Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets 9 dagen zoek bij easyjet. - Forum Wereldfietser

Fiets 9 dagen zoek bij easyjet.

Zijn er leden die dit ook mee maakte?
Twee broers (mijn neefjes) zijn in twee weken naar Rome gefietst de terug reis zou met easyjet gebeuren waar ook de fietsen mee terug zouden gaan.
Terug op Schiphol kwamen wel de fietstassen maar geen fiets en ze zoude gezamenlijk de laatste 30 km. naar huis fietsen.
na uren wachten zijn ze opgehaald maar de fietsen waren spoorloos.
9 dagen later kwam het bericht dat de fietsen thuis gebracht zouden worden bij de Nieuwe Santos ontbraken onderdelen als trappers bel en de fiets had diverse beschadigingen als krassen en zelf een deuk in het frame.
De fietsen waren verpakt in een plastic hoes die totaal aan flarden was.
Easyjet zegt nu dat dit niet bij hun is gebeurd.
Wat ben ik blij met Soetens nooit geen probleemen
saagstree schreef:Easyjet zegt nu dat dit niet bij hun is gebeurd.
Easyjet is verantwoordelijk voor de fietsen tot het moment van afleveren. In dit geval dus de aflevering thuis.
Inderdaad. EasyJet heeft de opdracht aangenomen, en is (eind)verantwoordelijk. Dat zij de klus vervolgens weer verder hebben uitbesteed, is hun problem: laat ze zelf maar weer bij hun onderaannemer verhaal halen.
Kom er maar eens uit met Easyjet?
Ze zeggen dat de beschadigingen al aan de fiets hebben gezeten, hoe moet je dit nu bewijzen?
Dat de trappers en de bel weg zijn zeggen ze die hebben er niet op gezeten.
Nu heeft hij gelukkig een foto van zijn ingepakte fiets met omgedraaide trappers en van de bel zit alleen het onderstuk nog op het stuur.
saagstree schreef:Kom er maar eens uit met Easyjet?
Hier ga je niet uitkomen met EasyJet. Bel de rechtsbijstandverzekering, laat die het maar oplossen. Het is vrijwel zinloos te proberen dit soort dingen met wat telefoontjes naar de klantenservice op te lossen. Vliegmaatschappijen lachen je in je gezicht uit: ze weten dat mensen toch wel weer een goedkope ticket bij ze komen boeken.

EasyJet mag proberen aannemelijk te maken dat er een halfverrotte fiets ter verzending is aangeboden; bewijslast ligt in deze niet bij de klant.
Claim indienen bij je reisverzekering wegens beschadigde reisbagage.
peter de rijk schreef:Claim indienen bij je reisverzekering wegens beschadigde reisbagage.
Het is voor dit soort gevallen buitengewoon nuttig om een juiste reisverzekering te hebben.
Je dient een claim bij de verzekering samen met een pro forma nota van je fietsenzaak. Een goede verzekering betaalt dan meestal snel aan je uit.
Het is dan aan de verzekering om in de clinch te gaan met Easyet.
De fiets viel niet onder de reisverzekering.
Hij is nu naar zijn rechtsbijstand verzekering gegaan en nemen de zaak over.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het afloopt.
Klaas de Pelgrim.
balen - dit zo allemaal. Hoop dat het voor hem goed opgelost wordt en anders naar een consumentenorganisatie stappen en dit aanhangig maken? helpt misschien.
saagstree schreef:De fiets viel niet onder de reisverzekering.
Niet verzekerd voor reisbagage dus?
Mijn fiets kwam vorig jaar total loss uit het vliegtuig.Een deuk in de achtervork .
Easyjet dus.Het is daar een compleet gewetenloos zooitje.
Mijn verzekering heeft alles opgelost.
Voor mij nooit meer easyjet .
Verladen van bagage wordt niet door EasyJet gedaan. De luchtvaartmaatschappij heeft hierop geen invloed.
Alien schreef:Verladen van bagage wordt niet door EasyJet gedaan. De luchtvaartmaatschappij heeft hierop geen invloed.
Dat is voor de reiziger niet relevant.Easyjet neemt je fiets in ontvangst en dient hem dus ook weer af te leveren .Met al die tussenpersonen heb ik niets van doen .Het blijft de verantwoordelijkheid van easyjet .
Maar voor klachten zijn ze onbereikbaar.
Kop in het zand tactiek.
Enfin ,moet je maar niet met prijsvechters in zee ( de lucht ) gaan .
Dat zei ik (en anderen) al eerder in deze discussie. Maar je doet het voorkomen als zou de keuze voor de maatschappij invloed hebben op de kans op schade. Wat niet het geval is, aangezien het verladen op elke luchthaven voor alle maatschappijen door dezelfde partij wordt afgehandeld.
ANDO schreef:Mijn fiets kwam vorig jaar total loss uit het vliegtuig.Een deuk in de achtervork .
Easyjet dus.Het is daar een compleet gewetenloos zooitje.
Mijn verzekering heeft alles opgelost.
Voor mij nooit meer easyjet .
Lullig. Maar had met een andere maatschappij ook kunnen gebeuren (ik heb de verlader op Schiphol - voor Icelandair - ook met mijn fiets zien kwakken). Fiets meenemen blijft gewoon een risico. Als reiziger weet je dat het mis kan gaan. Net als met een koffer trouwens. Dat is erg frustrerend. Wel fijn dat de verzekering het heeft opgelost.

