt. Maar dat is net een instelling die niet wenselijk is en gelijk staat met slecht werkende remmen.

Renaat