Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NTKC, wat te verwachten? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

NTKC, wat te verwachten?

Stukje historisch perspectief:
http://www.youtube.com/watch?v=wWnbThInLic
LHTJoost schreef:Stukje historisch perspectief:
http://www.youtube.com/watch?v=wWnbThInLic
Zo dus ;-)

ben huve schreef:Joepie Marjan,
Blij dat jullie toch lid blijven van de NTKC!!!!!
Ben en Ingrid

PS : gauw maar eens een (fiets) tochtje organiseren voor fietsende NTKC érs
zijn wij wel kampmeester...., hoef je daar i.i.g. niet bang voor te zijn .....
Ik denk er ook over lid te worden, al is het alleen maar om deze prachtige natuur in stand te houden. En als het dan zo ver is fiets ik graag mee.
ben huve schreef:Joepie Marjan,
Blij dat jullie toch lid blijven van de NTKC!!!!!
Ben en Ingrid

PS : gauw maar eens een (fiets) tochtje organiseren voor fietsende NTKC érs
zijn wij wel kampmeester...., hoef je daar i.i.g. niet bang voor te zijn .....
Misschien moet ik het nog een kans geven. Helaas is mijn vrouw er al klaar mee :|
Je krijgt nooit een 2e kans voor een 1e indruk (iets wat de NTKC zich echt moet realiseren).
Ik ben met de NTKC opgegroeid. Naast de NJHC-lidmaatschap van m'n ouders waren zij ook lid van de NTKC - het is lastiger om hun drie kinderen waarvan ik de middelste ben op vakanties langs jeugdherbergen mee te nemen. Toen hebben zij bij Slee Buitensport Utrecht een gezinstent gekocht. Op de Slufter bij De Cocksdorp hebben wij begin jaren zestig enkele malen gekampeerd. Na het overlijden van m'n ouders ben ik zelf ook lid van de NTKC geworden, maar niet voor lang. De NJHC trok me meer aan en dat ben ik nog steeds, al is de naam nu veranderd in Stayokay. Ik heb thuis (momenteel bevind ik me in Zweden) nog een vaandeltje van de NTKC liggen.
Martin,

jij bent toch wel het levende en levendige geheugen van deze club die dat dan ook ruimschoots in beeld brengt (alles positief bedoeld)! Waar is de foto van het NTKC-vaantje?

Arno
arnob schreef:Martin,

jij bent toch wel het levende en levendige geheugen van deze club die dat dan ook ruimschoots in beeld brengt (alles positief bedoeld)! Waar is de foto van het NTKC-vaantje?

Arno
Ik ben net thuis gekomen van 17 dagen in Zweden dus nog wat te moe om de kampeerspullen op zolder uit te zoeken, want ik heb al sinds 2003 niet meer gekampeerd.... Maar ik weet nog wel goed hoe het NTKC-vaantje eruit ziet. Dat ding is al meer dan vijftig jaar oud. Op de foto staat mijn tent in Stanton in Missouri (USA) met rechts de Meramec River in 1977. Mijn fiets is nog amper boven de nok van de tent te zien. Op de linker tentstok staat het NTKC-vaantje. Hieronder een op de computer gemaakte tekening van het vaantje.

Afbeelding

Afbeelding
Afgelopen weken op fietsvakantie NTKC ontdekt. Nou ja twee terreinen (Huizen en Lochem): geweldig!

Mooi in de natuur. Lekker donker in de nacht, vooral in Lochem.
Kampvuur was ook tof. Van betutteling niks gemerkt. Fietsen in rek, afwassen in tent: gedaan! Geen issue voor mij.

We waren trouwens met twee volwassenen en drie kinderen (<8 jaar).
Op Huizen waren veel andere kinderen en kon er heerlijk worden gespeeld op het omheinde terrein.
Bij Lochem geen andere kinderen maar wel een lekker warm binnenbad op een paar km, het regende namelijke de hele dag...wel nog een fijn kampvuur gehad.

Ik ben om.
Leuk dat je zo positief bent over de NTKC en waarschijnlijk lid wilt worden !Wij zijn ook al 10 jaar lid en hebben er nog geen moment spijt van gehad.
Mooie rustige terreintjes, waar je een kampvuur kunt stoken wat wil je nog meer ?

