Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Huttentrektocht 2015 24 en 25 oktober - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Huttentrektocht 2015 24 en 25 oktober

Tineke Karsten schreef:Het zal erom spannen, denk het net niet.
Maar ik hobbel er wel achteraan en vind het dan gezellig als we 's avonds samen op de camping zijn.
:D
Marjan schreef:Tussen de Weerribben en de Friese Meren is een prachtig redelijk onbekend stukje natuurgebied, de Rottige Meente.
Rottige Meente en het Brandemeer hebben een rijk historisch verleden. Het gevarieerde landschap dankt zijn ontstaan aan turfwinning in de 19e en 20e eeuw, toen grote delen zijn vergraven tot petgaten en legakkers.
Door de afwisseling van water en droge plekken kent de Rottige Meente veel gevarieerde leefgebieden. Zo zijn er bloemrijke graslanden, trilvenen en veenmosrietlanden waarin bijzondere plant- en diersoorten voorkomen, zoals de vuurvlinder, otter en bruine kiekendief.
In 1980 heb ik een week lang met een groep vrijwilligers van het IVN in de Rottige Meente doorgebracht: veel hooien en weghalen van ongewenste struiken. Alles ging handmatig, want trekkers zouden wegzakken in het trilveen. Als je over zulk veen loopt, voelt het alsof je over een enorme matras waggelt. Internet en gsm waren toen nog onbekend en er was daar ook geen bier of disco, dus 's avonds konden we lekker ouwehoeren over de toestand in de wereld.
Je kunt in 5 minuten door de Rottige Meente heenfietsen, maar dan mis je de magie van zo'n gebied. Natte voeten en witte wieven horen er helemaal bij, zeker eind oktober!

Marjan, zet mij ook maar op de lijst. Dan wordt de gemiddelde snelheid gelijk weer wat lager ;-). Hopelijk rij ik dan op mijn nieuwe fiets, al moet daar nog wel wat aan gebeuren...

Afbeelding
Zie ik daar SKS-koppelingen? Mooi hoor!
Dankzij die S&S-koppelingen kan ik de fiets met weinig moeite compact maken en in een draaghoes stoppen. Ik kan hem dan makkelijker meenemen in bussen, hotelkamers en treinen zonder fietsplek, zoals de Thalys (hoop alleen dat men dan niet denkt dat ik een kalashnikov bij me heb...).
Dat zal wel meevallen :wink: . Doe je tzt een mooie update over de bouw en specs? Dan kan ik dit topic weer laten waar het voor bedoeld is ;).
Tuurlijk! En dan keren we nu weer terug naar de trilveentocht.
Gezellig Kees, dat je meegaat! Slaapplaats in hut of eigen tent?

Dank voor je interessante aanvulling over de rottige Meenthe, ik stel dan ook voor om langzaam door dit gebied te fietsen. Er is nog een heel klein weggetje richting de molen de Rietvink, die overigens gesloten is, maar wel de moeite waard om even langs te rijden. Langzaam fietsen is hier aan te raden ivm overstekende otters.
Ik gok op een milde nacht en neem mijn tentje mee. En anders mag een otter me op komen warmen.
Update:
Nog 3 plaatsen in een trekkershut vrij!
Als deze bezet raken hebben we 3 hutten in gebruik.
Hallo, ik wil mij ook aanmelden, kom vrijdag al naar Steenwijk. Ook mijn tempo is niet zo hoog dus fiets ik er wel achteraan of sluit aan bij langzamere fietsers.
Marik48
keesswart schreef:Ik gok op een milde nacht en neem mijn tentje mee. En anders mag een otter me op komen warmen.
Leuk Kees. Ik kijk uit naar de slow-beleven groep met fotografische onderbrekingen die jij gaat leiden...
Hier nog een die er nu al uitkijkt om in een groepje te fietsen waarin genoeg tijd is voor de omgeving, foto's, plaatjes en wie weet ook schatten!

Ik kom graag op vrijdagavond en slaap in m'n tent.

