Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe telefoonhouder fiets - Forum Wereldfietser

Nieuwe telefoonhouder fiets

Telefoonhouder fiets
Je Android of iPhone meenemen op je fiets is ontzettend handig, maar soms laat de manier waarop te wensen over. Sommige bevestigingen zijn zo simpel dat je telefoon bij de eerste drempel al losschiet. Anderen zijn juist zo ingewikkeld dat je nog liever zonder telefoon op pad gaat. Toch is het meenemen van je telefoon wel wenselijk.
Als je wil dat vrienden of kennissen je prestaties kunnen volgen via bijvoorbeeld Strava of Garmin Connect, dan is de internetverbinding van je smartphone cruciaal. Wanneer jij je telefoon als fietscomputer gebruikt kun je al helemaal niet zonder op pad. Of misschien verwacht je net dat ene belangrijke telefoontje of mailtje. Dan gaat de telefoon tóch mee. Achterin het zakje van je fietsshirt zit je telefoon dan relatief veilig. Totdat je een valpartij hebt of je ‘m uit je handen laat glippen als je hem tevoorschijn wil halen.

Quadlock fietshouder iPhone en Samsung
Gelukkig zijn er tegenwoordig een paar goede oplossingen voor. Je telefoon kan gewoon stevig aan je stuur of stuurpen gemonteerd worden zodat je er zicht op hebt en hij goed vastzit. Nieuw zijn de producten van Quadlock. Dit is een compleet assortiment producten dat erop gericht is je telefoon mee te nemen en te bevestigen op een veilige manier. Gelukkig gaat dit niet ten koste van het gebruiksgemak. Je telefoon stop je in een degelijk hoesje. Achterop dat hoesje zit een aansluiting die past in alle houders van Quadlock. Dit zijn onder andere houders voor op je fietsstuur, aan de autoruit, om je arm, op een camerastatief, en, door middel van adapters met sterke tape, op elke plek waar jij je telefoon wel dichtbij wil hebben, maar niet in je hand. Quadlock is er in pasvorm uitvoeringen voor de populairste telefoons, maar ook in een universele uitvoering voor andere toestellen.

Telefoonhouder fiets van Smar.T
Ook Smar.T (Teasi) heeft een aantal fietshouders die het meenemen van je telefoon makkelijker maken. Zowel pasvorm als universeel. Deze sets worden met tie-raps om het stuur getrokken en vergrendelen de telefoon in een plastic houder. Om te voorkomen dat het toestel er uit springt zit er een elastieken bandje aan de houder vast waar het toestel onder past. Zo trekt het bandje het toestel tegen de houder aan. Wat nog handiger is: deze houders zijn zo opgebouwd dat de Smar.T Powerbank tussen het stuurgedeelte en de telefoonhouder past. Zo kun je tijdens het fietsen je telefoon opladen en raakt hij nooit leeg.

Finn fietshouder
Als laatste is er nog de houder van Finn. Dit simplistische concept is feitelijk niet meer dan een siliconen band met inkepingen op de juiste plaats. De band vouw je om je stuur, kruis je met elkaar en de inkepingen plaats je vervolgens om de hoeken van je telefoon. Zo past letterlijk elk toestel in deze houder. De constructie is zo dat de telefoon en siliconen band elkaar op hun plaats houden op je fietsstuur. Deze houder past makkelijk in je broekzak en is bijvoorbeeld perfect geschikt voor korte ritjes in de stad.

Al deze telefoonhouders fiets vind en bestel je eenvoudig in onze webshop. Ga snel kijken om te ontdekken welke optie voor jou de handigste is.

Afbeelding
Ik kom nergens tegen of dit een waterdichte toepassing is. Ik vermoed daarom eigenlijk van niet.

En daarmee is het voor mijzelf meteen een nutteloze toepassing.
Hoi,

Altijd grappig om te lezen waarom we iets enorm nodig zouden hebben.
"Als je wil dat vrienden of kennissen je prestaties kunnen volgen via bijvoorbeeld Strava of Garmin Connect, dan is de internetverbinding van je smartphone cruciaal." Ik fiets toch echt voor mezelf, niet voor anderen.
Mijn heel simpele telefoon zit gewoon in mijn stuurtasje, staat meestal trouwens niet eens aan en heeft zo al menig fietsvakantie 'overleefd'.

