Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Status forum perikelen - Forum Wereldfietser

Status forum perikelen

Voor wie het niet weet:

- Iemand heeft gisteren teveel berichten op het forum weggegooid. Hierdoor raken discussies 'verminkt' en zijn er een aantal informatieve berichten over de vereniging, het gebruik van het forum en bestuur verdwenen.

- We zijn nu aan het uitzoeken of het handig is om een backup terug te halen van voor die actie. Dit heeft als nadeel dat alle berichten van ná die backup verdwijnen. Het is dus kiezen tussen twee kwaden...)

- En we hebben iemand nodig die dit ook daadwerkelijk uit kan voeren (ik kan het in elk geval niet).

- Tot die tijd moet je rekening houden met het feit, dat als je nu nog berichten plaatst, ze straks weg kunnen zijn.

- Ik probeer zo snel mogelijk uitsluitsel te geven.

Hans
Dank voor je inzet Hans in deze ongelukkige kwestie - succes!
Met hulp van wat mensen weet ik nu hoe ik het forum 'dicht kan zetten'.
Dat ga ik zo proberen. Ondertussen proberen we een oplossing te vinden.

Ik ben zelf helaas off-line tussen half elf en vanavond. Pas dan kan ik weer wat doen. Maar mogelijk dat er anderen zijn die het op kunnen pakken.
Succes!
Ik heb contact gehad met onze hostingpartij en zojuist het forum weer geactiveerd. Nadere informatie volgt.
Sterkte en succes met het zoeken naar de oplossing (en voorkomen dat het probleem nog een keer optreedt).
Zoals je hebt kunnen zien heeft Jarno vanmiddag het forum weer open gezet. We hebben inmiddels ook een backup van eergisterenavond binnen.
Wat we gaan proberen is daar de missende berichten uit te halen en weer toe te voegen aan de andere berichten op het forum. Hierdoor hopen we zo weinig mogelijk aan berichten te verliezen.

Dit zal niet direct gebeuren want de techneuten moeten dit even goed bekijken. Tot die tijd kun je weer gewoon posten en reageren. Hiervoor hebben we gelukkig de hulp aangeboden gekregen van een aantal mensen.

Excuses voor het ongemak en we zijn blij met iedereen die zich hiermee bezig heeft gehouden. Dank daarvoor.

Bestuur, moderators, en (forum)beheerders.
Succes met al deze zaken. Fijn dat het zo super wordt opgepakt.
Goed werk, mannen en vrouwen!
Iemand heeft gisteren teveel berichten op het forum weggegooid. Hierdoor raken discussies 'verminkt' en zijn er een aantal informatieve berichten over de vereniging, het gebruik van het forum en bestuur verdwenen.
Vraagje: is het nog steeds de bedoeling dat alle door Robertjan verwijderde berichten weer op het forum gaan verschijnen?
Is er iets bekend over de beweegreden(en) van degene die de berichten heeft verwijderd? Kan overigens ieder lid zijn of haar berichten verwijderen, ik zie nergens deze optie.
Nee toch... All animals are equal, but some...
Ja, het is wel de bedoeling de verwijderde berichten te herstellen, voor zover mogelijk, uit de backup. Dit is (ook) vrijwilligerswerk en de personen die dit willen en kunnen doen zijn of op vakantie of druk.

Nee, er zijn maar weinig mensen die berichten (dus ook hun eigen) berichten kunnen verwijderen.
Over de actie, de beweegredenen en de gevolgen zit ook ik te wachten op een reactie van het bestuur. Ik heb hier al meerdere malen naar geïnformeerd. Vorige week hebben ze vergaderd en en ik had daardoor gehoopt op een bericht. En ik blijf hopen.
Hans,

Petje af voor diegene die het weer goed krijgen. Die mogen na afloop wel eens flink in het zonnetje gezet worden. Ik doe nl. ook iets met een website voor een kleine vereniging en ik weet wat voor berenwerk dit kan zijn.

Mijn hartelijke dank voor al dat werk hebben jullie bij deze!
HansvanderVeeke schreef:Ja, het is wel de bedoeling de verwijderde berichten te herstellen, voor zover mogelijk, uit de backup. Dit is (ook) vrijwilligerswerk en de personen die dit willen en kunnen doen zijn of op vakantie of druk.
Bedankt voor de reactie. Sowieso petje af voor alle inzet!
Bericht verplaatst naar besloten gedeelte van het forum.
Geachte Forumleden,

Op of rond 9 september 2015 hebben zich op dit forum een aantal 'perikelen' voorgedaan. En dan heb ik het met name NIET over het technische aspect dat de site er eventjes uit lag. In de nasleep van deze perikelen zijn o.a de volgende berichten te lezen:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =6&t=26018

Rond de bewuste 9 september was ik al zeer verbaasd door de verwijderings-actie, kennelijk ondernomen door iemand met beheer-rechten. Intussen zijn we drie(!) weken verder en is mijn verbazing als gevolg van het uitblijven van verduidelijking omgeslagen in verbijstering. De door het Bestuur gedane mededeling (op een plek waar niet gereageerd kan worden) beschouw ik als volstrekt niet afdoende.

