Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geplande route op navigatie - Forum Wereldfietser

Geplande route op navigatie

Goedenavond,

Komende zondag vertrekken mijn vriend en ik op onze eerste fietsreis :D We gaan volgens de route van Reitsma naar Verona. We willen vanuit het noorden instromen bij Nijmegen.
Nu lopen we ergens tegenaan.. :roll:
Het gpx-bestand voor de route (bestand 'via Verona, Florence, Siena' van de website van Reitsma) heb ik op ons navigatiesysteem gezet. We hebben de Bryton rider 60. Nu willen we controleren of de track er goed in staat. Wanneer we het bestand openen in het navigatiesysteem zien we op de kaart echter geen routespoor. Het startpunt (Amsterdam), het eindpunt (Rome) en onze huidige locatie worden wel aangegeven. Als we de kaart richting Nijmegen of verder op de route verschuiven zien we geen routelijn.
Is het duidelijk wat ik bedoel? Ik verwacht dus een lijn te zien op de kaart, maar die is er niet. Hoe kan dit? Heeft dit te maken met onze huidige positie, die niet op de route ligt?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Milou
Misschien beter deze vraag op het waypoint GPS forum te plaatsen?
Hey Milou,

Leuk dat je hem inmiddels gefietst heb! ik ben van plan dit over 2 weken ook te gaan doen met mijn vriendin. Ik heb ook een bryton rider 60 en heb het zelfde probleem. Hoe hebben jullie dit kunnen oplossen? :D
Ik hoor het graag van je.

Groetjes, Christian
Bij mijn Garmin moet ik bij trackbeheer de route of delen er van de activeren.
Klaas
Mij is überhaupt niet duidelijk of we het hier over een route of een track hebben. Ik denk over een track, terwijl TS een route had verwacht. Dat is wezenlijk anders...
Een oorzaak kan zijn dat de hele route/track ineens laden te groot is voor de je navigatie. Je moet deze dan opknippen in behapbare delen b.v. een aantal dagen of per dag met b.v. BaseCamp en die dan opnieuw overzetten naar je GPS.
Succes
Waarschijnlijk gaat het om een track. Dit instellingen voor het weergeven van een track zitten in de Rider in het menu 'Geschiedenis weergeven'. Zie pagina 23 van de gebruikershandleiding: https://www.gebruikershandleiding.com/B ... 92608.html . Ik denk dat je even moet proberen wat het effect is van de diverse mogelijkheden in dat scherm. De terminologie die wordt gebruikt wijkt af van wat gangbaar is in GPS-land, maar ik denk dat een 'log met GPS-informatie' een track is.
Ikzelf interpreteer een track als "een lijntje op de kaart zonder intelligentie". En onder intelligentie versta ik dan het weergeven van signalen over afwijken van de route, omkeren, links, rechts, bestemming bereikt, etc. etc.

Daarnaast is een track makkelijker voor een GPS-apparaat om te verwerken. Routes berekenen over de onderliggende kaart (er is dus een afhankelijkheid van de gebruikte kaart) kost best wat capaciteit. Een track ("spoor", tegenwoordig bij Garmin) is zelfs te gebruiken zónder onderliggend kaartmateriaal. Niet handig, maar wel te doen.