"Zo past letterlijk elk toestel in deze houder. De constructie is zo dat de telefoon en siliconen band elkaar op hun plaats houden op je fietsstuur. Deze houder past makkelijk in je broekzak en is bijvoorbeeld perfect geschikt voor korte ritjes in de stad." Waarom zou ik voor korte ritjes in de stad mijn telefoon op mijn stuur willen? Iets minder afhankelijk van je toestel zijn is erg goed voor de ontspanning en de veiligheid in het verkeer. Probeer het gewoon eens zonder :wink:

Groet, Petra.
Tijdens onze laatste trip heb ik met veel plezier gebruik gemaakt van de quadlock in combinatie met mijn iPhone. Ik navigeerde met de app pocket earth en heb op deze wijze de eerste 5 etappes van de Alpe Adria route probleemloos en erg makkelijk kunnen fietsen. Voor regenbuien zit er een soort poncho bij waarmee de iPhone veilig beschermt wordt tegen de regen. Enige nadeel hiervan is dat hij op dat moment niet bijgeladen kan worden. Wat mij betreft is de quadlock dus een aanrader.
ik gebruik zelf topeak en ben hier erg tevreden over
maar zoals petra al aangaf heb je je telefoon wel nodig
ik denk het niet maar dit is natuurlijk een persoonlijke keus,ik gebruik mijn telefoon voornamelijk als gps waar ik mijn routes in zet
dit is een keus die je maakt en dan is een goed hoesje op de fiets wel belangrijk
Petra137 schreef:Hoi,

Altijd grappig om te lezen waarom we iets enorm nodig zouden hebben.
"Als je wil dat vrienden of kennissen je prestaties kunnen volgen via bijvoorbeeld Strava of Garmin Connect, dan is de internetverbinding van je smartphone cruciaal." Ik fiets toch echt voor mezelf, niet voor anderen.
Mijn heel simpele telefoon zit gewoon in mijn stuurtasje, staat meestal trouwens niet eens aan en heeft zo al menig fietsvakantie 'overleefd'.

"Zo past letterlijk elk toestel in deze houder. De constructie is zo dat de telefoon en siliconen band elkaar op hun plaats houden op je fietsstuur. Deze houder past makkelijk in je broekzak en is bijvoorbeeld perfect geschikt voor korte ritjes in de stad." Waarom zou ik voor korte ritjes in de stad mijn telefoon op mijn stuur willen? Iets minder afhankelijk van je toestel zijn is erg goed voor de ontspanning en de veiligheid in het verkeer. Probeer het gewoon eens zonder :wink:

Groet, Petra.
Tja, we zijn nou eenmaal niet allemáál zo verlicht en bevrijd als jij.
jannijm schreef:Tijdens onze laatste trip heb ik met veel plezier gebruik gemaakt van de quadlock in combinatie met mijn iPhone. Ik navigeerde met de app pocket earth en heb op deze wijze de eerste 5 etappes van de Alpe Adria route probleemloos en erg makkelijk kunnen fietsen. Voor regenbuien zit er een soort poncho bij waarmee de iPhone veilig beschermt wordt tegen de regen. Enige nadeel hiervan is dat hij op dat moment niet bijgeladen kan worden. Wat mij betreft is de quadlock dus een aanrader.
Ah, dus wel een oplossing voor een bui, dus? Dat maakt 'm al wat bruikbaarder, in theorie.
Petra137 schreef:Waarom zou ik voor korte ritjes in de stad mijn telefoon op mijn stuur willen?
Navigatie. Ik woon in Amsterdam en ken echt niet elk straatje in 5km omtrek.

Ik snap dat niet iedereen het nodig heeft, maar dit is VEEL goedkoper dan een Garmin en reuze handig als je navigatie gebruikt. Er zijn heel veel mensen die hun telefoon hier wel eens voor gebruiken en dan is dit echt wel prettig.

Dus ja, dit is voor heel veel mensen best een handig ding. Ik ben ook al aan het kijken naar een Quadlock.

En voor strava: Heel veel mensen (uiteraard niet hier op het forum) vinden Strava hardstikke leuk. Ook dan is dit natuurlijk een heel handig idee. Een Garmin 800 is al snel 300,-. Een Motorola G is 120,- en is meteen een goede smartphone!

