Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ronde van Nederland links- of rechtsom - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ronde van Nederland links- of rechtsom

Waarom wil je dat van tevoren weten, die psychologische aspecten? Hoe minder je weet over die futiliteiten, hoe minder druk je jezelf hoeft te maken.

Als ik in een klim zit, hoef ik eigenlijk ook niet te weten hoe lang hij nog is... :lol:
Michael W schreef:
Bert van Sprang schreef:Als je rechtsom fietst heb je acht bochten naar links minder als wanneer je linksom fietst, het voordeel zie ik niet.
Als je rechtsom fiets heb je n.a.w. minder oversteken dan linksom, dus veiliger voor wie niet erg oplettend is :wink:
Ach, gelukkig zijn er dan nog altijd voldoende idioten in Nederland die je nog wel van je fiets af willen rijden hoor ;). Hoef jij niet eens voor af te slaan. Recht oversteken bij een kruispunt met stoplichten met een bestuurder die denkt af te kunnen slaan door een fiets heen is voldoende :p.
LexKo schreef:De wind is zeker letterlijk en figuurlijk het krachtigste argument in deze. Ik ben vooral op zoek naar psychologische argumenten zoals minder bochten bij 'rechtsom'. (Ook al is het praktisch gezien verwaarloosbaar) Deze geven het fietsen nog meer lading. Juist op lange afstanden.
Soort van 'De filosofie van de heuvel' argumenten zeg maar.
Vanuit Bergen kun je dan ook denken om maar met de klok mee te gaan, om het saaiste deel van de route in ieder geval maar gehad te hebben, en wordt het daarna enkel maar beter. Dan zit je tenminste op je laatste dag niet met die rit over de afsluitdijk ;).