Zo, en nu weer verder met wie er het meest gelijk heeft! :roll:
willem.m schreef:
ANDO schreef:Mijn fiets kwam vorig jaar total loss uit het vliegtuig.Een deuk in de achtervork .
Easyjet dus.Het is daar een compleet gewetenloos zooitje.
Mijn verzekering heeft alles opgelost.
Voor mij nooit meer easyjet .
Lullig. Maar had met een andere maatschappij ook kunnen gebeuren (ik heb de verlader op Schiphol - voor Icelandair - ook met mijn fiets zien kwakken). Fiets meenemen blijft gewoon een risico. Als reiziger weet je dat het mis kan gaan. Net als met een koffer trouwens. Dat is erg frustrerend. Wel fijn dat de verzekering het heeft opgelost.

Zo, en nu weer verder met wie er het meest gelijk heeft! :roll:
Je hebt verschillende partijen:
*de luchtvaarmaatschappij waarmee je vliegt;
*de afhandelaars op de luchthavens;
*de luchthaven, want ook de luchthaven kan weer eisen stellen voor de wijze waarop je fiets verpakt moet zijn.
Het kan zijn dat er ook een extra partij is, zoals een vliegwinkel waar je het ticket hebt gekocht.

Feit is wel dat de betrokken luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk is. Zij vangen het geld voor jouw ticket en de toeslagen voor de fiets. Als geconstateerd is dat de schade is veroorzaakt door een bepaalde afhandelaar, dan moet de airline deze afhandelaar daarop aanspreken.

Ik neem aan dat niet iedere maatschappij zo reageert als Easyjet, als de fiets na negen dagen ernstig mishandeld boven water komt: "Ja, maar u hebt uw fiets zo afgegeven."
Het blijft de moeite om met een 'premium' airline te vliegen.

Dit voorjaar met KLM / Vietnam Airlines naar Hanoi gevlogen met tandem. Op de heenvlucht alles prima maar op de terug weg flinke schade. Uiteindelijk is via de verzekering en via KLM (daar had ik geboekt) alle schade betaald, in totaal meer dan de kosten van de tickets!

Op Charles de Gaule op de terugweg een krappe overstap door vertraging en daardoor was de tandem er in Amsterdam al niet bij. Vervolgens is die thuis gebracht zonder de doos waar wij hem in hadden verpakt.

Voor mij de 3e keer dat het fout is gegaan op Charles de Gaule met mijn fiets. Zijn er meer mensen met die ervaring?
CorneK schreef:Het blijft de moeite om met een 'premium' airline te vliegen.

Dit voorjaar met KLM / Vietnam Airlines naar Hanoi gevlogen met tandem. Op de heenvlucht alles prima maar op de terug weg flinke schade. Uiteindelijk is via de verzekering en via KLM (daar had ik geboekt) alle schade betaald, in totaal meer dan de kosten van de tickets!

Op Charles de Gaule op de terugweg een krappe overstap door vertraging en daardoor was de tandem er in Amsterdam al niet bij. Vervolgens is die thuis gebracht zonder de doos waar wij hem in hadden verpakt.

Voor mij de 3e keer dat het fout is gegaan op Charles de Gaule met mijn fiets. Zijn er meer mensen met die ervaring?
Twee jaar geleden een krappe overstaptijd op Charles de Gaulle. Kwam terug met Air France vanaf Sint Maarten. Geen problemen ervaren.
Dan hadden wij vorig jaar toch nog geluk, de fietsen waren maar zeven dagen zoek, ook met Easyjet, ook vanuit Rome. Uiteindelijk bleken ze op Heathrow te staan. Overal kleine beschadigingen. Dit jaar gaan toch maar met de trein, dat is wel zo rustig.
Een heel goed idee.