Ik vind dat je dus te negatief bent over dit soort apparaten. Het heeft niks te maken met smartphone verslaving, wel met praktisch en veilig je telefoon gebruiken als geavanceerde fietscomputer.
je kunt natuurlijk ook een rugged smartphone nemen..dan hoef je nergen meer zorgen om te maken....nat worden geeft niets....laten valen is ook geen bedreiging voor zo;n ding. en je kunt er makkelijke apps als bv endomondo opzetten
Ik ben niet bang dat mijn telefoon klettert, dan zou ik een Otterbox eroverheen schuiven. Ik vind het ontzettend onhandig dat ik steeds moet stoppen om mijn telefoon uit mijn zak te halen omdat ik bang ben dat ik de afslag mis :oops:
ik heb de telefoon gewoon met een klem op de fiets zitten..endomondo gebruik ik voor afstand en dergelijke en ik laat de foon niet alleen vallen..fiets en dergelijke gaan nogal eens door water of vallen van bruggetjes enzo..en dan is zo;n cover gewoon onhandig.
Is er ook een Teasi houder voor een iPhone6?
Zeker in combinatie met de pokerbank / verlichting vind ik 'm erg interessant.
loknor schreef:... dit is VEEL goedkoper dan een Garmin...
Da's natuurlijk maar net hoe je het bekijkt en gebruikt natuurlijk. Aanschafprijs/abonnement telefoon is ook niet gratis, dataverkeer ook niet... Garmin is een eenmalige aanschaf en kent in mijn optiek een langere levensduur dan een telefoon.
Maar als je redeneert "maar die telefoon heb ik tóch nodig"...
Van Busch und Mueller is er ook de Cockpit adapter. Twee tientjes en iedere Smartphone past er op. (Ook al is een Quadlock of Biologic houder mooier en waterdicht).
Met de bijgeleverde Poncho (soort van regenjas voor je telefoon) bij de Quadlock Bike kit is je smartphone ook beschermd tegen water.

De Quadlock poncho is gemaakt van 100% transparant en waterdicht TPU. Dit materiaal is sterk maar flexibel. Zo zijn alle knoppen van je iPhone bedekt maar kun je de knoppen en het touchscreen allemaal bedienen terwijl je iPhone ingepakt is tegen water, zweet en modder.

Afbeelding
alleen de iphone? is dat ook beschikbaar voor normale smartphones?
hansbaak schreef:Met de bijgeleverde Poncho (soort van regenjas voor je telefoon) bij de Quadlock Bike kit is je smartphone ook beschermd tegen water.
Werkt dat ook voor water dat 'van onderen' komt? Mijn ervaring leert me immers dat zeker als men geen spatbord heeft ook een stuur bij een langdurige rit in stevige regen langst alle kanten goed nat wordt. Tevens heb ik al regelmatig ervaren dat in zo'n omstandigheden (van langdurige harde regen) mijn definitie van waterdicht anders is dan die van veel fabrikanten.
Hier eentje van topeak, superwaterdicht. Niet op mijn stuur in gebruik maar in een frametas die niet waterdicht is.
Alleen uhh, telefoneren met deze setup werkt niet. Ze verstaan me door deze hoes heen niet aan de andere kant. Heb je dat weer 8)
Ik heb een iPhone-6 hoesje van LifeProof. Daarvoor zijn ook stuurhouders te koop. Dan heb je een 100% waterdichte oplossing met behoud van de volledige functionaliteit van de iPhone, inclusief vingerafdrukscan, mocht je dat belangrijk vinden.

www.lifeproof.com, voor de geïnteresseerden.

Oh, die stuurhouder heb ik niet, ik gebruik een dedicated GPS.
Ik gebruik voor de Iphone 5 deze :

http://www.bol.com/nl/p/ten97-m550-bike ... 010537125/

Door de siliconen "pakking" is deze echt waterdicht (weet ik uit uitgebreide ervaring.. :? )
Tijdens een fietsvakantie komt de telefoon ook niet uit z'n case, je kunt alles door de case heen doen, ook fotograferen. Voordat de telefoon in de case gaat, zet ik wel het geluid zo hard mogelijk en het beeldscherm zo fel mogelijk.
Als de telefoon gaat en ik opneem, vergeet ik weleens het klepje aan de onderkant te openen. Het geluid is dan erg moeilijk te verstaan aan "de andere kant van de lijn ; mijn
vrouw schrok zich rot en dacht dat ik niet lekker geworden was :lol:

Nadeel van de houder is dat de telefoon er naar de bovenkant uitgeschoven moet worden en dan tegen de stuurtas aan "botst", en de moeren van de bevestiging zitten aan de bovenkant en de schachtjes hiervan lopen vol met water en roesten dus vast... :(