"De luxe van eenvoudig kamperen"



Ben & Ingrid
Ja het is idd heel mooi kamperen, Ben.

Jammer dat ik niet kan maar anders was ik in september zeker meegegaan met het weekend dat jij organiseert.
Na alle discussie in dit draadje en ook berichten van anderen ben ik gisteren maar eens wezen kijken op een NTKC camping bij mij in de buurt: Hazerswoude. Ik wilde de sfeer wel eens proeven om te zien hoe 't echt is...

Allereerst was het enorm rustig. Niet alleen waren er op de toch best wel grote camping maar vier tenten (waarvan ik er eigenlijk maar één gezien heb). Belangrijker nog was dat het echt een oase van rust is. Wat een prachtige camping. Ruim van de weg af, mooie water partijen, wat hoogteverschil, bomen en... rust! En dan te bedenken dat ik hier al jaren langs fiets zonder te weten dat dit pareltje daar te vinden is.

Ook het sanitair ziet er picobello uit.

Ik raakte even met een stel aan de praat dat het mooie weert te baat had genomen om per fiets nog eens een rondje te maken. Ze waren neergestreken op deze camping. Van hen in ieder geval heel enthousiaste reacties en zeker geen spoor van de negatieve associaties die eerder in dit draadje genoemd worden. Associaties die vast waar zullen zijn maar ongetwijfeld geldt ook hier dat de uitzonderingen niet persé de regel zijn. Bij iedere oude club heb je te maken met mensen die er al lange tijd bij horen en op grond daarvan menen nieuwelingen de maat te kunnen nemen. Of je nu bij een bedrijf werkt of bij een vereniging zit. Iedereen zal de voorbeelden kunnen aanwijzen. Van situatie tot situatie bepaal je vervolgens of je meebeweegt of pal staat. Mijn advies: Sommige mensen moet je gewoon in hun sop laten gaarkoken. Vermijd negatieve energie. Zeker in je vakantie.
Ik ben pas een jaartje lid van de NTKC en op 5 terreinen circa 6 weken gekampeerd met fiets en tentje. Mijn conclusie tot nu toe is dat het er meer dan prima is. Wil men echter bijv. vermaakt worden of geen "tegenprestatie" doen in de vorm van onderhoud, dan lijkt me de NTKC geen geschikte keuze. Van betutteling tot slot vrijwel niets gemerkt.
Leuk deze positieve geluiden!
Wij hebben dit jaar ook alleen maar positieve ervaringen.
Met name Eenrum en Zorgvlied, die staan samen op nummer 1, gelukkigerwijs gaan we daar straks in de buurt wonen. :D
De verdeelde meningen komen overeen met mijn ervaringen op de NTKC terreinen. Eerst als kind met mijn ouders (veel goede herinneringen), nu meestal met mijn vriendin en op de fiets.

Pluspunten:
+ Prachtige, groene terreinen in mooie gebieden.
+ Faciliteiten bieden precies wat ik wil: eenvoudige maar prima sanitaire voorzieningen en bijna overal de mogelijkheid een kampvuur te maken. Tegenwoordig zijn op een aantal terreinen ook vuurkorven voor de tent toegestaan, maar die sjouw ik niet mee op de fiets :P
+ Meestal rustig.
+ Als je er veel gebruik van maakt (i.v.m. lidmaatschapskosten) is het goedkoop.
+ Verenigingsactiviteiten zijn vrijblijvend.

Minpunten:
- Regelmatig mensen die je ergens op een belerende manier op willen wijzen. Hier kan ik slecht tegen. Ik heb me wel eens afgevraagd: hoe komt het toch dat er op de NTKC altijd wel een meneertje of mevrouwtje is die je op zo'n rare manier moet vertellen wat je wel en niet mag doen. Heel soms is het terecht, maar het kan ook op een andere manier.
- Voor het kampvuur moet je "toestemming" vragen aan de "kampmeester".

De pluspunten wegen voor ons zwaarder dan de minpunten en daarom zijn we nog lid. De minpunten nemen wel wat af van het anders zo lekker vrije kampeergevoel.

Het schoonmaken van het sanitair is een gedeelde last, maar doen wij niet zo vaak omdat we meestal maar 1 of 2 nachtjes komen. Het simpelweg netjes achterlaten van de douche (even aantrekken) en toiletten lijkt mij vanzelfsprekend.