Annita
Na slow-cooking en slow-juicing krijgen we nu ook al slow-biking? :lol:

Krijg er steeds meer zin in!
Hallo Marjan,

Laat ik de knoop maar doorhakken en mezelf verwennen met een fietsweekend met een leuke club fietsers. Knap hoor al die bikkels in een tent,maar doe mij maar lekker een trekkershut, ik kom dan al vrijdagavond,

tot dan en we gokken op een prachtig herfstweekend in dit bijzondere gebied,

groetjes Tonnie Mans
Afbeelding

2 kleine omleggingen in de route, zie kaartje. Alle deelnemers zal ik het kaartje nog sturen.
Annita schreef:Hier nog een die er nu al uitkijkt om in een groepje te fietsen waarin genoeg tijd is voor de omgeving, foto's, plaatjes en wie weet ook schatten!
Paddenstoelen genoeg rond die tijd :-) we staan ook al een tijdje op de uitkijk en die huttentocht heeft wel iets speciaals :-)
Eric op de Fiets schreef:
Annita schreef:Hier nog een die er nu al uitkijkt om in een groepje te fietsen waarin genoeg tijd is voor de omgeving, foto's, plaatjes en wie weet ook schatten!
Paddenstoelen genoeg rond die tijd :-) we staan ook al een tijdje op de uitkijk en die huttentocht heeft wel iets speciaals :-)
Iets heel speciaals :D

Inmiddels al via pb contact gehad met je, jullie staan genoteerd voor een hut.

Er zijn 31 deelnemers tot nu toe, 4 trekkershutten zijn vol.

Er is nog wel 1 hut in optie maar deze kan ' geboekt' worden als ik weet dat alle 4 bedden bezet raken. Eventuele geïnteresseerden kunnen mij mailen,man reserveer ik een plaats en bevestig ik of die hut doorgaat op 5 oktober. .


Het stemt mij heel erg blij dat er zoveel enthousiaste aanmeldingen zijn, erg leuk!
Marjan schreef:
Eric op de Fiets schreef:
Annita schreef:Hier nog een die er nu al uitkijkt om in een groepje te fietsen waarin genoeg tijd is voor de omgeving, foto's, plaatjes en wie weet ook schatten!
Paddenstoelen genoeg rond die tijd :-) we staan ook al een tijdje op de uitkijk en die huttentocht heeft wel iets speciaals :-)
Iets heel speciaals :D

Inmiddels al via pb contact gehad met je, jullie staan genoteerd voor een hut.

Er zijn 31 deelnemers tot nu toe, 4 trekkershutten zijn vol.

Er is nog wel 1 hut in optie maar deze kan ' geboekt' worden als ik weet dat alle 4 bedden bezet raken. Eventuele geïnteresseerden kunnen mij mailen, dan reserveer ik een plaats en bevestig ik of die hut doorgaat op 5 oktober. .


Het stemt mij heel erg blij dat er zoveel enthousiaste aanmeldingen zijn, erg leuk!
Van mijn zwager kreeg ik een tentje dat ongeveer 1/5 zo groot is, 2/3 weegt en 1/2 keer het pakvolume heeft van mijn vier persoons Fjällraven tunnel. Deze tocht lijkt me een mooie gelegenheid het product uit de oprichtingsjaren van Vroom & Dreesman eens uit te proberen. Ik reken dus op hoosbuien, rukwinden, nachtvorst en modder. Gezellig!
Rix schreef:Van mijn zwager kreeg ik een tentje dat ongeveer 1/5 zo groot is, 2/3 weegt en 1/2 keer het pakvolume heeft van mijn vier persoons Fjällraven tunnel. Deze tocht lijkt me een mooie gelegenheid het product uit de oprichtingsjaren van Vroom & Dreesman eens uit te proberen. Ik reken dus op hoosbuien, rukwinden, nachtvorst en modder. Gezellig!
Een Esvo, want dat was t merk dat V&D verkocht vroeger.