Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Campings voor WF-tochten. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Campings voor WF-tochten.

Mijn zoon en ik zijn afgelopen jaar een nacht te gast geweest op deze camping:
http://www.campingdemaasakker.nl/

Rulstraat 3. 5366KA in Megen.
Telefoon 0412-484332
E-Mail: camping@demaasakker.nl

Een heel erg fijne camping die er bovendien ook nagenoeg alleen voor met twee wielen reizenden is. Heerlijk rustig in de luwte van een bomenrij. Niet heel veel standaard plaatsen maar wel hele grote plaatsen waar zestig of meer tentjes zeker plek vinden. Sanitaire voorzieningen zijn ook heel goed. En niet onbelangrijk: de eigenaar (Ed Steijger) een militair in ruste) is bijzonder gepassioneerd en heeft ook leuke initiatieven zoals een ruilplank waar je je eigen spullen kunt inwisselen voor iets anders dat van je gading is.

De camping ligt aan de LF12 bij knooppunt 35 en staat ook in het groene boekje.
Afbeelding
Activiteitencie WF schreef:Wie weet nog meer kampeerterreinen voor een groepstocht van de Wereldfietser. Belangrijkste voorwaarden zijn:een prettige terrein;voldoende ruimte voor een groep van 25 - 50 tentjes;betaalbaar;zo mogelijk voorzienig voor slecht weer.Graag plaatsen op: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Jaap, is het misschien niet een idee om actief campings te benaderen.
Mogelijk verlenen S.V.R. en VeKaBo graag hun medewerking in de vorm van het beschikbaar stellen van e-mail gegevens van de aangesloten leden.
In de mail naar de campings kun je duidelijk maken waar we naar op zoek zijn en onder welke voorwaarden.

Henk
Gisteren wandelde ik op de Veluwe en passeerde Jeugdkampeerterrein Lunteren . Fraai gelegen midden in het bos. Het terrein is sober van opzet: er zijn toiletten en wasbakken en er is stroom. Er is een grote centrale vuurplaats. Verder is er geen luxe. Meer hebben we niet nodig :) . Ik weet niet in hoeverre wij daar een nachtje mogen staan, maar het is altijd te proberen. Ik heb het terrein op bovenstaande GPS-track aangegeven met de letter C.
Tijdens een fietstocht langs de oostelijke Veluwezoom passeerde ik toevallig een heel eenvoudig kampeerterrein van het Geldersch Landschap: De Dellen . Scroll op de website naar beneden, rechts staat: "Camping". Prachtig gelegen, midden in het bos en verder zonder toeters en bellen.

Ik heb de coördinaten er even bij gezocht: 52.390923 / 5.9674859
Op de GPS-track hierboven heb ik de locatie van de camping aangegeven met de letter C

Aanmelden
U hoeft zich niet van te voren aan te melden. Bij de entree aan uw rechterhand treft u 2 brievenbussen aan. Hierin vindt u formulieren die u bij vertrek invult en in de brievenbus met slot deponeert. U ontvangt dan thuis een factuur voor het voldoen van uw overnachtingen.

Voorzieningen
LET OP: de camping is zeer basic en beschikt niet over toiletgebouwen. Er is enkel een stortpunt voor het chemisch toilet. In het midden, net buiten het terrein aan de rechterkant, vindt u een afvalcontainer en een stortpunt voor het chemisch toilet.

De waterpomp geeft grondwater en dat is geen gekeurd drinkwater. Het tappunt is alleen te gebruiken voor het vullen van schone jerrycans of vergelijkbare waterreservoirs. Wegens hygiënische voorwaarden is het niet toegestaan om de waterpomp te gebruiken voor het schoonmaken of wassen van enig materiaal.

Grote groepen
Naast het grote veld is er ook een klein veld. Grote groepen hebben de mogelijkheid om dit veld te reserveren. De reserveringkosten zijn € 50. Aanvragen kunnen naar s.wolters@glk.nl met de vermelding van data, aantal personen en eventuele extra vragen.

Overnachting
CARAVAN / CAMPER
Volwassenen € 3,50 p.p.p.n.
Kinderen (tot 16 jr) € 3,00 p.p.p.n.

TENT
Volwassenen € 3,00 p.p.p.n.
Kinderen (tot 16 jr) € 2,50 p.p.p.n.

Toeristenbelasting gemeente Heerde €1,00 p.p.p.n.

Reglementen
- In verband met brandgevaar is het niet toegestaan om een kampvuur of ander open vuur te maken. Voor het bereiden van eten is het gebruik van een gasbrander toegestaan. In droge tijden kan er echter een algeheel verbod op open vuur worden opgelegd.
- Honden zijn welkom op het terrein. Zij moeten op het kampeerveld en in het natuurgebied aangelijnd te zijn. Binnen het kampeerterrein geldt een opruimplicht.
Tip: op heideterrein de Renderklippen mogen honden los lopen op paden en wegen. Let goed op de bebording zodat u weet waar ze wel en niet los mogen.
WillemT schreef:
zo 18 feb, 2018 09:49
LET OP: de camping is zeer basic en beschikt niet over toiletgebouwen. Er is enkel een stortpunt voor het chemisch toilet.
Geen punt natuurlijk, als een paar deelnemers aan de WF-tocht een Porta Potti in hun Bob Yak zetten!

