Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietszadel schroef gaat steeds los - Forum Wereldfietser

Fietszadel schroef gaat steeds los

Ik heb net een nieuw fietszadel gekocht een sella royal torx. Maar nu gaat de bout steeds los als ikmet mijn fiets in een keultje heen fietst. Er komt wel het nodige gewicht op (130 kilo) Maar bij mijn vorige zadel die origineel bij de fiets werd geleverd had ik dat probleem niet.weet iemand hoe ik het zadel op een of andere manier nog vaster kan maken zodat dit probleem niet meer voorkomt.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Beetje Loctite of teflontape op de bout?
Ik neem aan dat je de bout bij het zadel bedoeld.
En niet de bout van de zadelpenklem?

Kan het zijn dat je het zadel precies zo zet zodat je niet in de gleufjes valt.
Maar op de gleufjes van het verstel gedeelte van de zadelpen?

Hierdoor kan hij van het hobbeltje af schieten in een gleuf.



Afbeelding
wimmo17 schreef:Beetje Loctite of teflontape op de bout?
Ga ik proberen
M276 schreef:Ik neem aan dat je de bout bij het zadel bedoeld.
En niet de bout van de zadelpenklem?

Kan het zijn dat je het zadel precies zo zet zodat je niet in de gleufjes valt.
Maar op de gleufjes van het verstel gedeelte van de zadelpen?

Hierdoor kan hij van het hobbeltje af schieten in een gleuf.



Afbeelding
Ja ik bedoel De bout die zeg maar in de zadelstrop zit.
bprocee schreef:Ja ik bedoel De bout die zeg maar in de zadelstrop zit.
Dan heb je dus geen probleem met het zadel maar met de pen, die je al had.
Weet je zeker dat alles goed gemonteerd zat en zich niet is gaat zetten naar een andere positie? Stond de bout wel precies in de richting waarin hij hoort te staan? (Iets wat M276 ongeveer ook zegt)
Ik smeer mijn zadelpenbouten altijd maar er is er nog nooit een losser gaan zitten.
Zoals het op die foto eruit ziet ziet het er bij mij niet uit.
Het is gewoon een normaal zadel waar je de zadelpen onder het zadel er in drukt zeg maar. Het gaat zegmaar om deze bout
http://static.webshopapp.com/shops/0628 ... lstrop.jpg
Oh die.
Maar ook die hebben ribbels.
Maar daarbij is het bijna onmogelijk om die niet goed te hebben.

En echt goed vastdraaien helpt niet?

Anders heb je voor 3 euro een nieuwe als ik me niet vergis.
De moer is met een boormachine aangedraaid dus denk wel dat hij goed vast zit en de zadelstrop had ik gelijk nieuw gekocht toen ik het zadel kocht.
bprocee schreef:De moer is met een boormachine aangedraaid dus denk wel dat hij goed vast zit en de zadelstrop had ik gelijk nieuw gekocht toen ik het zadel kocht.
Veel meer kracht zetten (b.v. door het gebruik van een boormachine) om iets op de fiets vast te zetten is zelden een goed idee en vaak geen oplossing (zoals je zelf hebt vastgesteld).
bprocee schreef:De moer is met een boormachine aangedraaid dus denk wel dat hij goed vast zit
Gewoon met de hand doen, kun je véél meer kracht mee zetten dan een boormachine.
Shrek schreef:
bprocee schreef:De moer is met een boormachine aangedraaid dus denk wel dat hij goed vast zit
Gewoon met de hand doen, kun je véél meer kracht mee zetten dan een boormachine.
Ik voel een "Hoe verwijder ik een afgebroken inbus" topic aankomen.
Heb je de oude niet meer?
Zet anders die weer terug.
Misschien tijd voor een upgrade ?
http://www.bikester.be/379184.html
den boete schreef:Misschien tijd voor een upgrade ?
Een betere pen lijkt me inderdaad ook de beste oplossing. Met die stroppen heb ik ook vaak ruzie gehad.
Sommige dingen waren vroeger beter, maar deze niet.
Berger schreef: Ik voel een "Hoe verwijder ik een afgebroken inbus" topic aankomen.
Zadelpen met strop gaat met een gewone moer.
M276 schreef:Heb je de oude niet meer?
Zet anders die weer terug.
Het zadel bedoel je ? Die is stuk anders had ik die er wel op gelaten.
den boete schreef:Misschien tijd voor een upgrade ?
http://www.bikester.be/379184.html
Heb daar ook naar zitten te kijken maar is dat wel geschikt voor een normale fiets?
bprocee schreef:Heb daar ook naar zitten te kijken maar is dat wel geschikt voor een normale fiets?
Ja. Je moet wel letten op de achteruitstand (modern Nederlands: de setback) en op de diameter. De achteruitstand komt niet zo precies, 5 mm anders is vaak wel overkomelijk. De diameter komt heel precies: 0,2 mm fout en je hebt er niets aan. Als je geluk hebt staat de diameter in het deel van de pen gegraveerd dat in je frame steekt. Anders kun je beter naar de fietsenmaker gaan om die er een te laten kiezen. Zelf meten valt vaak tegen, zelfs met een schuifmaat blijkt vaak dat de oude pen helemaal niet meer rond is.

Hier een heel raar plaatje waar de setback staat aangegeven. Een deel van de setback komt uit het zadel, een deel zit in de pen: http://fcdn.roadbikereview.com/attachme ... etback.jpg
bprocee schreef:
M276 schreef:Heb je de oude niet meer?
Zet anders die weer terug.
Het zadel bedoel je ? Die is stuk anders had ik die er wel op gelaten.
Nee ik bedoel de oude strop.
Niet het oude zadel.
Het probleem is opgelost.heb het probleem bij de fietswinkel neergelegd en die hebben er nog na gekeken gekeken gisteren. En sinds dien zit hij goed.

Maar het is gelukt en jullie bedankt voor de hulp
Whoa... dus ze kíjken er alleen naar en het probleem is weg?!

Wie is jouw fietsenmaker :lol: ?

Met andere woorden: wat was het probleem nou?