Ter info: aan waar het allemaal mee begon, een kennelijk ontsporende discussie, heb ik niet deelgenomen, noch ken ik betrokken personen persoonlijk. Als forumlid (ben geen Verenigingslid) heb ik wel reeds op 10 september mijn bezorgdheid geuit. Om partij(en) de gelegenheid te geven e.e.a. zelf adequaat op te lossen, heb ik deze bezorgdheid echter bewust niet in het openbaar uitgesproken. Daar kom ik bij deze op terug:

(reeds op 10 september 2015 aan Moderator verstuurd)
"Allereerst wederom mijn complimenten voor het werk dat jij en de andere moderators verrichten. Als ik me een voorstelling probeer te maken van de energie die jullie in het Forum stoppen, dan moet ik deze inschatting waarschijnlijk met tien vermenigvuldigen om in de buurt te komen van hetgeen jullie in werkelijkheid spenderen!

Mijn vraag/opmerking: als ik het goed begrijp heeft jullie voorzitter, Robert-Jan, actie ondernomen ten einde AL zijn berichten en inzendingen te verwijderen. Dit heeft hij gedaan nadat enige discussies waar hij bij betrokken was/aan deelnam, 'ontspoorden'. Eén of twee van zijn laatste inzendingen hebben mijn wenkbrauwen zwaar doen fronsen. Inzendingen bij discussies waarbij voor zover ik dat kan nagaan, hij op persoonlijke titel aan deelnam. Dus niet als moderator en/of voorzitter.

Het heeft er alle schijn van, zo komt het in ieder geval bij mij over, dat hij spijt heeft gekregen van zijn reactie(s). En vervolgens is hij weer op de stoel van voorzitter/beheerder gaan zitten en heeft vanuit deze hoedanigheid zijn eigen inzendingen verwijderd. Ik zeg het netjes.
Minder net gezegd heeft hij gewoon misbruik gemaakt van zijn beheer(ders)functie. Want daar waar een 'normaal' lid zijn inzendingen niet kan laten verwijderen (zeker niet ALLE inzendingen, en zeker niet om deze reden), heeft de voorzitter zich kennelijk bepaalde privileges toegeëigend.

Bovenstaande komt mij zeer kwalijk over. Het verbaast mij ook dan ook dat er geen kritische forum-leden zijn die dit onderwerp aansnijden.

Of sla ik de plank volledig mis? Indien ik het wel bij het rechte eind heb, dan is er m.i. wat betreft het Forum een precaire situatie ontstaan.
Voordat ik eventueel verdere actie onderneem zie ik je reactie graag tegemoet. Met in mijn achterhoofd de gedachte dat jij je wellicht tussen twee vuren bevindt.
mvgr. Mike
"
De door het Bestuur gedane mededeling (op een plek waar niet gereageerd kan worden) beschouw ik als volstrekt niet afdoende.
Eens.

Ik vind mezelf echter onvoldoende betrokken bij het forum om recht van spreken te hebben...

Desalniettemin; mijn beeld van dit forum is tweeledig:

1. Er wordt super veel goede info en mooie ervaringen gedeeld.
De reden dat ik dit forum bezoek :D

2. Het wordt gebruikt als uitlaatklep met allerlei merkwaardige taferelen, waar menig soapscript nog een puntje aan kan zuigen, tot gevolg.
( zal wellicht iets met de gemiddelde leeftijd en lengte van tenen te maken hebben :wink: )

Ja ik weet t: maak mezelf ook schuldig door t te hebben over randzaken :roll:

En uiteraard alle lof voor de beheerders die dit alles in toom moeten/willen houden!!
Het is goed om te constateren dat niet alle berichten van de niet nader te noemen forum gebruiker zijn terug gezet. Dat spreekt voor de kwaliteit en vooral integriteit van de personen die zich er mee bezig hebben gehouden. Hulde!

Een integere reactie of aanvulling op de eerdere posting vanuit het bestuur zou een goede afsluiting zijn van dit draadje.
Misschien is er intussen wel voldoende/te veel geschreven over iets dat in mijn ogen niet meer is dan een incident: iemand met iets te veel rechten (dat is intussen aangepast) haalt een stommiteit uit (dat is intussen ook prima aangepast), iets wat in mijn ervaring bijna overal kan gebeuren.
De lofprijzingen zijn geuit (dat had misschien al tevoren ook wel eens kunnen gebeuren), waarom nu het slachtoffer nu ook nog eens op de slachtbank laten plaatsnemen. Los dat intern op binnen het bestuur en laten wij het hier weer over fietsen hebben.