Carl
Ik denk dat ze bedoelen dat er geen toiletgebouwen zijn in de zin van douches, wasbakken met spiegels, elektriciteit en verlichting. Kan me niet voorstellen dat ze iedereen willen laten bouten in het bos :D . Een simpele WC zal er wel zijn.
op de Dellen staan alleen maar sleurhutten, heb er nog nooit 1 tent zien staan...
maar voor de duidelijkheid er is ook geen simpele wc.
Het is echt ingericht voor caravanners met eigen toilet.
Dit zou voor mij toch ideaal zijn 'De Dellen' vaak kook ik overdag en kom ik laat aan op een camping, het gaat me dan puur om de overnachting, dan moet ik wellicht letterlijk het bos in voor een bidon douche of een grote boodschap, maar dan sta ik ergens legaal voor weinig, voor mij helemaal prima, dank je wel.
fud0 schreef:
zo 18 feb, 2018 12:58
Dit zou voor mij toch ideaal zijn 'De Dellen' vaak kook ik overdag en kom ik laat aan op een camping, het gaat me dan puur om de overnachting, dan moet ik wellicht letterlijk het bos in voor een bidon douche of een grote boodschap, maar dan sta ik ergens legaal voor weinig, voor mij helemaal prima, dank je wel.
De vraag is om geschikte campings voor groepstochten van de Wereldfietser. Dan lijkt mij deze camping totaal ongeschikt. Na het fietsen willen veel deelnemers toch wel douchen blijkt uit de praktijk. Men vindt het gezellig om 's avonds gezamenlijk een potje te koken. Een enkele fietser die zijn behoefte doet in het bos lijkt nog wel te kunnen, maar met een groep wordt het al snel een smeerboel. Een ander minpuntje is dat we er geen kampvuur kunnen stoken. Gelukkig zijn er op en rond de Veluwe voldoende kampeerterreinen waar we als groep Wereldfietsers wél faciliteiten op maat treffen.
bert sitters schreef:
zo 18 feb, 2018 13:18
fud0 schreef:
zo 18 feb, 2018 12:58
Dit zou voor mij toch ideaal zijn 'De Dellen' vaak kook ik overdag en kom ik laat aan op een camping, het gaat me dan puur om de overnachting, dan moet ik wellicht letterlijk het bos in voor een bidon douche of een grote boodschap, maar dan sta ik ergens legaal voor weinig, voor mij helemaal prima, dank je wel.
De vraag is om geschikte campings voor groepstochten van de Wereldfietser. Dan lijkt mij deze camping totaal ongeschikt. Na het fietsen willen veel deelnemers toch wel douchen blijkt uit de praktijk. Met vindt het gezellig om 's avonds gezamenlijk een potje te koken. Een enkele fietser die zijn behoefte doet in het bos lijkt nog wel te kunnen, maar met een groep wordt het al snel een smeerboel. Een ander minpuntje is dat we er geen kampvuur kunnen stoken. Gelukkig zijn er op en rond de Veluwe voldoende kampeerterreinen waar we als groep Wereldfietsers wél faciliteiten op maat treffen.
oh ja idd. niet goed gelezen wat de bedoeling was voor de campings idd. :|
bert sitters schreef:
zo 18 feb, 2018 13:18
fud0 schreef:
zo 18 feb, 2018 12:58
Dit zou voor mij toch ideaal zijn 'De Dellen' vaak kook ik overdag en kom ik laat aan op een camping, het gaat me dan puur om de overnachting, dan moet ik wellicht letterlijk het bos in voor een bidon douche of een grote boodschap, maar dan sta ik ergens legaal voor weinig, voor mij helemaal prima, dank je wel.
De vraag is om geschikte campings voor groepstochten van de Wereldfietser. Dan lijkt mij deze camping totaal ongeschikt. Na het fietsen willen veel deelnemers toch wel douchen blijkt uit de praktijk. Men vindt het gezellig om 's avonds gezamenlijk een potje te koken. Een enkele fietser die zijn behoefte doet in het bos lijkt nog wel te kunnen, maar met een groep wordt het al snel een smeerboel. Een ander minpuntje is dat we er geen kampvuur kunnen stoken. Gelukkig zijn er op en rond de Veluwe voldoende kampeerterreinen waar we als groep Wereldfietsers wél faciliteiten op maat treffen.
Waarom ik het gemeld had was omdat er ook een veld speciaal voor grote groepen is. Mij is ook onduidelijke hoe het met de WC zit maar een keer niet douchen vind ik zelf geen punt. De ligging van De Dellen is prachtig. Ik wil er anders wel een mailtje aan wagen.
Heb even contact gehad met De Dellen, er is inderdaad geen WC. Dus niet geschikt voor een groep. Jammer, het is een mooi veld midden in het bos.
Landgoed Ten Vorsel in Bladel heeft oa ook een bosterrein, De Heksenkuil, waar weleens (scouting/bushcraft)-groepen staan. Wel heel erg basic met slechts een wc-hokje. Ik heb er weleens een watercontainer zien staan en vermoed dat het alleen beschikbaar zijn voor een heel weekend of langer. Overigens hebben ze ook De Zwarte Schuur een hut met twee kamers voor max 2x5=10 pers. en een vuurkuil en houtgestookte hottub. Bij deze hut is ook ruimte voor tentjes.
http://www.tenvorsel.nl
Het ligt een klein stukje het bos in vanaf horeca http://www.hoteldetipmast.nl/detipmast/