Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onbegrensd naar Andalusie van zuid naar noord - Forum Wereldfietser

Onbegrensd naar Andalusie van zuid naar noord

In mei volgend jaar willen we de Benjaminse route naar Andalusie fietsen. Het lijkt logisch om die dan in omgekeerde richting te fietsen. Van Sevilla naar Girona. Dat lijkt beter vanwege de temperatuur en omdat het zuidelijke deel platter is en dus een mooie aanloop is voor het steilere noordelijke deel. Zie ik wat over het hoofd? Zijn de hellingen in omgekeerde richting veel steiler?
harmenploeg schreef: Zijn de hellingen in omgekeerde richting veel steiler?
Dat zou domme pech zijn en ik zie geen enkele aanleiding daarvoor. De bergen in Spanje liggen niet in een soort golfpatroon met de steile randen aan de zuidkant of zo.

Ik vind je plan een prima plan en ik ben twee jaar terug in op de prima Camping Los Alomos in Virgen de la Vega, Teruel, zelfs drie fietsers tegengekomen die het precies om die reden zo deden. Ze hadden inderdaad de juiste keuze gemaakt. Het was net juli en de de afgelopen dagen was de temperatuur in het zuiden tot 40 graden gestegen en de hittegolf was elke dag op het spaans TV-journaal. Wij zaten op die hoog gelegen camping lekker bij 25 graden op het groene gras.
Ik heb die route een aantal jaar geleden ook van zuid naar noord gefietst. Dat was erg goed te doen, de hellingen waren niet steil. Ik deed het ook vanwege het weer, maar warm heb ik het geen moment gehad. Koud overigens wel. De wind had ik wel heel Spanje mee. Op mijn site (zie hieronder) staat een reisverslag van deze tocht.
Ben van Malaga geheel doorgereden naar Sittard, is schitterende route en goed omgekeerd te doen, de bescrijving van zuid naar noord is niet eens noodzakelijk , het wijst zich van zelf, alleen in de grotere plaatsen even opletten ( ik had geen GPS)
Zitten een paar pittige klimmetjes in maakt niet uit van welke kant :)
Dank jullie wel, wij gaan van zuid naar noord!
@harmenploeg

Ik ook :)