Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mobieltje mee in Azië, heeft dit zin? - Forum Wereldfietser

Mobieltje mee in Azië, heeft dit zin?

A.s najaar gaan wij een half jar fietsen in Azi? (China, Vietnam, Laos, Thailand, Maleisi? en Sumatra). Priv? omstandigheden geven reden om dit keer bereikbaar te zijn voor onze familie.
Nou hebben wij geen mobieltje (jaja....) en dus geheel geen ervaring hiermee. Onze vraag is of het zinvol is een mobieltje mee te nemen naar deze landen, maakt het wat uit of we pre-paid of abonnement nemen en in hoeverre zijn we dan bereikbaar.

Groetjes
Ed & Myrthe

Ha verrefietsers,

Voor zowel prepaid als abonnement kleven voor en nadelen. Zo moet je bij een prepaid regelmatig je beltegoed opwaarderen. Bij veel providers is het mogelijk om dit via internet oid te doen. Als je een abonnement afsluit voor een jaar, dan heb je een heel jaar een contract en moet je dit ruim van te voren opzeggen.

Omdat jullie alleen een mobieltje meenemen om bereikbaar te zijn lijkt het mij weinig zinvol om een abonnement af te sluiten. De goedkoopste prepaid mobiel is volgens mij dan voldoende.

Kijk eens op www.vakantiebellen.com. Op deze site is op een redelijk snelle manier te zien welke provider(s) in de te bezoeken landen een roaming overeenkomst hebben. Je weet dan ook direct welke provider het goedkoopst is. Schrik overigens niet van de ZEER hoge belkosten! Succes met uitpluizen en heel veel plezier in Azie.

Maikell

Ik heb het goedkoopste KPN abbonement en kon in Vietnam, Thailand, Cambodja en Maleisi? gwoon m'n mobiel gebruiken maar in Laos had ik geen netwerk, ook SMS werkte goed, wel opletten dat dat in veel landen als een gesprek wordt gerekend dus aanmerkelijk duurder dan thuis.
Fijne reis gewenst.
Peter.

In Vietnam hebben wij een prepaid-simkaart aangeschaft, dat scheelde voor ons flink in de kosten als we werden gebeld. Hiervoor heb je wel een simlockvrij toestel nodig. Ga wel eerst even na of je met die prepaidkaart naar het buitenland kan SMS'en en bellen. Op internet kun je informatie vinden over de providers in de betreffende landen.
Succes,

Robert-Jaap

Wij hebben het goedkoopste Orange-abonnement en de dekking in Thailand, Maleisie en Indonesie is in het algemeen prima. Wij spreken met de thuisfronten af dat de telefoon 's avonds tussen 7 en 8 meestal aanstaat. Af en toe sturen we een sms'je naar huis voor 50 cent of zo en dat blijkt heel wat ongerustheid uit te sparen. Zelf bellen vanuit bv. Indonesie is tamelijk prijzig. Een alternatief is zelf ter plaatse een prepaidkaart kopen, dan krijg je dus een Indonesisch nummer en als je dat doorgeeft aan thuis, dan kunnen ze je vanuit Nederland via providers als telediscount (www.telediscount.nl) heel goedkoop (alleen vanaf een vaste telefoon!) voor 15 cent per minuut of daaromtrent bellen.

Afgelopen winter in India gefietst.
Mijn mobieltje werkte daar ook als navigatie middel.
Iedere GSM mast zend de naam van het dorp uit, zo weet je of je precies in welk dorp je bent.
De naam verschijnt in je display, fantistisch!
Overigens had ik bijna overal dekking, alleen diep in een aantal wild/natuurparken had ik geen ontvangst.

Groeten, John.